fbpx

Bemutatták a STEYR FCTRAC biogén hidrogén-működésű traktort

Írta: Farkas Imre - 2024 július 06.

A St. Valentin-i CNH traktorgyár és a TU Wien mérnökei együttműködésével kifejlesztett innovatív, hidrogén-üzemanyagcellás STEYR® koncepciótraktor nemrégiben debütált a nyilvánosság előtt.

Az FCTRAC-t az Osztrák Kutatásfejlesztési Ügynökség (FFG) által finanszírozott nemzeti kutatási projekt részeként fejlesztették ki, amelyet a TU Wien Erőátviteli és Autóipari Technológiai Intézete (IFA) vezetett. A szabványos STEYR 4140 Expert CVT traktoron alapuló fejlesztés a CNH St. Valentin-i székhelyű mérnöki csapata, valamint tudományos és ipari projektpartnereik együttműködése volt, akik együtt dolgoztak a traktor, illetve erőforrásának megtervezésén, létrehozásán, homologizálásán, továbbá tesztelésén.

Steyr FCTRAC
Az FCTRAC-t az Osztrák Kutatásfejlesztési Ügynökség (FFG) által finanszírozott nemzeti kutatási projekt részeként fejlesztették ki

A STEYR FCTRAC hidrogén üzemanyagcellás traktor projekt célja a teljes körű fenntarthatóság volt a traktor kiegészítésére kifejlesztett BioH2Module révén. Ez biogén nyersanyagokból és maradékokból hidrogént állít elő, vagyis 15-16 kg száraz biomasszára van szükség körülbelül 3,5 liter gázolajnak megfelelő hidrogén előállításához. Az erőgép csak vízgőzt bocsát ki, teljesítményben nincs kompromisszum – a traktor a mezőgazdasági munkák igényes követelményeit ugyanúgy teljesíti, mint egy dízelmotoros megfelelője.

Az FCTRAC, amely 14 kWh-s nagyfeszültségű akkumulátorral és 400 V-os elektromos rendszerrel rendelkezik, 95 kW-ot termel, ami megfelel a dízel megfelelőjének. Az üzemanyagcellás és az elektromos hajtásrendszer a dízelmotor helyét veszi át, míg az üzemanyagtartályt sűrített hidrogéntároló rendszer és egy nagyfeszültségű akkumulátor váltja fel.

„A STEYR FCTRAC nagy figyelmet keltett a közelmúltban, az Osztrák Állami Technológiai Díj „Mobility Technologies” kategória jelöltjeként” – mondja Marco Lombardi, a Case IH és a STEYR márkák EMEA vezetője.

Steyr FCTRAC
Az erőgép csak vízgőzt bocsát ki, teljesítményben nincs kompromisszum

„A kategória a fenntartható, klímasemleges és intelligens mobilitási technológiák kutatására és fejlesztésére összpontosít. Örömünkre szolgált, hogy a TU Wiennel együtt döntő szerepet játszhattunk az FCTRAC fejlesztésében, és megtiszteltetés volt részt venni az ünnepségen. Ez a traktor nemcsak azt a fenntartható jövőt testesíti meg, amelyre iparágunk törekszik, hanem megszilárdítja a CNH vezető pozícióját az alternatív üzemanyagokkal kapcsolatos innovációk terén. Alig várjuk, hogy tovább dolgozhassunk ezen a nagyon izgalmas projekten” – fejezte be.

Forrás: https://media.cnh.com/