Éppen 50 éve mutatta be a Daimler-Benz a nagyközönségnek az első MB Trac erőgépet Hannoverben, a Német Mezőgazdasági Társaság (DLG) szakvásárán.
Gaggenauban már 1967-ben egy az unimog egységeit felhasználó mezőgazdasági erőgép kifejlesztésén gondolkodtak. A különböző mezőgazdasági feladatok és munkaeszközök nagyobb motorteljesítményt, illetve vonóerőt igényeltek. Ehhez elengedhetetlenek voltak a nagyobb kerekek és a magasabb teljesítményű hidraulikus rendszer. Amint azt a piaci tanulmányok is kimutatták, az Unimog nagysebességű tulajdonságait és rakodóplatformját akkoriban csak korlátozottan tudták kihasználni a mezőgazdasági piacon. A hatvanas években egyre csökkent a nagy sikerű Mercedes Benz Unimog piaci részesedése a német belpiacon a mezőgazdasági felhasználóknál. Ebben leginkább a tehergépjárműveket sújtó egyre kedvezőtlenebb szabályozás játszott közre, s bár az Unimog messze nemcsak egy tehergépjármű volt, hanem inkább egy terepjáró munkaeszköz, ennek ellenére viselnie kellett a bürokrácia negatív hatásait.
A gaggenaui fejlesztők arra a következtetésre jutottak, hogy a versenyképesség megőrzéséhez új vontatót kell kifejleszteni, aminek kifejezetten figyelembe kell vennie a mezőgazdaságban uralkodó munkakörülményeket és követelményeket. Az egész koncepció az Unimogra épült, hiszen az erőátvitel és a járószerkezet-hajtás lényegében szinte teljesen megegyezett, sőt maga az alváz az Unimogéhoz hasonló létravázas kialakítású volt. Arra is nagyon ügyeltek a fejlesztésnél, hogy a terepjáró teherautó testvéréhez hasonlóan elöl-hátul képes legyen munkaeszközök csatlakoztatására, működtetésére, illetve a hátsó tengely felett akár kisebb felépítmények is adaptálhatók legyenek rá. Az új traktor koncepcióját szándékosan úgy alakították ki, hogy a meglévő Unimog egységeket lehessen használni. Ennek hátterében az volt a szándék, hogy az új mezőgazdasági erőgépet kedvező áron lehessen kínálni annak ellenére, hogy az alkalmazott alkatrészek a viszonylag kis alkatrészszám ellenére nagyon hasonlítanak az Unimoghoz.
Mivel a meglévő gyártóberendezések is nagymértékben adaptálhatók voltak a gyártáshoz, a jövedelmezőségi elemzés és az értékesítés-pszichológiai vizsgálatok feltárták az új termék esélyét az amúgy is erős versenyhelyzetben lévő mezőgazdasági traktorpiacon. Az MB-Trac későbbi koncepciója, a rugózott mellső portál híd, a szimmetrikusan a vázközéppontra kialakított fülke, a 60/40 százalékos súlyelosztás, a munkaeszköz-csatlakozások már ennél a prototípusnál is tükröződtek. Miután az első prototípus 1969-ben elkészült, amely az A60 típusjelzést kapta. A következő évben, Hollandiában sor került az első gyakorlati tesztekre. Az új traktorkoncepció tesztüzeme egészen 1971-ig folytatódott. 1971 végén az első MB-trac készen állt az előszériagyártásra, a gaggenaui tesztcsarnokokban. Végül a sikeres teszteket követően a Mercedes Benz akkori vezetésének döntése miatt mégis a fiókban landolt a projekt. Mi több, a prototípusokat meg kellett semmisíteni. Miután néhány fejlesztő nagyon szívén viselte a projekt sorsát, így egy csatorna melletti fészerben rejtették el, ami a műhelyben még elérhető volt a prototípus-konstrukcióból. Akkor vették újra elő, amikor az egyik német konkurens hasonló eszközhordozó erőgéppel készült előrukkolni a piacon.
A gaggenaui gyár mérnökei és kollektívája a régi projektet előrántva, rengeteg munkaórát, illetve energiát belefektetve készítették elő sorozatgyártásra a prototípus MB Trac-ot, majd 1972. május 28. és június 5. között, a DLG német agrárseregszemlén kavicsszürke-tűzpiros színkombinációban, MB Trac 65/70 típusjelzéssel mutatták be. Az új erőgép már a premieren akkora sikert aratott, hogy mintegy 350 megrendelést vettek fel rá. Ő lett a vásár sztárja, és a stand személyzetének biztonsági szolgálatot kellett hívnia a gaggenaui üzemből, akik folyamatosan blokkolták a csarnokot, hogy megbirkózzanak a látogatók áradatával. Így indult fél évszázada egy közel két évtizedig tartó sikertörténet.