fbpx

Újdonságok a 2011-es gyártási évben, európai premier Prágában

Írta: Szerkesztőség - 2010 október 10.

Prágában sajtótájékoztatóra és szántóföldi bemutatóra invitálta a CASE IH a kontinens szakújságíróit. A rendezvényen többek között megtudtuk, hogy a traktorok az együttműködő innovatív technológiáknak köszönhetően még hatékonyabbá válnak. A központi elem az új kipufogógáz-tisztító megoldás, amely az SCR katalitikus konverteren alapul.

A 2011-es gyártási évben a CASE IH a 130 lóerőstől a 600 lóerős teljesítményig minden traktorsorozatába beépíti az új EfficientPower rendszert. Az alapelv az, hogy használjunk ki mindenféle technológiai fogást, különösen a traktorvezetés és az irányítási rendszer területén annak érdekében, hogy nagyobb legyen a termelékenység, a kényelem, illetve ezeknek köszönhetően a gazdasági hatékonyság. “Az EfficientPower nem csupán egy technikai alkotóelem az új CASE IH traktorokban, hanem egymástól igen különböző technológiai rendszerek intelligens együttműködése, az új, nagyon egyszerű kezelési elvtől kezdve a legmodernebb motortechnológián át az innovatív kipufogógáz-tisztító rendszerig” – magyarázza Sylvain Blaise, a CASE IH traktorok európai marketingigazgatója. “Az Efficient-Power-technológia másik lényeges eleme az APM (Automatic Productivity Management – “automatikus produktivitás-kezelés”) és az AFS (Advanced Farming System – “fejlett gazdálkodási rendszer”) – tette hozzá Blaise.

A kipufogógáz utókezelése

Az EffcientPower egyik újdonsága az SCR-en (szelektív katalitikus redukció) alapuló innovatív kipufogógáz-tisztító rendszer, amely egység a motor és a kipufogó között kapott helyet, külön alkatrészként. Ez a technikai újítás a CASE IH és a Fiat Power Train Technologies együttműködésének eredménye. A rendszer már sikeresen vizsgázott a nehéz tehergépjárműveken. 2006 óta a Fiat Power Train által gyártott SCR motorok szerte a világban több mint harmincmillió kilométert futottak. Az SCR-rendszer egyik jellegzetessége a nagy termodinamikai hatékonyság. A gyakorlat bebizonyította, hogy a hagyományos motorokkal szemben akár tíz százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el, ráadásul még a motor teljesítménye is nő. Az SCR-rendszer nem csupán a szigorú Tier 4a emissziós előírásoknak felel meg, hanem még a Andreas Klauser, a CASE IH elnöke a prágai sajtótájékoztatón fogyasztás is jelentősen alacsonyabb. A kipufogógázben levő nitrogénoxidok nitrogénné és vízzé alakulnak át. Ehhez a kémiai folyamathoz AdBlue, vagyis egy nem mérgező, korommentes, mesterségesen előállított, karba-midból és tiszta vízből készült keverék is kell.

A kipufogógáz szinte tisztább, mint a levegő

A CASE IH motorból kilépő kipufogógázok szinte tisztábbak, mint a motorba belépő levegő. A gyakorlatban a rendszernek számtalan előnye van. Az optimalizált égésnek köszönhetően a betöltött motorolaj hosszabb ideig őrzi fizikai jellemzőit. Ez azt jelenti, hogy kevesebb a fenntartásra és karbantartásra fordított idő. Ráadásul az SCR-rendszer lehetővé teszi, hogy a motor elemeinek hőkibo-csátása csökkenjen, ez pedig növeli a megbízhatóságot és meghosszabbítja a jármű élettartamát.

Az új AFS Pro 700 Intuitív, egységes, interaktív

Az új AFS Pro 700 megőrzi az ismert AFS-működést, de új jellemzők jelennek meg; a teljesítmény új szintre emelkedett, a rendszer szorosabb egységet alkot mind a traktorok, mint a kombájnok esetén. Fő jellemzői: teljesítményfigyelés, járműbeállítás és -vezérlés, adatok naprakész vezetése, térképezés, eszközkezelés (ISOBUS), videóinput és AFS AccuGuide.

Karcsúbb és okosabb

Az új AFS Pro 700 tömege több mint felére csökkent, teljes mérete pedig több mint 30 százalékkal lett kisebb: ennek köszönhetően a fülkén kívüli munkaterületre sokkal jobb a kilátás. A képfelbontás változatlan, megmaradt a kijelző 265 mm-es mérete is. Az új chip-set révén a relatív teljesítmény az AFS Pro 600-hoz képest mintegy ötszörösére nő.

Egyszerű és visszafogott

A vásárlók az egyszerű és azonos sémára épülő kezelőberendezéseket keresik, így 100 és 600 lóerős teljesítmény között minden gépet felszereltünk a Multicontroller kartámasszal. Azoknak, akik szeretnék megkapni az AFS Pro képernyők funkcionalitását és kifnomultságát, van lehetőség a gyári beállításra vagy utólagos modernizációra.

Osztott képernyő

Az új osztott képernyő funkcióval immár a teljes képernyőfelületet a felhasználó állíthatja be, beleértve az idáig előre beprogramozott bal kéz felé eső területet is. A Guidance Engage gomb például akkor is látható marad, ha a képernyőt futtatását választottuk ki. A hat futtatott képernyőre egyedileg konfgurálható a Video, a Vehicle Performance, a produktivitás, a térképek, az ISOBUS, a GPS, stb.

A CASE IH fellebbenti a fátylat a Magnum traktorok új generációjáról

Az új Case IH Magnum traktorokat felszerelték az EffcientPower-techno-lógiával, így a termelékenység növekedett, a kezelés kényelmesebb, az üzemanyag hatékonyabb felhasználása révén pedig nőtt a teljesítmény.

EffcientPower-technológia

Ahhoz, hogy a 2011-es TIER 4a emissziós előírásoknak megfeleljen, az új Magnumok a Case IH szelektív katalitikus redukción alapuló SCR-technológiáját alkalmazzák, így a teljesítmény maximális, az üzemköltség pedig a lehető legalacsonyabb. Az új Magnum-sorozat 235 és 340 lóerő közötti modelljeiben az a jól bevált, 8,7 literes motor dolgozik, ami az utóbbi években az Axial Flow 7120 kombájnokban is bizonyít. Ezek a motorok biztosítják azt a tekintélyes vonóerőt, amit a Magnum használói a nehéz vontatási feladatokhoz igényelnek, és ami az új Power Management megoldással még tovább nő. A Power Management plusz 35 lóerő teljesítményt biztosít, ami szállítási, illetve TLT-vel és hidraulikával végzett munkák esetén is kiaknázható.

Több lóerő minden modellnél

Minden Magnum teljesítménye megnőtt, hogy megbirkózhassanak a mai munkagépekkel. Az új sorozatban öt modell kapott helyet: az első a Magnum 235 (csúcsteljesítménye 274 LE), a sort pedig a Magnum 340 zárja, amely a Power Management-tel akár 389 lóerős csúcsteljesítményre is képes.

Magnum kezelői környezet

A Magnum Surveyort fülke szintén rendelkezik olyan jellemzőkkel, ami a Magnum traktorokat évtizedek óta különlegessé teszi: a piacon elérhető legtágasabb hely, teljes kilátás, kényelem. Most mindez kiegészül a legújabb generációs Case IH kezelői technológiával, a MultiCont-rol Armrest kartámasz-vezérlővel. A vezérlő elrendezésében szakemberek és gépkezelők is segítettek, a traktor fő funkciói így a vezető “kisujjában” vannak. Az új függesztett fülke, az első tengely felfüggesztése és a Positive Response ülés együttesen olyan könnyű vezethetőséget biztosít, amilyenre korábban sem a földön, sem közúton nem volt lehetőség.

Az új MultiControl kartámasz alapfelszerelés

A MultiControl Armrest fantázianevű kartámasz mostantól minden Case IH nagytraktorban alapfelszerelés. A Case IH Maxxumtól kezdve a Steiger/Quadtrac® traktorokig minden gépben ugyanaz a kartámasz és vezérlő van, küllemük, működésük is egyezik. Ennek köszönhetően kevesebb idő kell megszokni az új gépet, ha egyik traktorunkból átülünk a másikba.

Az új AFS Pro 700 színes kijelző a MultiControl kartámasz része, a vezetőüléssel együtt mozog. Az AFS Pro 700 segítségével a vezérlés nagyon egyszerű, és ez nem csupán az AFS AccuGuide funkcióira igaz, hanem egyebekre is, például a hidraulikus rendszerre. A Pro 700 beállítható úgy is, hogy adott munkaműveleteknél azokat a kezelői információkat jelenítse meg, amelyek a gépkezelő számára a leglényegesebbek.

Új stílus és nagyobb erő

Az új motorháztető a szélesebb motort körbevevő keretből emelkedik ki, és magában foglal egy modernizált hűtőrendszert is. A speciálisan kialakított alváznak köszönhetően a traktorok kiválóan kormányozhatók, a motorburkolat, a hátsó tengely és a hátsó függesztő tervezésekor a cél mindig ugyanaz volt: nagyobb erő és nagyobb termelékenység.

Újdonságok a CVX családban

Három új Puma CVX modell széleskörű használatra

A CASE IH bővíti a Puma CVX-so-rozatot a 131 és 160 lóerő közötti tartományban. Immár a Pumában is elérhető az EffcientPower-technológia: alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás – nagyobb teljesítmény.

A PUMA CVX traktorok világszerte tapasztalt sikere nyomán a CASE IH most három új modellel bővíti ki a sorozatot. A Puma 130 CVX névleges teljesítménye 131 lóerő (171 LE érhető el a Power Management-tel), a Puma 145 CVX 146 lóerős (188 LE Power Management-tel), a Puma 160 CVX pedig 160 lóerős (Power Management-tel maximálisan 203 LE leadására képes). Az új Puma CVX-so-rozat külső megjelenése a kompakt megoldásokat tükrözi. A motorháztető hátsó része sokkal keskenyebb lett. Ennek eredményeként a traktor előtti tér sokkal jobban belátható. A nagyobb Puma CVX modellekkel ösz-szehasonlítva a rövidebb tengelytávolság jobb kormányozhatóságot és kisebb fordulókört eredményez. Egy szó, mint száz: a három új Puma CVX modell ideális univerzális traktor.

Az új Puma CVX-ekben a legmodernebb motortechnológiát találjuk. A motor 6,7 literes, hathengeres, common-rail befecskendezésű turbó-dízeles, és alapfelszerelésként magában foglalja a Power Management megoldást. Ez a rendszer a helyzettől függően akár 30 lóerő plusz erőt tud felszabadítani. Szállításnál vagy mondjuk TLT-vel végzett munkáknál így a teljesítmény akár 22 százalékkal is növekedhet. A Puma CVX modellekben van a jelenleg kapható legerősebb Power Management rendszer, amely ebben a géposztályban minden más traktornál nagyobb plusz teljesítményt képes előállítani.

Egyszerű kezelés, nagyobb kényelem

Az új modelleken alapfelszerelés az új MultiControl kartámasz. A gépkezelő egy kézzel be tudja állítani a fő funkciókat anélkül, hogy el kellene engednie a Multicontrollert: sebességet és irányt válthat, kezelheti a hárompont-függesztőt vagy a hidraulikus szelepeket. Minden mást a kartámaszba ergonómiai szempontból tökéletesen beépített ICP (Intuitive Control Panel – “intuitív vezérlőpult”) irányít. A MultiControl kartámasz a vezetőülésbe van építve, így folyamatosan követi annak minden mozgását. Opciós lehetőségként a MultiControl kartámasz helyzete elektromosan állítható. Az elektrohidraulikus joystickkal irányítható a homlokrakodó, a középső vagy a hátsó emelő hidraulikus szelepei. A széria gépein kezdetben mechanikusan kezelhető szelepek is lesznek majd.

Kisujjunkban az ösztönös irányítás

Az ICP (Integrated Control Panel – “intuitív vezérlőpult”) be van építve az új kartámaszba, nagyszerű kiegészítője a Multicontrollernek. A köny-nyen kezelhető, érzékeny gombokkal számos traktorfunkció irányítható. A gombok egy traktor képén logikusan vannak elrendezve, így a kevésbé gyakorlott vezető is ösztönösen rá-érez az irányításra. A logikus elrendezés megkönnyíti a traktor fő funkcióinak irányítását.

Minden, ami a modern mezőgazdasághoz kell

Az új Puma CVX modelleket felszerelték az Advanced Farming System (“fejlett gazdálkodási rendszer”) technikai elemeivel is. A CASE IH által gyártott, opcionálisan beszerezhető AFS monitorokon minden traktorfunkció, plusz az Accuguidet kormányrendszer, az adatok térképezése, illetve az ISOBUS-kompatibilis munkagépek is nyomon követhetők. A vevő választhat a kartámaszba beépített új AFS Pro 300, illetve a külön elhelyezett AFS Pro 600 között, mindkettő színes érintőképernyős, könnyen kezelhető. A beépített AFS 300 monitor három kamera-illesztőfelülettel is rendelkezik.

A CASE IH piacra dobja a Quadtrac és Steiger® traktorok új nemzedékét

A 2011-ben hatályba lépő új emisz-sziós előírások szellemében alkotta meg a Case IH az új Quadtrac és Steiger® modelleket. A most Effcient-Power-technológiával felszerelt traktorok üzemanyag-fogyasztása alacsonyabb, teljesítménye nagyobb. A Quadtrac és Steiger 600 modellekkel elérhető 670 lóerő új rekord, történelmi mérföldkő az ágazatban. A Quadt-rac és Steiger traktorok új generációját úgy tervezték, hogy erősek, tartósak, kényelmesek és produktívak legyenek; ezek a gépek új erővel telítik meg a mezőgazdasági erőgépek piacát.

A Quadtrac-sorozat

Az új sorozatban négy modell van, 502 és 690 megnövelt csúcsteljesítménnyel. A Case IH Quadtrac® konf-guráció független, négy hernyótalpas, kényszerhajtásos rendszert alkalmaz, amellyel a talajnyomás minimális, és a legnehezebb munkák is végrehajthatók úgy, hogy a talaj szerkezete nem károsodik.

A Steiger-sorozat

Az új sorozatban hat modell kap helyet, a csúcsteljesítményük 391 és 670 lóerő közötti. A sorozat erőgépei kétféle alvázkerettel készültek; a keskenyebb a 350 és 450 LE közötti modelleknél van, míg a nagy traktorokba természetesen a nagy teljesítményhez (500-600 LE) szükséges keret került. Az új Steiger 350, 400 és 450 modellek kerete ideális ahhoz a teljesítményhez, amellyel rendelkeznek; optimális a tömeg és a lóerők aránya, a felépítés pedig lehetővé teszi a kapás kultúrák sorközművelését. A szélesebb Steiger 500, 550 és 600 modellek teljesítményben, termelékenységben új mércét állítanak fel, ennek megfelelő az alkalmazott erőátviteli és sebességváltó-megoldás is.

FM

[m3 id="megjelent-gm" ev="2010" ho="10" honev="októberi"][m3 id="megjelent-gm" ev="2010" ho="10" honev="októberi"]>

 
CÍMKÉK