fbpx

Sokoldalú & nem eléggé megbecsült – Massey Ferguson 8740 S Dyna-VT

Írta: Szerkesztőség - 2019 január 04.

2017-ben a SIMA és az Agritechnica kiállításon a gyártó két nagyobb frissítést mutatott be. Ezek elsősorban a gép kezelését és a felszereltséget (különös tekintettel a traktorokra vonatkozó új uniós irányelvre /Mother Regulation/), de emellett az optikát is érintették. A talajművelés során egy első gyorstesztben próbáltuk felmérni, hogy mi minden változott.

A MOTOR JÓL TELJESÍT


A 8,4 literes hathengeres soros motor turbófeltöltővel dolgozik. A 8737 S modellel szemben leginkább az EPM nélküli maximális teljesítmény magasabb

  1. Lejtőn lefelé haladva a szabályozott hűtő automatikusan bekapcsol
  2. Az üzemanyagtartály a korábbi modelléhez hasonlóan 630 literes, az AdBlue tartály 60 liter. A hidrotőkék az alapkivitelhez tartoznak – ez jó

Műszaki adatok:

sebességváltó & TLT: AGCO ML 260, két manuális menettartomány; max. 50 km/h (kb. 1500 min-1 fordulatszámon); hátramenet teljesen hidrosztatikus; hátsó TLT 1000/540E (opcionálisan 1000/1000E); front TLT 1000 min-1 fordulatszám

tömegek és méretek: üres tömeg kb. 10,8 t; max. megengedett össztömeg 18 t (15 t 50 km/h sebességnél); tengelytáv 310 cm; minimális fordulókör sugara 5,01 m

Az üzemanyagtartály mérete maradt 630 l, ugyanígy a 60 literes AdBlue tartály térfogata és az olajcsere 500 üzemórás ciklusideje sem változott – ezért a szervizköltségen a hidrotőkéknek köszönhetően a Massey Ferguson szerint üzemóránként akár 80 centet is megtakarítanak. Amit sajnáltunk: a hűtőpanelek a tisztításhoz a korábbi modellekhez hasonlóan továbbra sem hajthatók fel. A hűtési teljesítmény egyébként megfelel a korábbi modellek teljesítményének – azoknál viszont a 8600 Dyna-VT sorozathoz képest növelték a hűtési teljesítményt.

VÁLTOZATLAN SEBESSÉGVÁLTÓ


A „darázsderék” a 8740 S Dyna VT traktort szinte egyedülállóan fordulékonnyá teszi

  1. A Dana első tengely jó rugózású, igény szerint rendelhető a terminálon beállítható SpeedSteer gyorsáttétellel
  2. A hátsó függesztés emelési kapacitása 12 t
  3. Hátul maximum 6 hidraulikacsatlakozó található
  4. A hidraulikacsatlakozók és a függesztés külső vezérlése mindkét oldalon megtalálható, a hátsó TLT-hez csak a bal oldalon

  1. Hátul sajnos csak két TLT-sebesség áll rendelkezésre
  2. A frontfüggesztés jól integrált, és egyszerű pozíciószabályozással rendelkezik
  3. A négyoszlopos vezetőfülke sok helyet kínál és világos, a fellépés biztonságos
  4. Új a beállítható csillapítású, mechanikus vezetőfülke-rugózás és megbízhatóbban dolgozik, mint a korábbi változat

Újdonság, hogy az irányváltó hajtómű menetirányító karral történő kapcsolásakor a hátoldalán még egy aktiváló gombot is meg kell nyomni – ez a Mother Regulation uniós irányelv követelménye. Alternatív megoldásként a menetirányváltás a korábbiakhoz hasonlóan a kormány mellett balra található irányítókarral is elvégezhető. Az agresszivitás a terminálon előre beállítható.

HIDRAULIKA – EXTRÁKKAL


A vezetőfülkében: sok helyet és barátságos környezetet találunk


A kartámlába épített vezérlőpult sötét színű műanyagból készült – ezért a szennyeződések már nem látszanak olyan feltűnően

  1. Az új Datatronic 5 nagy előrelépés, a GPS készülékek alkalmazásához azonban a korábbiakhoz hasonlóan ajánlatos egy második terminál
  2. A sebességváltó funkciókkal rendelkező irányítókaros irányváltó-kapcsolás (gyorsítás/lassítás) megmaradt
  3. A jól leolvasható, kétszínű műszerfal ismert a korábbi változatokból

MOST MECHANIKUS RUGÓZÁSÚ

Vezetés közben alig éreztünk különbséget a korábbi megoldáshoz képest, kivéve azt, hogy a vezetőfülke fekvése valamivel stabilabbnak tűnt, mint a régebbi hidropneumatikus változatnál.

TOVÁBBI TUDNIVALÓK

­A táblavégi fordulást segítő automatika lépésről lépésre vagy felvétel (Record) üzemmódban programozható, és az egyes funkciók idő- vagy útarányosan „játszhatók le”.

­A 8700 S Dyna-CVT az elődjeihez hasonlóan Efficient és (ahogy a mi teszttraktorunk is) Exklusive kivitelben kapható.

Összegzés

  • kedvező teljesítmény/tömeg arány
  • stabil fordulatszámú motor
  • opcionális frontfüggesztés pozícióvezérléssel
  • a Dual Control funkció alapkivitelben kapható
  • egyedi hidraulikus funkciók
  • nagyon jó vezetési komfort
  • nagyon könnyen fordul
  • a menettartományok manuális váltása
  • TLT-választék

Matthias Mumme