2017-ben a SIMA és az Agritechnica kiállításon a gyártó két nagyobb frissítést mutatott be. Ezek elsősorban a gép kezelését és a felszereltséget (különös tekintettel a traktorokra vonatkozó új uniós irányelvre /Mother Regulation/), de emellett az optikát is érintették. A talajművelés során egy első gyorstesztben próbáltuk felmérni, hogy mi minden változott.
A MOTOR JÓL TELJESÍT
A 8,4 literes hathengeres soros motor turbófeltöltővel dolgozik. A 8737 S modellel szemben leginkább az EPM nélküli maximális teljesítmény magasabb
- Lejtőn lefelé haladva a szabályozott hűtő automatikusan bekapcsol
- Az üzemanyagtartály a korábbi modelléhez hasonlóan 630 literes, az AdBlue tartály 60 liter. A hidrotőkék az alapkivitelhez tartoznak – ez jó
Műszaki adatok:
sebességváltó & TLT: AGCO ML 260, két manuális menettartomány; max. 50 km/h (kb. 1500 min-1 fordulatszámon); hátramenet teljesen hidrosztatikus; hátsó TLT 1000/540E (opcionálisan 1000/1000E); front TLT 1000 min-1 fordulatszám
tömegek és méretek: üres tömeg kb. 10,8 t; max. megengedett össztömeg 18 t (15 t 50 km/h sebességnél); tengelytáv 310 cm; minimális fordulókör sugara 5,01 m
Az üzemanyagtartály mérete maradt 630 l, ugyanígy a 60 literes AdBlue tartály térfogata és az olajcsere 500 üzemórás ciklusideje sem változott – ezért a szervizköltségen a hidrotőkéknek köszönhetően a Massey Ferguson szerint üzemóránként akár 80 centet is megtakarítanak. Amit sajnáltunk: a hűtőpanelek a tisztításhoz a korábbi modellekhez hasonlóan továbbra sem hajthatók fel. A hűtési teljesítmény egyébként megfelel a korábbi modellek teljesítményének – azoknál viszont a 8600 Dyna-VT sorozathoz képest növelték a hűtési teljesítményt.
VÁLTOZATLAN SEBESSÉGVÁLTÓ
A „darázsderék” a 8740 S Dyna VT traktort szinte egyedülállóan fordulékonnyá teszi
- A Dana első tengely jó rugózású, igény szerint rendelhető a terminálon beállítható SpeedSteer gyorsáttétellel
- A hátsó függesztés emelési kapacitása 12 t
- Hátul maximum 6 hidraulikacsatlakozó található
- A hidraulikacsatlakozók és a függesztés külső vezérlése mindkét oldalon megtalálható, a hátsó TLT-hez csak a bal oldalon
- Hátul sajnos csak két TLT-sebesség áll rendelkezésre
- A frontfüggesztés jól integrált, és egyszerű pozíciószabályozással rendelkezik
- A négyoszlopos vezetőfülke sok helyet kínál és világos, a fellépés biztonságos
- Új a beállítható csillapítású, mechanikus vezetőfülke-rugózás és megbízhatóbban dolgozik, mint a korábbi változat
Újdonság, hogy az irányváltó hajtómű menetirányító karral történő kapcsolásakor a hátoldalán még egy aktiváló gombot is meg kell nyomni – ez a Mother Regulation uniós irányelv követelménye. Alternatív megoldásként a menetirányváltás a korábbiakhoz hasonlóan a kormány mellett balra található irányítókarral is elvégezhető. Az agresszivitás a terminálon előre beállítható.
HIDRAULIKA – EXTRÁKKAL
A vezetőfülkében: sok helyet és barátságos környezetet találunk
A kartámlába épített vezérlőpult sötét színű műanyagból készült – ezért a szennyeződések már nem látszanak olyan feltűnően
- Az új Datatronic 5 nagy előrelépés, a GPS készülékek alkalmazásához azonban a korábbiakhoz hasonlóan ajánlatos egy második terminál
- A sebességváltó funkciókkal rendelkező irányítókaros irányváltó-kapcsolás (gyorsítás/lassítás) megmaradt
- A jól leolvasható, kétszínű műszerfal ismert a korábbi változatokból
MOST MECHANIKUS RUGÓZÁSÚ
Vezetés közben alig éreztünk különbséget a korábbi megoldáshoz képest, kivéve azt, hogy a vezetőfülke fekvése valamivel stabilabbnak tűnt, mint a régebbi hidropneumatikus változatnál.
TOVÁBBI TUDNIVALÓK
A táblavégi fordulást segítő automatika lépésről lépésre vagy felvétel (Record) üzemmódban programozható, és az egyes funkciók idő- vagy útarányosan „játszhatók le”.
A 8700 S Dyna-CVT az elődjeihez hasonlóan Efficient és (ahogy a mi teszttraktorunk is) Exklusive kivitelben kapható.
Összegzés
- kedvező teljesítmény/tömeg arány
- stabil fordulatszámú motor
- opcionális frontfüggesztés pozícióvezérléssel
- a Dual Control funkció alapkivitelben kapható
- egyedi hidraulikus funkciók
- nagyon jó vezetési komfort
- nagyon könnyen fordul
- a menettartományok manuális váltása
- TLT-választék