A Massey Ferguson, az AGCO (NYSE: AGCO) világmárkája örömmel jelenti be az új MF 9S széria piacra lépését. Az új vezérgépcsaládban hat típus található 285-425 lóerő teljesítmény között. Mindegyik modell innovatív, Protect-U motor-és fülketérelválasztó felülettel rendelkezik, illetve a gépek több erőt, kényelmet, irányítást és okos automatizációt hoznak a mezőgazdaságba.
ERŐTELJES, SOKOLDALÚ TELJESÍTMÉNY
Az MF 9S sorozat kimagasló teljesítményt kínál 285 lóerőtől 425 lóerőig. A Massey Ferguson egyedi Protect-U megoldás mellett, a modellek továbbfejlesztett motortervezéssel, és frissített Dyna-VT váltóval érkeznek a teljesítmény és termelékenység javítása érdekében.
A smart farming jegyében, a traktorok alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási, és az MF Connect telemetria rendszerrel. A kényelmet és a vezérlést pedig tovább fokozzák az új MF AutoTurn, AutoHeadland és ISOBUS TIM opciók.
ERŐTELJES ÉS MEGBÍZHATÓ STAGE V MOTORERŐ
Az összes MF 9S modell teljesítményét a jól bevált hathengeres, 8,4 literes AGCO Power motor szállítja. Az elektronikus teljesítmény-vezérlés (EPM) növeli a maximális forgatónyomatékot, akár 1,750 Nm-re. Az EPM továbbá extra teljesítményt is generál: akár 30 lóerőt ad 15 km/h feletti sebességen szinte az összes modellhez, TLT-s és hidraulikus munkavégzéseknél (kivétel: az MF 9S.425 modell).
A motor megfelel a Stage V károsanyag kibocsátási előírásoknak, és egy egyszerűsített változatot használ a híres All-In-One rendszerből, amely már nem rendelkezik EGR szeleppel! Ehelyett egy új, egyszerű turbófeltöltő rendszert alkalmaz, egyetlen, fejlett turbóval. Ezek a frissítések jelentősen növelik a megbízhatóságot, és csökkentik a karbantartási költségeket. A füstgázkezelő rendszer nem zavarja a kilátást sem, ugyanis tökéletes az integrációja a vezetőfülke alá. A lapos motorháztetővel kombinálva a legjobb kilátás érhető el a traktorok fülkéjéből.
LENYŰGÖZŐEN CSENDESÉS KÉNYELMES FÜLKE
A Massey Ferguson egyedülálló Protect-U motor- és vezetőfülkét elválasztó hang-, rezgés- és zaj-elnyelő tere egyrészt kiváló kilátást, másrészt elsőrendű kényelmet is nyújt. Sikerének kulcsa a 18 cm-es légrés. amely elkülöníti a már amúgy is hangszigetelt motort a vezetőfülkétől.
Ez csökkenti a zajt, a hőt és a rezgést a vezetőfülke belsejében, ami így 69 dBa értékkel az egyik legcsendesebb a piacon. A 3,4 m³-es térfogatával ez az egyik legtágasabb munkahely a nagytraktor szegmensben! Az új, karcsú motorháztető a megdöntött szélvédővel kombinálva páratlan kilátást és térérzetet kínál.
A prémium felszereltségű és kényelmű ülés egy nagy kartámaszt tartalmaz, amelyben helyet kap a Datatronic 5 érintőképernyős terminál és a Multipad joystick is. Ezek optimális vezérlést és állítási lehetőséget biztosítanak az összes fő funkcióhoz, beleértve az elektromos szelepek kezelését. A hosszú munkanapokat kidolgozó kezelők számára lesz kiemelten hasznos a nagy térfogatú, szellőztetett tároló az utasülés alatt, valamint a kézre esően elhelyezett tárolók, pohár- és palacktartók.
Megújult, erős fűtés- és páramentesítő rendszerrel vannak ellátva a gépek, az automata klíma kellemes hőmérsékletet tart fenn. Az új traktorokban immár 14 szellőzőnyílás található, amelyeket az operátorok személyre szabhatnak az áramlás irányításához.
PÁRATLAN KILÁTÁS
A páratlan, minden irányban kiváló kilátás a 6,6 m²-es teljes üvegfelülettel garantált. Az előre megdöntött szélvédő, a felül messzire kinyúló tetővel csökkenti a napsugarak fülkébe jutását, és segít fenntartani a vezetőfülke ideális hőmérsékletét. A szélvédőt a paralelogramma elven törlő ablaktörlő lapátok tartják tisztán, amelyek majdnem háromnegyed részét (72%) lefedik az üvegfelületnek. Egy másik lapát az oldalsó ablakot tisztítja, arról sem feledkeztünk meg. Az alapfelszereltség hátsó kamera mellett további három kamera is hozzáadható a traktorhoz. Így nemcsak a munkagépek teljes környezete, de az út előttünk és mögöttünk is tökéletesen látható.
Az új, fejlett 360° LED világítási konfiguráció nappallá varázsolja az éjjelt, amit az összesen 23 munkalámpával, és a LED távolsági fényszórókkal tesz. A sárga forgó jelzőfény is a csomag része.
A MUNKÁT MEGKÖNNYÍTŐ AUTOMATIZÁLTSÁG
Az MF 9S bemutatásával a Massey Ferguson új automatizációs szinteket is bevezet. Az MF AutoTurn opció az MF Guide-hoz lehetővé teszi, hogy a traktor automatikusan megforduljon a táblavégeken. Az AutoHeadland segítségével a táblavégi fordulók előtt a munkagépek automatikus folyamat-vezérlése valósul meg. A Trimble antenna, amely alapértelmezés szerint szubméteres (méter alatti) pontosságot biztosít, nemcsak javítja a munka pontosságát, hanem jelentősen segít a kezelőnek a monoton feladatok alatt is.
Ez a teljesen automatizált csomag növeli a termelékenységet és a pontosságot, csökkentve a talaj taposását, valamint az üzemanyag-fogyasztást, és természetesen a kezelő munkaidejét, fáradtságát is kíméli. A Datatronic 5 és az opcionális Fieldstar 5 érintőképernyős terminálok, amelyek alapfelszereltségben el vannak látva MF Guide kormányzással, MF TaskDoc adathordozási rendszerrel, és MF Connect telemetriával, egyszerűvé teszik az okos mezőgazdaságot. Tovább tudjuk fokozni a hatást az opcionális MF Section Control szakaszvezérléssel, és MF Rate Control változó dózisú anyagkijuttatással.
VÉDJÜK A TALAJT ÉS SPÓROLJUNK AZ ÜZEMANYAGGAL!
Az összes MF 9S traktor rendelkezik a Massey Ferguson új, központi gumiabroncs-szabályzási rendszerével (CTIS) opcióban. A Datatronic 5 vagy Fieldstar 5 terminálokon keresztül vezérelhető megoldás gyorsan, akár menet közben állítja be a nyomást a taposás csökkentése és az optimális tapadás elérése érdekében.
Két darab, egyenként 650 liter/perces kompresszor segítségével mindössze négy perc alatt növelheti a nyomást a VF 710/75R42 + VF 620/75R30 abroncskészleten 0,8 bar-ról 1,6 bar-ra.
A CTIS rendszer bizonyítottan csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, akár 10-15%-kal, valamint csökkenti a talaj taposását is, lehetővé téve akár 150%kal megnövelt gumiabroncs-felfekvési felületet. Ugyanakkor a rendszer növelheti a tapadást és csökkentheti a felesleges abroncskopást is.