Az idei Agritechnicán a Fliegl Agrartechnik több újdonsággal várta a kiállításra látogatókat a 4-es csarnokban, az A40-es standon. A vásárral egy időben az egyik vezető termékporfólió, az ASW letolórendszer negyedszázados jubileumát is ünnepelték.
Már 25 éve, hogy a piacra került a Fliegl legnagyobb innovációja: 1998-ban mutatta be idősebb Josef Fliegl a cég letolókocsiját, a „Gigantot”. Az innovatív letolótechnika új szabványt hozott a mezőgazdasági szállítójárművek iparágába. Ennek okán, mint különleges újdonság egy ezüstéremmel kitűntetve kerül kiállításra az Agritechnica kiállításon. Jelenleg csekély 9100 nappal, és 25 000 legyártott ASW-vel később még mindig használnak ASW pótkocsikat az első generációból.
Bemutatkozott az új TMK 386 teknős tridem billentőskocsi, amelyet a nagy mennyiségű siló- és gabona szállítására terveztek. A 34 000 kg megengedett össztömegéből 30 000 kg a tengelyterhelés és 4 000 kg támaszsúly. Az 500 mm magasító 46 m³ töltési térfogatot tesz lehetővé, ami 48 m³-re növelhető, ha a 600 mm-es magasító mellett dönt. A hidraulikus vonórúd rugózás alapfelszereltség továbbá légrugós vagy hidraulikus tengelyrugózással, opcionálisan kényszerkormányzással kapható.
A „Fliegl Trailer Control”-t kifejezetten a Fliegl Agrartechnik fejlesztette ki azért, hogy a letoló rendszerek működése a lehető legegyszerűbb és leghatékonyabb legyen. Az FTC fejlett hidraulikus blokkot használ LS terhelésérzékelő technológiával, amely csökkenti a tömlők és csatlakozások szükségességét. Ez gyorsabb és biztosabb működést eredményez, és minimalizálja a működési hibákat. Ezenfelül az FTC sokoldalú működési lehetőséget kínál: vagy egy felhasználóbarát ISOBUS-felület, vagy egy kapcsolós-vezérlőpanel segítségével, a felhasználók egyedi igényeinek kielégítésére.
A szintén kiállított, 13 tonna megengedett össztömegű KDS-140 trágyaszóró 5500 mm x 1350 mm alul/ 1800 mm felül x 1450 mm magas (kúpos) mélyágyas kivitelű, 14 m³ rakodási térfogattal. Fő erőssége alacsony súlypontjában és alacsony rakodási magasságában rejlik. A mélyágyas kialakításnak köszönhetően ez még nagyméretű gumikkal is garantálható.
A PFW 9.000 PolyLine egy kompakt, sokoldalú és könnyen vontatható tartálykocsi üvegszállal megerősített műanyagból. Lenyűgöző rendkívül alacsony, körülbelül 4500 kg-os tömegével, beleértve a Fliegl SKATE 90 kijuttatót. A töltési térfogatot teljesen kihasználva az 13000 kg-os össztömeggel még közúton is használható. A könnyű tartály előnye a trágya talajkímélő kijuttatása is.
A Fliegl háza táján nincs pihenő termékfejlesztés terén, hiszen a 30 méteres munkaszélességű SKATEMASTER 300-zal bővíti termékpalettáját a csúszócsoroszlyás kijuttató területén. Ez a termék a csigás elosztó bevált elvén alapul, és tökéletesen elosztja az erőket a szárnyak és a középső rész között. Ez a modell a 6 csigás elosztóval, 6 idegentest-gyűjtő tárolódobozzal és 6 különböző optimális munkaszélességgel rendelkezik.
A Fliegl csoport egy újabb modellel bővíti termékpalettáját a szállítókocsik szektorában az új TFW 26500 ROAD X LINE modellel. A konstrukció egy háromtengelyes, forgónyerges kormányzású tartályon alapul. A forgónyerges kormányzású háromtengelyes kialakításnak köszönhetően ehhez az acéltartályhoz nincs szükség sem hidraulikus sem elektronikus kényszerkormányra. Ez azt jelenti, hogy szinte minden 180 LE körüli traktor (az üzemi körülményektől függően) néhány perc alatt csatlakozni tud a kocsihoz.
A Fliegl Agrartechnik hannoveri kiállításon bemutatott termékeiről bővebben olvashatnak majd a Gépmax 2024/I. számában.