A szemenkénti vetőgépeiről itthon is ismert Kinze, számos újdonságot, többek között új magadagoló koncepciót, új vetőgépeket mutatott be az elmúlt hetekben.
Egyik legnagyobb újdonságuk az új True Speed™ elektronikus meghajtású magtovábbító rendszer, amelyet majd csak a jövő évben kívánnak bevezetni. A rendszert, az Ag Leader Technology –val közösen fejlesztették ki, amely SureSpeed™ néven fogja forgalmazni. A két társaság a technológiát a saját kereskedőhálózatán keresztül értékesíti majd.
A Blue Drive™ elektromos adagoló hajtás és az új True Speed™ elektronikus meghajtású magtovábbító rendszer együtt, nagy, akár 20 km/h vetési sebesség mellett is kimagasló pontosságú magelhelyezés valósítható meg. Eric Nettleton, a Kinze termékmenedzsmentjének társigazgatója elmondta: „Noha számos tényező befolyásolhatja a vetési sebességet, a felhasználókat a vetéspontosság nem korlátozhatja a lehető legnagyobb munkasebesség kiválasztásában. A Kinze új rendszere, olyan elektromos magszám ellenőrző szenzort és magszállítócsövet használ, amely lehetővé teszi a gazdálkodók számára, hogy akár 20 km/h sebesség mellett vessenek ”anélkül, hogy veszélyeztetnék a tőszám pontosságát vagy távolságot.
Az eredmény: pontos magelhelyezési-távolság különböző sebességgel, többféle formájú és méretű vetőmaggal. A rendszer kialakítása lehetővé teszi az egyszerű karbantartását is, ezzel időt és pénzt takarítva meg a gazdáknak. A hagyományos magvezető cső helyett, egy új megoldást használnak az adagolóból a vetőárokba történő magtovábbításhoz. Egy szállító-elválasztó lapátokkal rendelkező elektromos hajtású hevederrendszert alkalmaztak, így az adagolótól érkező magszemek egyenlő távolságban és sebességgel továbbítódnak a csoroszlyák által képzett magárokba. A magtovábbító rendszerben egy szenzor ellenőrzi a magszállítást és valós idejű információt ad. A rendszer lehetővé teszi a gyors vetőmagtípus-váltás kezelését.
Új szemenkénti vetőgép generációt is bemutattak. Az új 05-ös széria három tagja a 3665, 4705 és 4905-ös modellek. Az új generációt több ponton is továbbfejlesztették a korábbi 3660/4700/4900 típusokhoz képest. A vetőkocsik paralelogramma felfüggesztésének perselyei új, impregnált kenést kaptak, továbbá a sornyitó tárcsák kétsoros, hosszabb élettartamú csapágyazással futnak. A magasabb vetési sebességhez, és a többféle vetőhibrid fajtához újratervezték a magtartályok központi magelosztó rendszerét. Új, nagyobb hatékonyságú, csendesebb, alacsonyabb hidraulikus hajtásigényű vákuum ventilátorok, és 1,5 ”átmérőjű vákuumtömlők kerültek alkalmazásra. A nagyméretű 4705/4905 modelleknél új, változó térfogatkiszorításos, TLT hajtású hidraulika szivattyút építettek be.
A 4905-ös legnagyobb modell, a kisebb talajtömörödés érdekében Firestone IVF radiális gumiabroncsokkal szerelt szállító kerekeket kapott és a vetőgép emeléséhez egyszerűsített, gyorsabban működő hidraulikus rendszerrel szerelték fel. A Blue DriveTM elektromos meghajtású magadagolóval és True RateTM magtovábbító rendszerrel szerelt 4705 széria egy 24R30 konfigurációval is gazdagodott, amely 600 literes folyékony műtrágya tartállyal rendelkezik. A 4905 sorozat, 24R30 variációja elérhető lesz a fentebb már bemutatott új True Speed ™ magtovábbító rendszerrel.