Magyarország ismét büszkén képviselte magát 22 szakmában, 26 versenyzővel a Szakmák Európa-bajnokságán, ahol a fiatal szakemberek kiválóságát ünnepelhettük. A nehézgép-szerelő versenyszám Hambalgó Ferenc Ádám képviselte hazánkat, a 8. helyen végzet, ez kiváló teljesítmény a nemzetközi színtéren.
A EuroSkills Gdansk 2023 verseny szeptember 5-9. között zajlott
Az esemény minden résztvevője izgalommal várta a verseny kiemelkedő pillanatait, 32 ország fiataljai mérték össze tudásukat 43 különböző versenyszámban. Ezen szakmák között szerepelt a nehézgép-szerelő versenyszám is, ahol Hambalgó Ferenc Ádám képviselte hazánkat. Eredménye, a 8. helyezés, kiváló teljesítményét mutatja a nemzetközi színtéren.
A verseny előtt a versenyzők részt vettek egy pályabejáráson, ahol lehetőségük nyílt megtekinteni a versenyszámhoz szükséges eszközöket és a versenyen szereplő gépeket. Ez az előzetes ismeretszerzés lehetővé tette számukra, hogy felkészüljenek a kihívásokra és a feladatokra, amelyekkel a verseny során találkoztak.
A Nehézgép-szerelő versenyszám öt eltérő részből állt, amelyek a Motor, Hidraulika, Hajtómű, Légkondicionálás és légfék rendszerek, valamint a Nullrevízió témaköröket foglalták magukba. Minden modulhoz 3 óra állt rendelkezésre a versenyzőknek, és ez idő alatt folyamatos munkatempóban és maximális koncentrációval kellett dolgozniuk, mivel egyik feladat sem volt teljesen befejezhető a megszabott idő alatt. A feladatok gyári szervizprogramokból kikeresett leírások, utasítások pontos betartásával végzett hibakeresések, mérések és beállítások voltak angol nyelven.
Feri a CAT4.4 Tier4f motorblokk szerelésével és méréseivel kezdte a szerdai napot
A hengerfej nélküli motornál az 1-es henger dugattyúgyűrüinek állapotát kellett ellenőriznie, a főtengely csapágyak és főtengely szimering kopottságát kellett meghatározni, meg kellett mérnie a vezérlés fogaskerekeinek hézagát, majd a nagynyomású üzemanyagszivattyút helyesen fel kellett szerelnie és befejeznie a motor összeszerelését.
A délután folyamán a SaMASZ fűkasza teljes hajtásrendszerének ellenőrzését kellett elvégezni. A kések ütköztek, mivel egy nem szakértő szervizmunkás újította fel. Annak ellenére, hogy a feladat látszólag egyszerűnek tűnt, számos nehézséget rejtett magában, mint például felcserélt agyak, elállított fogaskerekek, vagy hiányzó rögzítőelemek.
A második a JCB exkavátor hidraulika rendszerével indult
Ellenőrizték a gép funkcióit, hidraulikus méréseket végeztek annak érdekében, hogy megbizonyosodjanak a hibákról, és a mérőműszerek segítségével beállítsák a megfelelő rendszernyomásokat.
A délutáni szakaszban egy JohnDeere traktoron kellett komplex légkondicionáló rendszer és fékrendszer hibáit keresni és beállításokat végezni. Ebben a feladatban számos kihívás állt elő, mint például elektronikus hibák, szellőzőrendszerben talált patkány, eltömődött szűrők és egyéb változatos problémák.
A záró napon a Mchale körbálázó összeszerelés utáni ellenőrzéseket kellett végezni.
Feladat volt például a rögzítőcsavarok nyomatékának ellenőrzése, a láncfeszesség vizsgálata, az ütközők meglétének ellenőrzése és a gépspecifikációk megfelelőségének ellenőrzése. Ez a feladat rengeteg részletet és apróságot igényelt, amit át kellett vizsgálni és megtalálni, mielőtt lejárt volna az idő.
Összességében elmondható, hogy a feladatok nagyon sokrétűek voltak és különböző típus és márkaismeretet igényelnek.
Hambalgó Ferenc Ádám, versenyző:
„A tavalyi versenyhez képest sokkal jobban ment, jól jött az előző versenyen szerzett tapasztalat. A feladatok viszont sokkal nehezebbek és összetettebek voltak, mint tavaly. Összeségében jól éreztem magam, jó volt a közösség és rengeteg tapasztalatot szereztem.”
Karagity István, főszakértő, felkészítő:
„Én, mint főszakértő voltam jelen a versenyen, így a verseny szervezésében, előkészítésében, lebonyolításában is részt vettem. Az előkészületi napok izgalmai és megoldandó problémái után sikeresen kezdhettük meg szerdán a versenyt és onnantól végig úgy pörgött az egész, mint egy megfelelően zsírozott csapágy. Minden versenyző nagyon felkészült és ügyes volt, parányi mozzanatokon, fókuszvesztéseken múltak pontok, helyezések. Nagyon büszke vagyok Ferire, a szakmaiságára, munkájára és kitartására. Ezúton is szeretném megköszönni a KITE Zrt-nek, Mchale Hungária Kft-nek, a Szal-Agro Kft-nek, a TERRA Hungária Kft-nek, nem utolsó sorban az AXIÁL Kft-nek és az egész MEGFOSZ-nak a felkészítésben nyújtott önzetlen segítségüket.”
Köszönetnyilvánítás és gratuláció
Köszönjük a Magyarország az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatását, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának az egész éves kitartó szervezőmunkájukat és támogatásukat, valamint, hogy a helyszínen lévő munkatársaik minden másodpercben küzdöttek a magyar csapatért. Köszönjük a versenyzőket koordináló Team Leader csapatnak, hogy végig a versenyzők mellett voltak és elhárítottak minden jó szereplést nehezítő akadályt.
Köszönjük a felkészítést Karagity Istvánnak, az AXIÁL Kft-nek, KITE Zrt-nek., MCHale Hungária Kft-nek, Szal-Agro Kft.-nek és a Terra Hungária Építőgép Kft.-nek.
Ez egy rendkívül kihívást jelentő feladat volt, három napig tartó folyamatos koncentrációval és magas tempóval. Gratulálunk Hambalgó Ferenc Ádámnak a kitartó és tisztes teljesítményéért!
Ezúton gratulálunk a teljes magyar csapatnak is és az elért fantasztikus eredményeiknek és érmeiknek, hiszen a legmagasabb pontszámot elért versenyzők a magyarok voltak (Bandúr Tamás és Koncsik Zsolt/informatikai rendszerüzemeltető) és az éremtáblázatban is második helyen szerepeltünk a 32 országból.
Forrás: MEGFOSZ