Megújult Belarus traktorok a Belagro 2020 kiállításon

Tegnap nyitotta kapuit a fehérorosz nemzetközi agrárvásár, a Belagro-2020, Minszkben. Mi más lehetne a kiállítás legnagyobb szenzációja, mint a megújulásban soron következő Belarus MTZ traktortípusok.

Először mutatják be a széles nagyközönség előtt a 820, 1222, a 2022 típusok következő generációit. A közismert, itthon is széles körben elterjedt 820-as új generációja Belarus 82 jelzéssel került bemutatásra. A megújult külső kicsit más, mint a tavaly az AGRITECHNICA-n bevezetett és megújult szériák formavilágával. Az új motorháztető mellett új hátsó sárvédők és fülketető is érkezett a következő generációval. A kipufogó cső az 5. és 6. generációkhoz hasonlóan itt is kikerült már a jobb első fülkeoszlop mellé.

 

 


Új formavilággal érkezik a jól ismert Belarus 82/Belarus 820 – fotó: http://rcforum.ru/

 

Mivel itt még a régi panoráma fülke megmaradt, így a beltér sem változott túl sokat, viszont új LED munkafényszórók, helyzet- és irányjelzők, illetve hátsó lámpák kerültek alkalmazásra a fülkén. A hátsó függesztőmű gyorskapcsos csatlakozó karokat kapott, de itt még a sárvédőről való hidraulika és TLT vezérlés még mindig hiányzik. A hat hengeres 1221 és 1222 szériát már sokkal erőteljesebben érintette a megújulás szele. Illeszkedve a formai változásokhoz, a legkisebb hathengeres is megújult motorsátort kapott, de nem csak a burkolatot érintette a változás, hanem alatta is továbbfejlesztések történtek.

 


Itt még szeptember 25-én, amikor az első új generációs 1222 traktor elhagyta a szerelősort – fotó: http://www.belarus-tractor.com/

 

Többek között jelentős átrendezést hajtottak végre a motor hűtőrendszer-felépítésében. A legnagyobb változás azonban mégsem ez az 1221 és 1222 következő generációjában, hanem a vezetőfülke-csere. Végre a hathengeres vonal belépő típusai is elbúcsúzhattak a több évtizede fejlesztett, vastag oszlopokkal tűzdelt panorámafülkétől, és megkapták a felsőbb osztályba tartozó 6 hengeres MTZ modellek korszerűbb kialakítású kabinját. A gyár tájékoztatása szerint a fülke új felfüggesztési rendszerrel, klímaberendezéssel, légrugós lengéscsillapítású vezető üléssel és multimédia rendszerrel szerelt.

 

 


Itt már a kiállításon az új motorháztetővel „felruházva” – fotó: http://rcforum.ru/

 

Az erőforrásokról sokat még nem lehet tudni, de a gyár tájékoztatása szerint a belföldi, alacsonyabb emissziós normákat kielégítő kivitelek mellett rendelkezésre áll majd STAGE V környezetvédelmi besorolású dízelmotorral is. Az új generáció gyártását 4 nappal a kiállításon való premiert megelőzően már meg is kezdték. A 200 LE feletti kategória belépő modellje, a 2022 is komoly változáson esett át. Végre a gyár a teljesítményosztályához megfelelő hajtott mellső tengellyel szerelte fel a traktort. Jól érzékelhetően a hátsó kerék méretet és a tengelytávolságot is az új mellső hídhoz igazították.

 


Jelentős változáson ment át a 2022 típus a 200 LE feletti tartomány belépő modellje – fotó: http://rcforum.ru/

 

A vezetőfülke ajtóin díszelgő matricákból kiindulva az újabb generáció nem csak a motorháztető-dizájnban változott jelentősen, de alatta se a minszki motorgyár D-260.4S hathengeres motorja, hanem egy korszerűbb Cummins dízel erőforrás biztosítja a nyomatékot. A kiállított modell TopCon automata kormányzással és korszerű frontfüggesztéssel is fel volt szerelve. A kiállításon természetesen bemutatkozott a tavasszal megújult 4522 traktor és a tavaly ősszel bevezetett új és frissített négy hengeres modellek.

belarus cummins erőgép kiállítás mtz traktor traktorok