fbpx

Deutz-Fahr 6.széria- új négyhengeres típusok

Írta: Szerkesztőség - 2013 január 10.

Akárcsak a termékpaletta többi típusainak esetében, az új modellek kiemelt tulajdonságai közé sorolható az új DEUTZ motor és a szintén új fejlesztésű Sense-Shift váltómű, mely kényelmes használatot és optimális hatékonyságot biztosít.

 

 

Az ilyen tulajdonságokkal rendelkező négyhengeres traktor ideális megoldást jelent olyan gazdák és termelők számára, akiknek a fő szempontot a termelékenység és a széleskörű, a szántástól a szénabálázásig terjedő munkálatokra történő felhasználás jelenti.
A traktornak ugyanakkor maximális hatékonyságot kell nyújtania az üzemeltetési költségek terén is, különös tekintettel az üzemanyag-fogyasztásra, mely a mai gazdasági körülmények között az egyik legjelentősebb kiadást jelentheti. Ezt felismervén a DEUTZ-FAHR széleskörűen alkalmazza a teljesítményhatékonyság elvét, melynek lényege a lehető legjobb technológiai megoldások használata a legalacsonyabb üzemi költségek mellett, a lehető legmagasabb teljesítmény elérésével.

Az ultramodern DEUTZ motorok megfelelnek a Tier 4 Interim normáknak, és tökéletes összhangban működnek a nagy teljesítményű Powershift váltóművekkel.
Hengerenként négy szelep, töltőlevegő-hűtővel és megkerülő-szeleppel ellátott turbófeltöltő, Common Rail, kipufogó-gázokat kezelő SCR katalizátor: mindezek figyelemreméltó kombinációja révén a motorok optimális teljesítményt nyújtanak minden körülmény között.

 

 

A hagyományos kipufogó-keringtető rendszert helyettesítő SCR katalizátor segítségével a motor maximális hatékonysággal működik és egészen kiváló dinamikus viselkedésével vívja ki a felhasználók elismerését. Az EGR rendszer és specifikus szűrők hiányában a motort a lehető legnagyobb teljesítményre és alacsony üzemanyag-fogyasztásra optimalizálták: a kipufogógázok égés után kerülnek kezelésre.

Az új DEUTZ motorok készen állnak a bioüzemanyag-forradalomra: teljesen kompatibilisek a biodízellel, és egészen a B100 Pure típusig minden koncentrációval üzemeltethetők.

 

 

Az új Sense-Shift rendszer nagy előrelépést jelent a termelékenység és vezetési kényelem terén. A teljes rendszer áttervezésre került, a hajtóműtől kezdve egészen a váltókarig, a megfelelő sebességfokozatok gyors és kényelmes kiválasztásához.
Az új Sense-Shift váltóművel a sebességváltás hozzáigazítható az adott üzemi körülményekhez. A Powershift a vezetőnek egy teljesen új vezetési élményt nyújt (sebességváltáskor mindössze egy enyhe rázkódás érződik).

Ezt az új vezetési élményt az új Shuttle menettulajdonság-vezérlő tovább fokozza, segítségével a vezető választhatja ki a legmegfelelőbb, – puhább vagy keményebb – válaszreakciót irányváltáskor, a mindenkori körülményekhez igazítva.
Az összesen hat, egyenként négy áttételfokozattal ellátott sebességfokozat-tartomány összesen 24 fokozatot tesz lehetővé előre- és hátramenetben, továbbá a négy legalacsonyabb tartomány esetében opcionálisan feleződoboz is rendelhető, így akár 40/40 sebességfokozat is elérhetővé válik.

Az áttételek átfedése lehetővé teszi az egyetlen mechanikus áttételen történő munkavégzést egy adott specifikus helyzetben. Sebességváltáskor a Powershift szakaszokat most egy sebesség-összehangoló funkció állítja be automatikusan. Ez a rendszer hozzátartozik minden típus alapfelszereltségéhez, és rángatás nélküli, fokozatmentes menettulajdonságot biztosít.

 

 

A 6. szériájú típusok P jelzéssel ellátott verziói kifinomult automatikus váltóval rendelkeznek, melyet elektronikus vezérlőegység irányít. A központi rendszer kiválasztja az adott tartomány négy Powershift áttétele közül a legmegfelelőbbet, ezzel optimalizálva a motor hatékonyságát és jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

A 6. szériájú típusok csúcssebessége 40 km/h 1 600 percenkénti fordulatszámon, melynek előnye az alacsonyabb fogyasztás és a megnövelt vezetői kényelem (alacsony zaj- és rezgésszint).

A széleskörű felhasználás érdekében a 6. szériájú traktorok alapfelszereltségként négy erőleadó tengelycsonk-csomaggal vannak ellátva, beleértve az 540 ECO és 1000 ECO típusokat. Az elektrohidraulikus kapcsolás az alapfelszereltség része.

A hidraulikus rendszer lelkét egy 83 liter/perc rögzített térfogat-kiszorításos szivattyú jelenti (igény esetén egy 120 l/min teherérzékelős szivattyú is rendelhető), emellett egy további szivattyú szolgálja ki a kormányszervót.
Tolattyúkból sincs hiány, ezekből akár hét darab kettős működésű, elektromos vezérlésű is üzemelhet a P verziók esetében, továbbá opcionálisan egy darab tolattyú a traktor elülső felére is igényelhető.

 

 

A hátsó függesztő emelőteljesítménye 9 200 kg, míg az opcionális elülsőé 3 800 kg.
Az új 6. széria esetében a biztonság terén sincs helye kompromisszumnak.
Mindegyik típus a létező legjobb technológiai fejlesztésekkel rendelkezik. A PowerBrake szervofék ötvözi a maximális fékezési teljesítmény az optimális kényelemmel. Azonban ezen felül most opcionálisan olajba merülő elülső féktárcsákkal is rendelhető.
Az intelligens megoldásoknak köszönhetően az S-Class2 vezetőfülke kényelmes munkakörnyezetet biztosít, melyben a hosszú munkanapok is pillanatoknak tűnnek. Külsejét tekintve a traktor kellemes vonalvezetésű; egyedi és összetéveszthetetlen formatervezése a Giugiaro vállalattal történő, hosszú múlttal rendelkező együttműködés eredménye, mely alapvetően meghatározza a DEUTZ-FAHR termékcsalád arculatát. A vezetőfülke belsejének új kialakítását és színvilágát javarészt környezetbarát technológiai anyagok segítségével hozták létre. A beépített LED-egységekkel rendelkező sárhányók csipetnyi luxust visznek az összképbe, mintegy kihangsúlyozva a 6-os széria előremutató törekvését. Az S² Class vezetőfülke igény esetén mechanikus vagy pneumatikus rugózással is rendelhető, a mindenki számára elérhető csomag kellemes környezetté varázsolja a fülkét, felhasználva minden létező technológiai komfortelemet.

 

 

A panorámaablakok 320 fokos láthatóságot tesznek lehetővé, a redőnnyel ellátott napfénytető pedig tovább fokozza a tágasság- és szabadságérzetet. Ezekkel a kiegészítőkkel, valamint a további kifinomult vezérlőrendszerekkel, mint például az Infocentrum, az opcionális iMonitor és Comfort Tip (a forgómanőverek automatikus ismétléséhez), a vezető teljes körű képet kap a környezetéről, miközben biztonságos, zárt térben ül. Igény szerint eme széria traktorjai felszerelhetők az AgroSky műholdas irányítórendszerrel, melynek legújabb változata akár 2 cm-es pontosságú behatárolásra képes.

A szabványosított Isobus 11783 interfész gyors “plug and play” csatlakoztatást biztosít a kompatibilis eszközök számára, további képernyők igénye nélkül.

A vezetőfülke alapfelszereltségéhez alacsony frekvenciájú légrugózás és automatikus üléspozíció-beállítás tartozik, de opcionálisan dinamikus rugózásvezérlés is rendelhető a további kényelemért. Emellett az új típusokban egy továbbfejlesztett kényelmes pótülés is található, minőségi párnázott kárpitozással.

[wcm-show id=106860]