Új motorokkal és megújult külsővel lepték meg a közönséget az MTZ traktorok néhány 4 és hat hengeres modelljeinek új generációi.
Korábban részletesen bemutattuk az új fejlesztésű Belarus 742 könnyű univerzális modellt, de az újdonság premierjével együtt, a jelenlegi MTZ szériák közül is megújult néhány 4 hengeres és az egyik 6 hengeres sorozat.
A 742-es mellett ezek az új generációk is megkapták az új fehér-piros fényezést és modernizált motorháztetőt. A Belarus-923.7 szériában már a korábbi minszki motort, STAGE V emissziós szabványt kielégítő, korszerű, takarékos, 4 hengeres, 3,6 literes, 95,6 lóerős, Caterpillar dízelmotor szolgál erőforrásul (rpm 2200 f/min).
Az új generációs Belarus -923.7 traktor – fotó: belarus-tractor.com
Az erőátvitel is korszerűsödött és a régi 14/4-es szinkronizált sebességváltót, egy korszerűbb, 14/12 fokozatot biztosító váltóra cserélték. Az irányváltó karját elég érdekes helyre száműztek, hiszen a vezetőülés mellett bal oldalon van és bal kézzel elég nehézkes lenyúlni érte, főleg ha homlokrakodóval dolgozunk, és sűrűn kell használjuk. A kormány mellé a fokozatcsökkentő reduktor kapcsolókar került, a sűrűben használt irányváltó kar helyett, de a fülkére majd még visszatérünk.
Az új sebességváltó 35,2 km/h, hátra pedig 17,7 km/h maximális sebességet biztosít.
3,6 literes, 95 lóerős Caterpillar dízelmotor váltja a régi minszki erőforrást a Belarus 923.7-ben
A TLT kivezetéssel ellátott, mellső hidraulikus függesztő szerkezet a Zuidberg-től származik.
A hátsó hidraulikus hárompont függesztő szerkezet emelési kapacitása 4000-ről 4200 kg-ra emelkedett, a hidraulika rendszer nyomása maradt a régi és a szivattyú szállítási teljesítménye is alig emelkedett, viszont a hidraulikus rendszer vezérlése jelentősen korszerűsödött. Az elektronikus vezérlésű rendszer erő, helyzet, illetve vegyes szabályozást biztosít. A hidraulikus kiszolgálást igénylő munkagépek hidraulikus rendszerét három pár kivezetéshez csatlakoztathatjuk.
Új hidraulikus rendszert kapott a 923.7 elektronikus vezérléssel
A hátsó hárompont függesztő szerkezet alsó függesztő karjai, és az állítható felső csavarorsós támkar automata gyorscsatlakozásúak. Az alsó függesztő karok függőleges irányú pozícióját szabályozó, csavarorsós állítású villás tartórúdja még mindig ugyan az, mint 40 éve, úgy látszik nagyon bevált. Pótkocsivontatás terén viszont van fejlődés, hiszen állítható bekötési magasságú automata kapcsolású, biztonságos vonófej áll rendelkezésre.
Új automata gyorscsatlakozós függesztő, illetve támkarok, és új pótkocsi vonófej a 923.7-esen
A hátsó kétfokozatú (540/1000 f/min) teljesítményleadó tengely kapcsolása elektro-hidraulikus rendszerű. Alapkivitelben a mellső kerekek 360 / 70R24 méretű, míg hátsók 18,4R34 méretű abroncsokkal vannak szerelve, opcióban hátul ikerkerék rendelésére is lehetőség van.
A vezetőfülke berendezés egyszerűsége megmaradt. Karos kapcsolási megoldások a sebesség váltónak, egyszerű műszerfal kijelzés, állítható kormányoszlop, elektronikus kapcsolók a jobb oldali panelen, a hidraulika és a TLT vezérléshez. A kiállított traktorban Grammer légrugós ülés fogadta az érdeklődőket, de a gyár sajtóközleménye szerint ez opcionális, de szintén csak külön rendelésre építik be a Trimble navigációs rendszert, az automata kormányzás előkészítéssel, mely a kiállított példányban szintén benne volt. A külső visszapillantó tükrök elektromos állításúak és fűthetők, a fülke pedig alapkivitelben légkondicionált. Az éjszakai munkát 8 darab fülkére szerelt LED munkalámpa segíti.
Frissült a 952.6 széria is, bár itt szó nincs generáció váltásról
A jelenleg futó 952.6-os modell is átesett frissítésen, bár itt maradt a régi „panoráma” fülke, de a motorháztető és a fényezés itt is harmonizál az új generációs modellekkel és a régivágású fülke is megkapta alapkivitelben az elektromos állítású, fűthető tükröket, és a nyolc LED munkalámpát, illetve a légkondicionálást. A motor maradt a Stage IV emissziós besorolást kielégítő minszki gyártású, elektronikus vezérlésű, közös nyomócsöves, Common-Rail üzemanyag-befecskendező rendszerű, turbófeltöltős, intercooler dízelmotor DOC + SCR füstgázkezelő rendszerrel.
A legnagyobb változás itt az erőátvitelben van, hiszen a fentebb a 923.7 típusnál bemutatott új sebességváltót kapta meg a 952.6 is.
Az új 1220.7 generációban szintén korszerű Caterpillar motor váltja a minszki elődöt
A legnagyobb négy hengeres modell a 1220-as széria is generációváltáson ment keresztül. Míg a tavalyi AGROmashEXPO kiállításon megismert 122 lóerős, 1220.6-ban még a minszki négyhengeres Stage IV besorolású változata szolgáltatta a nyomatékot, addig a legújabb generációban, a 1220.7-ben már szintén a 3,6 literes, 4 hengeres, Stage V emissziós normákat kielégítő Caterpillar dízelmotor szolgál erőforrásul. Sajnos ergonómiában itt is megmaradt a régi „panoráma” vezetőfülke, de alapkivitelben már ez is megkapta az elektromos állítású, fűthető tükröket, a nyolc LED munkalámpát, illetve a légkondicionálást. Opcióban itt is elérhető a hátsó ikerkerék és a mellső Zuidberg fronthidraulika, a TLT-vel. Erőátvitel és hidraulikus rendszer terén maradt az előző 1220.6 modell felszereltsége.
Szintén faceliften esett át a Belarus – 1523.6
A hat hengeres 1523.6 a korábbi ötödik generációhoz képest inkább csak külső megjelenésben hozott némi változást. A hat hengeres, 153 lóerős, D-260-as dízelmotor üzemi hőmérsékleti tartományát kiterjesztették -40-től + 50 ° C-ig. A vezetőfülke itt is megkapta alapkivitelben az elektromos állítású, fűthető tükröket, és a nyolc LED munkalámpát, légrugós ülés, illetve a légkondicionálást. A traktornak változó sebességű hidraulikus szivattyúja, 4 szakaszos hidraulikus vezértömbje és nagyobb teljesítményű hidraulikus rendszere van.