fbpx

Az első ZMD technológiával rendelkező tengely felfüggesztés

Írta: Farkas Imre - 2024 április 21.

A Hendrickson bemutatta az első ZMD technológiával rendelkező hajtott tengely felfüggesztést. A ROADMAAX Z 11, 21 és 31 tonna névleges kapacitású tengelyének, hátsó légrugózási rendszere úgy lett kialakítva, hogy országúton és terepen is optimális menetkomfortot és rakományvédelmet biztosítson.

A Hendrickson Truck Commercial Vehicle Systems 11, 21 és 31 tonna névleges teherbírású új, ROADMAAX Z hátsó légrugózási rendszere autópályán és terepen is kiváló teljesítményt, menetminőséget, illetve rakományvédelmet biztosít. Ezt az innovatív felfüggesztési rendszert emelő tengelyekhez és akár 25%-os off-road működéshez engedélyezték. A Hendrickson által szabadalmaztatott Zero Maintenance Damping (ZMD) menettechnológiát most először kínálják teherautók és nyerges vontatók számára. A ROADMAAX Z nagy teherbírású hajtótengelyének légrugós felfüggesztési rendszerét úgy terveztek, hogy egyenletes futást biztosítson a légrugó teljes élettartama alatt.

ROADMAAX Z tengely
A ROADMAAX Z-t felülre szerelt, futókaros légrugós felfüggesztésnek tervezték, hogy kiváló vezetést biztosítson – fotó: https://www.hendrickson-intl.com/

A Zero Maintenance Damping (ZMD) menettechnológia sima futást biztosít – teljesen megterhelt, vagy üres, illetve változó terhelés között. A ZMD ride technológia kiküszöböli a hagyományos lengéscsillapítókat, és a lengéscsillapító funkciót a légrugókba integrálja, így csökkenti az állásidőt, illetve a karbantartási költségeket a jármű élettartama során. Ellentétben azokkal a lengéscsillapítókkal, amelyek csillapítási kapacitása véges, és jellemzően az életkor előrehaladtával romlik, a ZMD légrugókat úgy tervezték, hogy folyamatos, állandó szintű csillapítást biztosítsanak a légrugó teljes élettartama alatt.