A Kohler Company égisze alá tartozó Lombardini Engines a háború kapcsán, az EU és Oroszország, illetve Fehéroroszország között bevezetett kereskedelmi szankciók miatt kénytelen bezárni a 22 éve üzemelő szlovákiai gyárát.
Martinban 1990-ben kezdték meg az építőipari és mezőgazdasági gépek, valamint a hajók, illetve autók Lombardini dízelmotorjainak gyártását. Az olasz Lombardini volt az egyik első külföldi befektető, aki a rendszerváltás után érkezett Martinba.
A gyárban készült motorok egyik legnagyobb felvásárlópiaca Fehéroroszország volt, többek között a minszki traktorgyár Belarus 310, 320, 321, 422, 622 és 451, illetve 651 típusú traktorjaiban is Lombardini motorok szolgáltatták a nyomatékot. Mivel a szankciók miatt a motorok szállítása a szankciók miatt a fehérorosz piacra leállt, így a termelés a szlovák gyárban befejeződött, és a tulajdonos az üzemet bezárja.