Alumínium felépítmény és acél alváz kombinációja

A Fortuna Fahrzeugbau GmbH & Co. KG a hátrabillenő felépítményű pótkocsi sorozatát, alumínium felépítményű, Fortuna ALU CARGO változattal bővítette.

A szállítási üzletágban a felhasználók nagy szállítási teljesítményt, alacsony önsúlyt és magas stabilitást szeretnének. A Fortuna most a hátrabillenő pótkocsi családján belül egy tömegre optimalizált megoldású pótkocsit fejlesztett két különböző anyagfelhasználás kombinálásával. Az új tandem tengelyes FTM 200/7.5-ALU CARGO pótkocsi acél alváz és az alumínium billenőfelépítmény kombinációja.

 

 

Ez a két anyag meggyőző előnyöket biztosít a pótkocsi számára, mint például a stabilitás és az alacsony tömeg. A 44,3 m3 raktérfogattal, légrugós, illetve hidraulikus lengéscsillapítású, kormányzott, 150 x 150 mm keresztmetszetű tandem tengellyel, 650/55 R 26,5 méretű gumiabroncsokkal és a 7500 mm hosszú, 55 fokos billentési szögű felépítménnyel felszerelt pótkocsi önsúlya csak 6900 kg.

 

fortuna
Az azonos térfogatú acél platós pótkocsikkal szemben, 24 tonna a megengedett össztömege (Forrás: https://www.fortuna.de/)

 

Ennek a kombinációnak előnye, hogy az azonos térfogatú acélból készült felépítményű pótkocsikkal szemben a megengedett össztömege 24 000 kg. A vontatóhoz való csatlakoztatás K80-as gömbfej segítségével történhet, a vonórúd tekintetében választhatunk merev, állítható magasságú vagy mechanikus illetve hidraulikus lengéscsillapítású változat között, a fékrendszere kétkörös pneumatikus, automatikus terhelésfüggő fékszeleppel (ALB).

agrár felépítmény fortuna logisztika mezőgazdaság össztömeg pótkocsi szállítás teherbírás