fbpx

Jön az európai piacra az új Maxus eTerron 9 elektromos pickup

Írta: Farkas Imre - 2024 november 08.

A SAIC MAXUS, a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), a világ egyik legnagyobb járműgyártójának leányvállalata bejelentette elektromos járművek (EV) termékkínálatának jelentős bővítését az idei hannoveri IAA Nemzetközi Autószalonon. Az esemény fénypontja a vadonatúj eTerron 9 elektromos pickup premierje volt.

A show sztárja, Európa első 4×4-es elektromos platós terepjárója, az eTerron 9, amely egy dedikált elektromos platformra épül. A 430 kilométeres (WLTP) hatótávval az eTerron 9 hatótávolságtól mentes vezetési élményt kínál.

Maxus eTerron 9
A jármű „új elektromos mecha” esztétikus dizájnja és nagyszerű térhatású terepvilágítási rendszere tovább fokozza robusztus és erőteljes jelenlétét.

Az eTerron 9 innovatív, félig monocoque karosszériakialakítása fokozza a biztonságot és a tartósságot. A 9 cellás védőkerettel rendelkező Tetris akkumulátorcsomag optimalizálja az akkumulátor elhelyezését a nagyobb kapacitás és biztonság érdekében, így lenyűgöző 102 kWh tárhelyet biztosít. A jármű kilenccsatornás szelepes hőszabályozó modulját úgy tervezték, hogy ellenálljon a nehéz és változatos időjárási körülményeknek, és kétszeresére javítja a hőhatékonyságot hideg télen.

Az eTerron 9 egy kettős állandó mágneses szinkronmotoros négykerék-meghajtású rendszer, amely 325 kW kombinált csúcsteljesítményt biztosít, így a jármű mindössze 5,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Az eTerron 9 emellett akár 3,5 tonnás vontatási kapacitással és 620 kg-os maximális teherbírással is büszkélkedhet, amivel felülmúlja kategóriájában a versenytársakat.

Maxus eTerron 9
Az első európai premier az idei hannoveri IAA Nemzetközi Autószalonon volt

Az eTerron 9 fejlett ATS-je (All-Terrain System) és hat előre beállított vezetési mód, valamint egy személyre szabható üzemmód teszi kezdők számára alkalmas elektromos terepjáróvá.

A jármű fényűző belseje, puha bőrrel és MPV-minőségű komfortülésekkel személygépkocsi-szintű vezetési és felhasználói élményt nyújt. Ezen kívül a motorháztető alatt 236 literes „ funk ” található , ahová időjárásállóan szállítható a poggyász.

Az eTerron 9 még több térbeli sokoldalúságot kínál. Ez az egyetlen pickup elektromosan nyitható hátsó csomagtérajtóval. Opcióként elérhető, ha egyszerűen megnyomja a gombot, és a hátsó üveg leereszkedik, összekapcsolva a rakteret az utastérrel, így hatalmas, 2400 mm-es teret hoz létre, így az eTerron 9 tökéletes kettős célú partner – hatékony segítő a munkanapokon és hűséges társ a szabadidő eltöltéséhez.

Maxus eTerron 9 váz
Szerkezete 73%-ában tengeralattjáró-minőségű, ultra-nagy szilárdságú acélból van

A MAXUS biztonság iránti elkötelezettsége nyilvánvaló az eTerron 9 kialakításában, amely szerkezetének 73%-ában tengeralattjáró-minőségű, ultra-nagy szilárdságú acélt használ, ami megfelel a szigorú Euro NCAP ötcsillagos biztonsági tanúsítási szabványoknak. A jármű „új elektromos mecha” esztétikus dizájnja és nagyszerű térhatású terepvilágítási rendszere tovább fokozza robusztus és erőteljes jelenlétét.

Forrás: https://en.saicmaxus.com/