A Knapen, önkihordós (csúszópadlós) félpótkocsijaival új fejezetett nyitott az ömlesztett áruk szállítása terén 1984-ben, főleg a mezőgazdasági termények esetében. Előnyük az alacsony önsúly, a nagy raktérfogat és széleskörű felhasználási lehetőségek.
Egyenetlen talajon vagy erős szélben is, biztonságosan lerakodhatunk, nem beszélve a zárt helyen történő, akár szakaszos ürítésről. A hátsó, felnyíló hátfalon át rámpáról is rakodhatók, raklapos áruval, garantálva az oda-vissza fuvarokat. Ezek teszik sokoldalúvá a Knapen mozgópadlós pótkocsikat.
Közös fejlesztés és know-how
A hollandiai Deurne-i székhelyű, Knapen Trailers tovább bővíti termékportfólióját, hogy a szántóföldtől a villáig (from farm to fork) tartó teljes szállítási folyamatot lefedje. Ősszel bevezette a piacra a kimondottan agrár célú KX mozgópadlós félpótkocsit, sokcélú felhasználási lehetőségekkel, amely premierje az Agritechnica 2023 kiállításon volt.
A mezőgazdasági tehergépkocsi (AgroTruck) és önkihordós félpótkocsi kombinációja több szempontból is meggondolandó, gazdaságossági, többfunkciós és munkaerő-gazdálkodási szempontból, különösen a közepes és nagyobb távolságú fuvarok esetében. Természetesen lehetőség van félpótkocsi traktorral történő vontatására is, dolly közbeiktatásával, vagy normál közúti nyerges vontatóval is.
Az új KX-széria
A KX-széria két modellből, a KX 650-ből és a KX 770-ből áll, felszereltségtől függően 65 m3, illetve 77 m3 raktérfogattal. Mindkét modellt számos olyan tulajdonság jellemzi, amelyek ideálisak a többfunkciós használathoz.
Könnyű alumíniumszerkezetű, ezért önsúlya alacsony, alapkivitelben görgős takaróponyvával, míg opcionálisan hidraulikusan összezárható tetőhálóval vagy vízhatlan PowerSheet-rendszerű takaróponyvával rendelhető. Az ömlesztett mezőgazdasági terményeken kívül, raklapos áruk, big bag-ek és szalmabálák szállítására egyaránt használható. Ezért egész évben nagyfokú rugalmasságot biztosít. A nagy teljesítményű hidraulikaszivattyúk segítségével a mozgópadlós pótkocsi, a hidraulikusan működtetett felnyitható hátfalon keresztül, a rádiós távirányító segítségével kb. 3,5 perc alatt teljesen kirakodható. Az ömlesztett áruk, mint például a gabona, a hátsó ajtóba épített, opciós gabonaorsóval is kirakodhatók. Ráadásul minden funkció, a vontató fülkéjéből való kiszállás nélkül is elvégezhető, rádió-távirányító segítségével.
Továbbá lehetőség van első emelhető és hátsó kormányzott tengely opcióként történő rendelésre is. Előbbi elősegíti az üzemanyag-takarékosságot, utóbbi a jobb manőverezést szűk fordulókban és keskeny, kanyargós vidéki utakon, de még az abroncskopást is csökkenti.
A 80 km/h megengedett maximális sebességgel még az autópályákon is rövid idő alatt, takarékos üzemanyag-fogyasztás mellett továbbítható nagy távolságokra. A vásárlók 3 különböző abroncsprofil közül választhatnak és akár át is szerelhetik, a megfelelő felnigarniturákkal, az aktuális alkalmazáshoz (betakarítás, hosszú távú közúti szállítás).
Behúzható-lenyitható aláfutásgátló, a passzív biztonság és jobb terepjáró-képesség érdekében
Közismert megoldás az építőipari pótkocsikon a fel-le hajtható aláfutásgátló. Az új Knapen KX félpótkocsik esetében ez gombnyomásra működik. A felzárt állapotban, nem kevesebb, mint 650 mm-es szabad magasságot eredményez hátul, amely nagyon praktikus megoldás, ha a kirakodás lejtős terepen vagy szilázsdombon történik. Sőt, ürítés után nincsenek rakománymaradványok az aláfutásgátlón, nem kell kézzel takarítani. Lenyitott állapotban, közúti haladáshoz, nem haladja meg az úttest és az aláfutásgátló közti távolság, a törvényben előírt 450 millimétert.
Az új felcsukható szerkezet 2024 tavaszától lesz opció, a Knapen KX mezőgazdasági pótkocsikhoz, de jövő év folyamán más Knapen modellekhez szintén elérhető lesz.
Az új KX modellek értékesítése már a kiállítás előtt, szeptemberben elindult. Kezdetben csak Németországban, később pedig más európai országokban is.