A Tatra Phoenix T158-8P5R43 8×6 típusú 23,9 tonna hasznos terhelésű mezőgazdasági tehergépkocsira már számos felépítményt dobtak piacra a különböző szállítóeszköz és munkagépgyártók.
Ehhez a csapathoz csatlakozott a lengyel Metal-Fach is, amikor a legutóbbi Agro-Show-n bemutatta legújabb felépítményét. A letoló ürítési rendszerű LionPower T-935/6 pótkocsi felépítményét használták fel és adaptálták a Tatra Phoenix T158 8×6 tehergépkocsi alvázára. A raktér kiürítése a padlórésszel egybeépített tolófal segítségével történik.
Ezeket az elemeket egy hidraulikarendszer és három speciálisan kiválasztott hidraulikahenger működteti. Az olajszükséglet mindössze 35 liter. A kirakodási sebesség egy speciális szeleppel zökkenőmentesen szabályozható. A robusztus csúszórendszer a rakomány típusától és a páratartalom mértékétől függően akár 60%-kal több rakomány befogadását is lehetővé teszi, a tömörítés lehetőségének köszönhetően. A tolófal szögletes poliuretán tömítései garantálják a megfelelő raktérszigetelést, és a keresztmerevítőkkel végigfuttatott oldalfalak is megfelelő merevséget biztosítanak a maradéktalan kiürítéshez.
A felépítmény univerzális felhasználást tovább szélesíti a hátsó fal helyére szerelhető trágyaszóró adapter. A függőleges szóró tengelypár spirál vonalban tépő terítő késsorral szerelt. Az adapterre egy hátsó burkolat (terelők) van felszerelve, ami kinyitva korlátozza az oldalsó kilökődést, illetve behajtva az adapterlapátokat is takarja közúton. A burkolatok nyitása hidraulika segítségével történik a vezetőfülkéből. A trágyaszóró üzemmód során a közúti szállítás alkalmával egy hidraulikusan mozgatható, guillotine rendszerű elválasztó fal akadályozza meg, hogy a trágya az úttestet beszennyezze.
A mellső fal állítható dőlésszögű, dróthálós magasítóval van felszerelve. Úgy tervezték, hogy megvédje a vezetőfülkét és a kezelőt a trágyaszórás során, valamint növelje a raktér kapacitását. A raktér szélessége 2,38 méter, magassága pedig 2 méter. A kiürítési idő terménytől függően 30-35 másodperc.