fbpx

Kramer: a legenda most kezdődik

Írta: Szerkesztőség - 2017 augusztus 21.

A 2017-es év a kecskeméti székhelyű VALKON 2007 Kft. történetében nagyon fontos dátum: a cég idén ünnepeli fennállásának 10 éves évfordulóját.

A Valkon Kft. együttműködése a KRAMER céggel az elmúlt években teleszkópos kompakt méretű rakodógépekkel, valamint homlokrakodókkal teljesedett ki. 2017 júniusától a kompakt kis méretű teleszkópos rakodógépek mellé a nagy méretű rakodógépek is megérkeztek, így a teleszkópos termékpaletta 9 típusra bővült.

A KRAMER márka 1925 óta szerepel a mezőgazdasági és építőipari köztudatban, és 1959 óta gyártanak rakodógépeket. Kiváló szakmai tudással és tapasztalattal a kezükben mindkét ágazatban komoly eredményeket értek már el. A gyár Pfullendorfban, Németországban található, így a már jól ismert minőségbiztosítás, összeszerelés és szakértelem biztosítja számunkra a kiváló minőséget.

A teleszkóposrakodógép-kínálat mindegyik típusára jellemző az erős, csavarodásnak ellenálló alváz. A gém nem csak hátul, a vastag csapnál, de az oldalánál is meg van támasztva, így munkavégzés közben csökkentjük a hátsó csapra nehezedő terhelést, s növeljük annak élettartamát. A tökéletes súlypontelosztás érdekében a gém csuklópontja az alvázba mélyen lesüllyesztve található, így magas rakodási munkavégzés esetén is megőrzi a gép a stabilitását. Azáltal, hogy a gémünk mélyen az alvázban helyezkedik el leengedett állapotban, biztosítva van a tökéletes kilátás a gép jobb oldalára is.

Ahogy a már kisebb modellekben, úgy a nagyobbakban is széria felszereltségként elérhető a „SMART HANDLING” funkció, ami biztosítja gépünk túlterhelés elleni védelmét, valamint megkönnyíti a mindennapi munkafolyamatokat. Három funkció közül választhatunk: 1. manuális mód-–-abszolút a kezelőre van bízva a gém mozgatása, eszközünk billenési szöge; 2. raklapvilla mód-–-egy függőleges tengely mentén szintezi a munkaeszközünket, tökéletesen alkalmas rakodási munkálatokhoz; 3. kanál mód-–-a gém köríve mentén az eszközünket szintezi úgy, hogy a benne lévő rakomány ne tudjon kiszóródni.

Szállítási munkálatoknál a 7 km/h felett automatikusan aktiválódó gém lengéscsillapítás könnyíti meg a munkálatokat, valamint teszi kényelmesebbé a munkavégzést. A könnyebb kanálürítés érdekében a kanálrázási funkció csupán két gomb együttes nyomásával gyorsan aktiválható a joystickról.

A termékpaletta bővülésével már választhatunk a 6 méteres gémkinyúlástól egészen 9 méteres gémkinyúlásig, ami manapság már sok gazdálkodónál elengedhetetlen. A gém süllyesztése közben az utolsó 10 cm-nél tompítva van a behúzási sebesség, így növelve a gém élettartamát, megóvva azt a nagy igénybevételtől. A több mint 150°-os eszközbillenési szög, valamint a hidraulikus eszközbiztosítás lényegesen kényelmesebbé és gyorsabbá teszi a munkavégzést, hiszen a fülkéből a joystickról vezérelve tudjuk a munkaeszközünket kicserélni.

A gémkinyúlás növekedésével párhuzamosan növekedett az emelési kapacitás is, a korábban elérhető 2,7 tonnáról 5,5 tonnára növelte a gyár a megmozgatható tömeget. Mindegyik új modellben elérhető a „Load-Sensing” hidraulikaszivattyú rendszer az anyagmozgatáshoz, amely érzékeli a nyomást, illetve térfogatáram szükségletet, és annak megfelelően szabályozza mindkettőt, lehetővé téve egyszerre 3 funkció együttes használatát. A kisebb rakodógépekben 140 liter/perc, míg a nagyokban 187 liter/perc teljesítményre képesek.

A legkisebb KT276 típusban egy 2,5 literes KOHLER motor teljesít szolgálatot, ami a maga 75 lóerejével tökéletesen kiszolgálja a kompakt méretű kisgépet. A frissen bemutatott nagytestvérekben a 3,6 literes, 136 lóerős és 4,1 literes, 156 lóerős DEUTZ-erőforrás biztosítja a gyors munkavégzést. A környezetvédelmi normáknak való megfelelésről katalizátor (DOC) és karbamid oldat (pl. AdBlue) kipufogógázba való befecskendezése (SCR) gondoskodik, valamint a 4,1 literes motornál plusz egy részecskeszűrő (DPF) biztosítja a Tier IV Final besorolást.

A joystickról kényelmesen választhatunk a már jól ismert három menetfokozat közül: csiga 0-7 km/h; teknős 0-15 km/h; nyúl 0-30/40 km/h. Három teljesen fokozatmentes hidrosztatikus hajtásrendszer szerepel a gyár kínálatában. Választható az alap hidrosztatikus hajtásrendszer, ami 30 km/h maximális végsebességre képes. Az Ecospeed és az Ecospeed Plus hajtásrendszereknél a fokozatmentes váltó a hajtásrendszer közepénél helyezkedik el, így a kardántengelyek egyenesen a hidakhoz kapcsolódnak. Az Ecospeed hajtásrendszer „szíve” egy 45°-os nagy dőlésszögre képes hidromotor, az Ecospeed Plus rendszernél mindehhez egy plusz nyomatékot adó kiegészítő hidrosztatikus egység csatlakozik. Ennél a két hajtásrendszernél elérhető a 40 km/h végsebesség, ahol a sebesség és a mellé párosuló tolóerő extrém precízen és finoman egészítik ki egymást. A kisebb gépeknél 45%-os, míg a nagyobb gépeknél 100%-os zárású differenciálzár áll rendelkezésre az első tengelynél.

A hajtásrendszer mellett a precíz és gyors munkavégzést három kormányzási mód segíti, amik egy egyszerű tekerőkapcsolóval a fülkéből választhatók. A már megszokott és elengedhetetlen négykerékkormányzás mellett nagy segítség tud lenni az úgynevezett „kutyázó” mozgás, valamint a közúti közlekedésben biztonságot nyújtó elsőkerék-kormányzás. A kezelő, a gép és a rakományunk megóvása érdekében a 40 km/h végsebesség csak elsőkerék-kormányzásnál érhető el, így elkerülve a rakománnyal való váratlan helyzeteket. A tengelyenkénti 40 fokos alákormányzási szögnek köszönhetően a gép még a nagyobb modelleknél is meglepően kicsi fordulási körrel rendelkezik.

A gép jobb oldalán helyezkedik el a motor, egy nagyméretű motorháztető alatt, a könnyű hozzáférhetőség érdekében. A motorháztetőnél elöl lép be a friss hideg levegő, ami a hűtőkön, a dízelmotoron és hidraulikaszivattyúkon keresztül szintén a motorháztető tetején, a gépünk végén lép ki. A gép alól az erőforrás így nem szív be poros, faleveles levegőt és nem is távozik arra meleg levegő, felkavarva a földön elterülő porréteget. A hűtő tisztántartásáról a könnyű hozzáférhetőség mellett ventilátor-visszaforgató rendszer, az úgynevezett „Clean-Fix” gondoskodik, ahol egy hidromotor segítségével egy kis időre meg tudjuk változtatni a ventilátor forgási irányát a fülkéből, egy gombnyomásra.

Speciális munkaeszköz használat esetén jól jöhet a gém elején szériafelszereltségként elhelyezett harmadik hidraulikakör, ami igény szerint további kiegészítő körrel, vagy elektromosan egy gombnyomásra átváltható harmadik körrel is kérhető. A motor járása mellett a harmadik hidraulikakör egy a gémnél elhelyezett gomb megnyomásával nyomásmentesíthető, így szintén idő és felesleges munkafolyamatok spórolhatók meg ezáltal. Folyamatos üzemigény esetén a gép szabad visszafolyó ággal szerelve akár egy seprőgép működtetését is egyszerűvé teszi. A „SMART DRIVING” aktiválásával a hajtóművet automatikusan szabályozza a rendszer, csökkenti a dízelmotor fordulatszámát, vagy növeli azt, ha kell, tartva a folyamatos haladási sebességet. A rendszer segítségével csökkenthetjük a motor zajszintjét, elősegítve a még komfortosabb vezetést és nem utolsósorban az üzemanyag-felhasználás is jelentősen mérséklődhet.

A speciális vagy egyedi igényeket, speciális munkaszituációkat is könnyen ki tudjuk szolgálni a gyár által biztosított széles opciós kínálattal. A különböző típusú és felszerelésű vonófejeknek és a hozzájuk kapcsolódó hátsó opcióknak köszönhetően a gépek mezőgazdasági vontatóként is levizsgáztathatók. Légfékkel, hidraulikus fékkel is szerelhető a gép, amivel akár 20 tonna össztömegig vontatható pótkocsi, 40 km/h sebességgel. Amennyiben teleszkópos gépünket billenthető pótkocsival is szeretnénk használni, ez pótkocsi billentésére alkalmas szelepekkel is elérhető, amit szintén a fülkéből tudunk alkalmazni. A könnyebb manőverezés és pontosabb munkavégzés érdekben első és hátsó kamerával szerelt típus is kérhető, aminek a monitorja a fülkében helyezkedik el.

Amennyiben kérdése merült fel, keresse fel a magyarországi márkakereskedő, a Valkon 2007 Kft. weboldalát, vagy érdeklődjön bizalommal a cég területileg illetékes képviselőjénél!

CÍMKÉK kramer