fbpx

Sampo Comia – Új generáció a betakarításban

Írta: Szerkesztőség - 2012 augusztus 17.

A Sampo-Rosenlew kutatás-fejlesztési tevékenységének elsődleges célja: hatékony és funkcionális gép megalkotása, amely teljesíti az igényes vásárlók elvárásait. A Comia a 2000-es és 3000-es sorozat legjobb tulajdonságait egyesíti; ilyen például az egyszerű tisztítás, valamint a kiemelkedő betakarítási teljesítmény.

Az  új  Sampo  Comia  a  terményt sérülésmentesen   csépli,   gyengéden dolgozza  fel,  és  hatékonyan  különíti el. Számos fejlesztés történt, amely ezek mellett növeli az aratási teljesítményt. Például a C8-as modell dupla cséplőszerkezete  (TS)  mérési  adatok alapján  20%-kal  növeli  a  szántóföldi teljesítményt.  Az  5  szalmarázó  láda lehetőséget biztosít nagyobb sebesség melletti   munkavégzésre,   a   cséplési minőség romlása nélkül. A gép kategóriájának   leghatékonyabb   cséplési teljesítményét biztosítja.

– legtöbb  számú  szalmarázó  láda, kategóriájában  csak  a  Comia  rendelkezik 5 szalmarázó ládával,
– legszélesebb cséplőszerkezet,
– legnagyobb rázóasztal-felület,
– megnövelt magtartály,
– szalmarázó  ládák  feletti  CSP  szeparátor,   20%-kal   növelt   teljesítménnyel.

Biztos befektetés – mindig kéznél a segítség

Az   alkalmi   meghibásodások   az aratás  során  elkerülhetetlenek,  ezért a  Készenlét  Zrt.  szervizcsapata  speciális Comia-képzéseken megszerzett gyakorlati  tapasztalat  birtokában  folyamatosan rendelkezésre áll az egész aratási szezonban, az ország teljes területén.

Kitűnő alkatrész-ellátottság
Alkatrész-kiszolgáló   rendszerünk mindig  készen  áll  a  problémák  elhárítására. Tapasztalt mérnökeink segítenek  a  Comiából  a  maximumot  kihozni.

Továbbfejlesztett vezetői komfort

A Comia kombájnoknál már alapfelszereltség a nagyobb kényelmet és a  könnyebb  kezelhetőséget  garantáló Premium Plus kabin. A könnyített karbantartás  is  a  Comia-komfort  része. A Comia cséplőszerkezete szántóföldi körülmények között is könnyen karbantartható és tisztítható, a védőburkolatok  egyszerű  eltávolításával.

A   fajtaváltásokhoz   elengedhetetlen a könnyű és gyors tisztíthatóság; kategóriájában   egyedülálló   szerkezeti  megoldások  biztosítják  a  csigák,  a magtartály,  a  szalmarázó  ládák  és  a szalmaszecskázó tisztítását.

A  továbbfejlesztett  vezetői  komfort szempontjából kulcsfontosságú a csendes munkahely. Az új fülke szerkezete  hatékonyan  nyeli  el  a  rezgéseket.  Az  új  SISU  motorok  alacsony fordulatszámon  járnak,  ami  halkabb és simább működést eredményez.

Új fülke

Új,  modern  dizájn,  a  funkcionalitás feláldozása nélkül. A Sampo partnerei  kívánságait  szem  előtt  tartva terveztette  mérnökeivel  a  fülkét.  Ergonómiai fejlesztésként például multifunkciós jostickok kerültek beépítésre  az  új  kartámaszba,  és  a  műszerfal szemmagasságba került, a jobb oldali fülketartó oszlopra.

Az  új  fülke  tervezésekor  a  kombájnirányítás,  -vezérlés  és  a  cséplőszerkezet-szabályzás eszközeit szemmagasságba helyezték, így kényelmes kezelési helyzetet teremtve a gép kezelőjének. Tesztjei   során   a   Comia   minden tesztvezetőjének elvárásait felülmúlta. Ugyan a Comia-modellek közepes méretűek, de a kezelői érzet jóval nagyobb kombájnok komfortját biztosítja.

Új váz és stílus

Az    új    vázat    high-tech    CMT MIG-technológiával        hegesztették, tervezésénél  az  optimális  vezethetőség  és  magas  termelékenység  volt  a kiindulópont.  A  váz  egyszerű,  stabil és  ellenálló.  Mint  a  nagyobb  modelleknél, itt is U-oszlop kapcsolja össze az első és hátsó tengelyeket, így biztosítva hosszú élettartamot. A Comia szériánál csaknem 150 kg-mal növelték az önsúlyt az előző modellekéhez képest, miközben a gyártás során kevesebb gyártási lépésben dolgoztak a Sampo finnországi üzemeiben. Az új váz a cséplőszerkezet masszívabb felépítését is lehetővé tette.

A  megújult  Sampo  Comia-forma a  kombájnokat  az  új  évtizedbe  repíti.  Az  új  design  tetszetős,  áramvonalasabb,   kevésbe   szögletes;   mindez funkcionalitással párosítva. A Comia az intelligens tervezés és stílus tökéletes keveréke, habár a legfőbb újítások a belsejében találhatóak.

Új motor

Professzionális,   6-hengeres   SISU motorok, kis fordulattal. A  Comia  erőteljes  3.  generációs SISU Turbo diesel Common Rail motorja sokkal környezetkímélőbb, mint eddig valaha. Mindezt halkan és takarékosan. Alacsony fordulatszámon is leadott magas nyomaték biztosítja az aratás közbeni sima futást. Az újratervezett motorház egyszerűsíti a hozzáférést a karbantartás során.

Az új motor technológiai előnyei:

– öntisztító forgó  szűrök,  csaknem karbantartásmentes működtetés;
– megfelel   a   legszigorúbb   károsanyag-kibocsájtási követelményeknek is;
– 10%-kal    kisebb    üzemanyag-fogyasztás;
– nagyobb   nyomaték   alacsonyabb  motorfordulatszámon;
– könnyű  karbantartás:  talajszintről  leengedhető olaj.

Szalmarázó ládák feletti CSP szeparátor

Nedves betakarítási körülményeknél elengedhetetlen a nagy teljesítményű  szalmarázó  láda.  A  Sampo  Rosenlew  CSP  szeparátora  közvetlenül a szalmarázó ládák fölött helyezkedik el,  célzottan  a  ládák  szétválasztó  teljesítményének növelésére tervezve. A CSP  dobja  robosztus  ujjakkal  felszerelt,  amely  különböző  terményekhez állítható.  Minden  Comia  modellben sebességmonitorral,  csúszó  kuplunggal felszerelve kerül szállításra.

Az aratási teljesítmény a vágóasztalnál kezdődik

A  Comia  vágóasztala  megbízható teljesítményt   nyújt   minden   körülmény közt, az összes terménytípusra.
A vágóasztal teljesítményét növeli az új formai kialakítás, valamint a kasza és  az  adagolócsiga  közötti  optimális távolság.  A  Comia-modellek  3,1  m és  5,1  m  közötti  asztalszélességben kerülnek  forgalomba,  így  kielégítve minden aratási igényt.

Comia-modellek:

Comia C4

– 4-hengeres SISU motor, 150 LE,
– 3,9 méteres vágóasztal,
– Premium Plus fülke,
– cséplőszerkezet 7 verőléccel,
– 3,700 literes magtartály,
– 4 db 4 lépcsős szalmarázó láda,
– nagy teljesítményű szalmaszecskázó, 3300 percenkénti fordulat,
– első kerekek: 520/70R34
– hátsó kerekek: 360/70R20

Comia C6

– 6-hengeres SISU motor, 185 LE,
– 4,2 méteres vágóasztal,
– Premium Plus fülke,
– cséplőszerkezet  8  verőléccel
– 4,200 literes magtartály,
– 5 db 4 lépcsős szalmarázó láda,
– CSP szeparátor,
– nagy teljesítményű szalmaszecskázó, 3300 percenkénti fordulat,
– első kerekek: 600/65R34,
– hátsó kerekek 420/65R20.

Comia C8

– 6-hengeres SISU motor, 210 LE,
– 4,5 méteres vágóasztal,
– Premium Plus fülke, légkondicionáló,
– LH500 Plus cséplőmonitor,
– cséplőszerkezet   8   verőléccel,   TS
– előcséplő hengerrendszer,
– 5,200 literes magtartály,
– 4  lépcsős  szalmarázó  láda,  5  db
– CSP szeparátor,
– nagy teljesítményű szalmaszecskázó, 3300 percenkénti fordulat,
– első kerekek: 750/65R26,
– hátsó kerekek: 420/65R20.

Németh Zoltán, Készenlét Zrt.