2010-ben a Weidemann volt az első gyártó, aki kompakt teleszkópos rakodót kezdett gyártani oldalra szerelt motorral. A nagy sikert befutott T4512 modelljük idén generációváltáson esik át.
Az új generációval áttértek a Stage V-ös emissziós előírások teljesítésére. A T4512-et továbbra is két különböző Yanmar motorral kínálják, amelyek a szigorúbb V. szintű környezetvédelmi normákat is kielégítik. Bár a kisebb teljesítményű dízelmotor névlegesen elmarad az elődje teljesítményétől, de a gyártó szerint mégis jobban teljesít. A Weidemann exkluzív, újonnan kifejlesztett elektronikus vezérlésű hajtóműve, az úgynevezett ecDrive (Electronic Control Drive – elektronikus vezérlő meghajtó) lehetővé teszi a gép teljes teljesítményének fokozását még alacsonyabb lóerő-osztályoknál is.
Új motorok, exkluzív hajtás, növelt ergonómia – fotó: Weidemann
További előnye, hogy a 18,4 kW-os motor teljesíti az V. kibocsátási szintet, és nincs szüksége kipufogógáz-utókezelésre. Az új generáció egy teljesen átalakított belsőt kapott, és színorientált működési koncepcióval rendelkezik. Az ergonomikus fülke egy színrendszer alapján felépített egyértelmű kapcsolóelrendezést kínál. Az új többfunkciós Joystick segítségével a vezető sok funkciót képes ellátni egy kézzel. A vezető látómezőjében jól elhelyezett kijelző biztosítja a gép megfelelő áttekinthetőségét. A T4512 kompakt teleszkópos rakodó új generációjának további újdonságairól a GÉPmax 2020/V. szeptember-októberi számában olvashatnak majd.