fbpx

Újdonságok a Joskin Tornado 3 trágyaszóró családnál

Írta: Farkas Imre - 2020 április 19.

Nagyobb szórótányér, hidropneumatikus vonórúdrugózás, vastagabb kaparólécek, nagyobb átmérőjű meghajtó tengely. Néhány a Tornado 3 szórócsalád fejlesztéseiből.

Speciális formája ellenére a Tornado 3 felépítmény kialakítása nagy kapacitást biztosít. Típustól függően 1.130 mm és 1.570 mm közötti felépítmény magassággal, 8,6 m³ és 25,8 m³ közötti raktérkapacitással rendelkezik! A gyártó nemrég bejelentette, hogy a felépítmény oldalfalainak profilját teljes mértékben felülvizsgálták annak érdekében, hogy a trágya akadálymentesen a lehető legkönnyebben eljusson az aprító-terítő rendszerhez.

Számos újdonságot vezetett be a Joskin a Tornado 3 trágyaszórócsaládon – fotó: https://www.joskin.com/en

A függőleges szórótengelyes alapváltozat mellett már két éve elérhető a három modellből álló Tornado3 Horizon vízszintes bontóhengerpáros, terítőtányéros verzió is. Ezeket a konstrukciókat ezentúl a nagyobb munkaszélesség és a még egyenletesebb szóréskép eléréséhez a nagy testvér Ferti-Space2 szórógépcsalád, 1040 mm átmérőjű terítőtányérjaival szerelik majd. A vízszintes bontóhengerpáros – horizontális szórótányéros és a függőleges terítőtengelyes szóróegységek könnyebb utólagos felcserélése érdekében az 1,37 méter magas rakterű, T5513 / 14V, T6013 / 16V és T6013 / 16BV modellek felépítménye szabványosításra került. A fejlesztések itt nem értek véget. A Tornado 3 széria vonórúdjának a korábbi parabola laprugós lengés csillapítását, hatékonyabb, zárt rendszerű, hidropneumatikus lengéscsillapító váltja fel. Ez jelentősen csökkenti a káros lengéseket, simább haladást biztosít nehezebb terepen is, így csökkenti a vonórúd és alvázelemek igénybevételét.

Új, hidropneumatikus lengéscsillapítást kapott a vonórúd – fotó: https://www.joskin.com/en

A láncos kaparóléces lehordó rendszer is erősítést kapott. A korábbi 60×40 mm méretű kaparólécek helyett vastagabb, 80×40 mm-es lécek végzik a trágya mozgatását. A hajtómű tengelyét szintén felülvizsgálták,,és átmérőjét a jelenlegi 1 ”3/4, helyett, 1” 3/8, méretűre cserélték, ami lehetővé teszi a láncsebességváltó nyomatékának növelését. Végül a záróajtók hajlított profilú acélidom-vezetőit függőleges csövekkel cserélték fel, így erősebb és könnyebben karbantartható.