fbpx

T4512 A következő generáció

Írta: GÉPmax-2020/V. lapszám cikke - 2020 november 21.

A 2010-ben bevezetett Weidemann T4512 kompakt teleszkópos rakodógép az V. szintű motorra való áttérés apropóján újult meg, és az új generáció számos továbbfejlesztést hozott magával. Lássuk, melyek ezek!

 

ÚJ, ELEKTRONIKUSAN VEZÉRELT MENET- MEGHAJTÁS AZ OPTIMÁLIS TELJESÍTMÉNYLEADÁS ÉRDEKÉBEN

A T4512-t https://www.weidemann.de/hu/teleszkopos-rakodogepek/model/t4512-1/ továbbra is két különböző Yanmar motorral rendelhető. A belépő szintű motor 18,4 kW/25 lóerővel, a nagyobb változat pedig 33,3 kW/45 LE-vel rendelkezik. A Weidemann exkluzív, újonnan kifejlesztett elektronikus vezérlésű hajtóműve, az ecDrive (Electronic Control Drive – elektronikus vezérlő-meghajtó) lehetővé teszi a gép teljesítményének a szabályozását akár alacsonyabb lóerő tartományban is. A motor-kipufogógáz utókezelés nélkül teljesíti az V. károsanyag kibocsátási szintet.

 

A jobb oldalra rálátást segíti a lekerekített motorháztető
A jobb oldalra rálátást segíti a lekerekített motorháztető

 

A 45 LE-s változat az V. károsanyag kibocsátási szintet egy dízel részecskeszűrő (DPF) és egy dízel-oxidációs katalizátor (DOC) segítségével teljesíti, adBlue (DEF) alkalmazása nélkül. A kisebb motorral max. 20 km/h végsebessé g lehetséges, míg a nagyobb motorral 20 vagy 30 km/h max. sebesség is választ ható. Az új munkahidraulika szállítási teljesítménye 28,6 l/perc; 42 l/perc, vagy a High flow opció esetén 70 l/perc. Az üzemanyag-tartály térfogata 33 literre növekedett. A másik újdonság az opcionálisan megfordítható ventilátor hűtőlégáram, így a hűtőegység és a szellőzőrács kényelmesen kifújható a vezetőülésből. Ezzel a hűtési képességét megőrzi még poros munkakörnyezetben is. Külön figyelmet fordítottak a kényelmesebb karbantartásra. A motortérben a műszaki egységek elrendezését áttervezték: a tömlők és a kábelek vezetése rögzített pontokkal és tartókkal történik, a biztosítékok, relék és a vezérlőegységek elhelyezkedése megújult.

WEIDEMANN ECDRIVE – AZ ÚJ ELEKTRONIKUS VEZÉRLÉSŰ MENETHAJTÁS

Az új, elektronikusan vezérelt ecDrive meghajtással négy különböző menetmód választható. Az automatikus mód biztosítja a gép 100%-os teljesítményét, míg Eco-üzemmódban a motorfordulatszám 2200 ford/percre csökken, miután a gép elérte a kívánt sebességet, zajcsökkentést és üzemanyag-megtakarítást elérve ezzel.

A másik két opcionális vezetési módot kifejezetten hidraulikusan működtetett adapterekkel való munkákhoz vagy a munkaciklusok optimalizált végrehajtásához tervezték. Az úgynevezett munkaeszköz módban az adapterek használata támogatott. Itt állítható be a motor fordulatszáma a kézi fojtószeleppel, a gázpedállal pedig a haladási sebesség, vagy a vezérlőnyomás szabályozható. Ezek segítségével a sebesség nagyon finoman beállítható 0,10 km/h-tól. Ha a munkaeszköz terhelése túl nagy, akkor a gép automatikusan csökkenti a sebességet, hogy az adapter a lehető legnagyobb teljesítményt kaphassa. A terhelés leküzdése után a rendszer visszatér az előre beállított sebességre. Ezt egy sebességtartó automatika biztosítja. Ha azonban gyorsabban szeretne előre vagy hátra mozogni, ezt lábpedállal bármikor felülbírálhatja.

Az M-Drive mód a megfelelő választás a munkaciklusok optimális végrehajtásához: itt állíthatja be a motor fordulatszámát a kézi fojtószeleppel, a gázpedállal pedig a haladási sebességet, vagy a vezérlő nyomást szabályozhatja. Ez feleslegessé teszi az araszolást, és támogatja a gyors munkaciklus végrehajtását.

 

Teljesen újratervezték a fülke belső terét
Teljesen újratervezték a fülke belső terét

 

HÁROMFÉLE KORMÁNYZÁSI MÓD A RUGALMAS HASZNÁLATHOZ

Az előző modell https://gepmax.hu/hir/weidemann-t-4512-kompakt-teleszkopos-rakodogep négykerékkormányzása mellett, a Weidemann nagyobb teleszkópos rakodógéptípusaiból már ismerős, két további opcionális kormányzási mód áll rendelkezésre: az első kerék kormányzás és az oldalazó kormányzás centiméter re pontos kormányzást és oldalirányú navigálást tesz lehetővé.

 

Sok fejlesztéssel kényelmesebbé tették a karbantartást
Sok fejlesztéssel kényelmesebbé tették a karbantartást

 

ERGONOMIKUS KOMFORTFÜLKE MULTIFUNKCIÓS BOTKORMÁNNYAL

Az új generáció egy teljesen átalakított fülkebelsőt kapott, és színorientált működési koncepcióval rendelkezik. Az ergonomikus kabinban egy színrendszer alapján felépített egyértelmű kapcsolóelrendezés segíti a munkát. Az összes kezelőszerv könnyen elérhető, és a vezető mindig láthatja a legfontosabb információkat a jól elrendezett kijelzőn. A fülke újdonságai közé tartozik egy zárható tárolórekesszel ellátott kartámasz, valamint egy csészetartó és egy tárolóháló. Opcióban rádió és USB-csatlakozó kérhető. A kormánykerék a vezető igényei szerint egyénileg beállítható. Az új, többfunkciós joystick segítségével a vezető sok funkciót képes ellátni egy kézzel. A kihelyezett hidraulikakörök állandó funkcióját egyszerűen, a műszerfalon lévő billenőkapcsolóval lehet aktiválni, és kényelmesen működtetni a joystick arányos mozgatásával – a beállítókerék fokozatmentes elfordításával mindkét irányba. A teleszkóp proporcionális gémkitolása a hüvelykujj-kerékkel működtethető, így a munkavégzés sebességét egyénileg lehet meghatározni. Ezt kiegészítve mindkét villamos funkciót nyomógombbal lehet vezérelni a joystickon.

 

A Weidemann által szabadalmaztatott kezelői segédrendszer növeli a gép stabilitását
A Weidemann által szabadalmaztatott kezelői segédrendszer növeli a gép stabilitását

 

ÁTTEKINTHETŐ KIJELZŐ ÉS WEDIAS DIAGNOSZTIKAI ÉS ELEMZŐ RENDSZER

A szabványos kijelzők mellett – mint a hőmérséklet, az üzemanyag-tartály töltöttsége, vagy az üzemórák száma – a fülkében az aktív funkciók is jelzéssel vannak ellátva: pl. a bekapcsolt villamos funkció k, a kihelyezett hidraulikakörök folyamatos üzeme vagy a bekapcsolt differenciálzárak. A Weidemann wedias diagnosztikai és elemzőrendszere számos funkció gyors és egyértelmű kiértékelését teszi lehetővé, beleértve a meghajtást, a teleszkóp funkcióit, a kihelyezett hidraulika vezérlését, a motoradatokat és az elektromos funkció kat. A kijelző hibajelzései, hibakódot megadva azonnal figyelmeztetik a vezetőt a lehetséges hibákra, és gyors reakciót tesznek lehetővé.

 

A JÓ KILÁTÁS ÉS A JÓ KLÍMA JÓ MUNKÁT EREDMÉNYEZ

Az új fülke tetején nagyobb lett az üvegfelület, amely így szabadabb kilátást biztosít a munkaterületre. Az első, hátsó és a tetőablaktörlők az alapkivitel részét képezik. Az új, kihúzható redőny védi a napfénytől a kezelőt. A javított hátsó kilátást, a most már fűtött hátsó ablak is elősegíti. Javult az oldalra kilátás a lefelé ívelt motorháztetőnek és számos visszapillantó tükörnek köszönhetően. Az 1000 lumen fényerejű LED munkafényszórók szintén az alapkivitelhez tartoznak, a fülke tetején elől és hátul találhatók, de opcióban további LED fényszórók is kaphatók, például a teleszkópos gémre és a fülke tetejére. Egy új, még hatékonyabb fűtőszellőző rendszert építettek be ventilátorral, levegőszűrővel és jól elhelyezett légbefúvókkal. Meleg napokon az opcionális légkondícionáló berendezés biztosíthat megfelelő klímát. Ezenkívül a nagy, 180 fokkal kinyitható, és a fülke hátuljához rögzíthető felső ajtóablak, ill. a hátsó ablak is beállítható résszellőzésre.

 

Az új, elektronikusan vezérelt ecDrive meghajtóval négy különböző menetmód valósítható meg
Az új, elektronikusan vezérelt ecDrive meghajtóval négy különböző menetmód valósítható meg

 

AZ EGYEDÜLÁLLÓ VERTICAL LIFT SYSTEM – FÜGGŐLEGES EMELŐRENDSZER (VLS)

A Weidemann https://gepmax.hu/hir/a-weidemann-a-nehezsulyu-kategoriaban-is-megjelent által szabadalmaztatott kezelői segédrendszer növeli a gép stabilitását. A VLS, vagyis a „függőleges emelőrendszer“ folyamatos munkamódot engedélyez, és részben automatikus teleszkóp mozgással támogatja a kezelő munkáját összetett emelési munkák közben. A megközelítőleg függőleges emelési, ill. leeresztési mozgással a gép stabilitása folyamatosan optimális.

 

A T4512 új generációjának teljes arculatát is áttervezték
A T4512 új generációjának teljes arculatát is áttervezték

 

ÚJ, DINAMIKUS DIZÁJN

A Weidemann a T4512 új generációjának teljes arculatát is áttervezte. A dinamikus, markáns vonalvezetés különösen érzékelhető a motorháztetőn, módosított légvezetéseknél és az új fül- kén. Egy másik, feltűnő vizuális vonás az új, piros fülketető, amely már a Weidemann-sorozat többi modelljén is megjelenik.

 

Fotók: weidemann.de