fbpx

A Weidemann a nehézsúlyú kategóriában is megjelent

Írta: Szerkesztőség - 2019 június 06.

A 2018. évi SIMA kiállításon a gazdaságok belső munkáira specializált gyártó új rakodógépet mutatott be a 11 tonnás kategóriában.

„A termékcsalád kiegészítése a nagyobb rakodók irányába már régóta fontos fejlesztési cél volt számunkra, és nagy erőfeszítéseket tettünk az új termékcsalád létrehozása érdekében. Most végre elérkezett az idő, és a 9080-as modell segítségével belépünk a nehéz rakodók kategóriájába” – jelentette ki Bernd Apfelbeck kereskedelmi igazgató az újdonságról.

Mint minden Weidemann törzscsuklós és teleszkópos rakodó, az új típusok is átfogó és robusztus alapfelszereltséggel rendelkeznek. Emellett az alkalmazás céljától és a vevők kívánságaitól függően pl. a motor, a hajtás, a vezetőfülke vagy a hidraulika egyénileg konfigurálható.

A 9080-as modell egy olyan törzscsuklós rakodógép, amelynek gémje 4,26 m-es maximális magassággal rendelkezik a munkaeszköz forgáspontjánál. A rakodógép billenőterhelése 5.290 kg. Az össztömeg 10,7 t. A rakodó gémjét úgy tervezték, hogy a vezető közvetlenül, nagyon jól rálásson a rakodóra szerelt munkaeszközre. A 90-es sorozat törzscsuklós teleszkópos rakodót is tartalmaz, melynek össztömege 11,2 t, a rakodógép billenő terhelése pedig 6.540 kg. A 9080T modell 2018 végén került piacra.

Az új modellek motorjai két teljesítménykategóriát kínálnak. Alapváltozatban a rakodógépet egy 3,6 literes, 100 kW/136 LE teljesítményű Deutz motor hajtja. Ebben a motorban a kipufogógázokat DOC/SCR rendszerrel tisztítják, a jelenleg érvényben lévő, IV. fokozatú károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelően. Opcionálisan kiegészítő DPF is választható, amely már ma is rendelkezik a 2020-tól érvénybe lépő V. fokozatnak megfelelő tanúsítvánnyal. Opcionálisan 4,1 literes, 115 kW/156 LE teljesítményű motor is választható, mely szintén a Deutz terméke. Ez egy DOC/DPF/SCR rendszerű kipufogógáz utókezeléssel ellátott erőforrás, és már most megfelel a jövőben érvénybe lépő Stage V. kipufogógáz-kibocsátási szint előírásainak. Ezzel a motoroknál is bemutatkozik az új, a jövőbe mutató modell generáció.

ÚJ POWER DRIVE 370 HAJTÓMŰ

A 90-es sorozat opcionálisan felszerelhető az újonnan kifejlesztett Power Drive 370 sebességváltóval, amely egy fokozatmentes, hidrosztatikus hajtómű, s nagyobb vonóerőt és vezetési sebességet biztosít, mint az eddig kialakított megoldások, megtartva a korábbi hajtóművek valamennyi előnyét a kompakt méret, az energiahatékonyság és a kezelési kényelem szempontjából.

A hidrosztatikus hajtásokra jellemző kedvező tulajdonságok, pl. az egyszerű menetirány váltás, a finom és precíz szabályzási lehetőség, a kúszómenet és a fékerő-rásegítés mellett, a hidrosztatikus szivattyú tág állítási tartománya fokozatmentesen teszi lehetővé a 0-40 km/h közötti sebességben való haladást. Ez nagyon magas szintű vezetési kényelmet biztosít a felhasználó számára, mivel nem szakad meg a vonóerő, és nem fordul elő a váltás során gyakran tapasztalható rángatás. A felhasználó számára ez kényelmes, egyenletes vezetési módot biztosít, kis zajterhelés mellett. A jellegzetes mezőgazdasági munkahelyzetekben, pl. az Y ciklusban végzett átrakodási munkák során nagy az igény az állandó toló- és vonóerőre 10-20 km/h sebesség mellett. A Power Drive 370 sebességváltó pontosan megfelel ezeknek a követelményeknek a kapcsolási lépések teljes kimaradásával, ami különösen előnyös a legtöbb alkalmazásban. Olyan feladatokhoz, amelyek még nagyobb tolóerőt igényelnek, pl. a silókban, az új modellek opcionálisan 25%-kal megnövelt, 10,1 tonnás tolóerőt biztosítanak, 30 km/h maximális sebesség biztosítása mellett.

KOMPAKT MÉRETEK

A Weidemann a lehető legkompaktabb gépek építésére irányuló saját fi lozófi ájához hűen ezt a szempontot ennél a méretkategóriánál is fi gyelembe vette. A 9080-as rakodókanállal mért teljes hosszúsága 7,10 m, szélessége standard gumiabroncsokkal 2,39 m. A gép magassága 3,10 m. Méretük és súlyuk miatt ezek a géptípusok törzscsuklóval és hátsó lengőtengellyel vannak felszerelve, az optimális fordulékonyság és vontatás biztosítása érdekében. A 40°-os bekormányzási szög nagynak mondható, a fordulókör a gumiabroncsokon 4,90 m, a belső sugár 2,45 m.

A 9080-as rakodógép 2018 közepétől jelent meg a piacon

KOMFORT ÉS ERGONÓMIA

A tágas, jó körpanorámát biztosító vezetőfülkét a legújabb ergonómiai ismeretek alapján tervezték, és a lehető legjobb kilátást szem előtt tartva alakították ki. A vezetőfülkében lévő összes kezelőegység a látómezőben helyezkedik el, és könnyen hozzáférhető. A nagy, digitális, 7 coll átmérőjű kijelző segítségével a rakodógép vezetője folyamatosan áttekintést kaphat a gépről és a legfontosabb funkciókról. Szükség esetén a hidraulikaolaj átfolyási mennyisége a „Jog Dial” vezérlőelem segítségével manuálisan is beállítható. Ez akkor előnyös, ha a gép olyan hidraulikus függesztett munkagépet hajt meg, ami nem igényli a gép teljes hidraulikus teljesítményét. A rakodógép kezelője így finoman és az erőforrásokat kímélve dolgozhat a rakodóval és a felszerelt eszközökkel. A proporcionális vezérléssel rendelkező multifunkciós joystickot, a „Jog Dial” vezérlőelemet, az elektronikus kézi gázt és a kúszómenetet tartalmazó konzol természetesen együtt rugózik az üléssel, ami kényelmes vezetést biztosít. Az alapkivitelhez tartozó automata klímaberendezés lehetővé teszi a jó légáramlást a vezetőfülkében, és biztosítja a fáradságmentes munkát. A fülkébe opcionálisan a motortól független fűtőegység is rendelhető.

A könnyen elvégezhető karbantartásra is gondoltak a fejlesztés során. A motorháztető egyszerűen felfelé nyitható, és a vezetőfülke félig megdönthető. A sárvédők levehetők, és további jól hozzáférhető szervizfedelekkel együtt a karbantartási munkák könnyű elvégzését biztosítják, mivel minden fontos alkatrész elérhető.

 

SZÉLES OPCIÓVÁLASZTÉK A PONTOS MUNKÁHOZ

A 90-es sorozat magas színvonalú alapfelszereltséggel és széles opcióválasztékkal rendelkezik. A 40 km/h sebességű változattal nagyobb távolságok is gyorsan megtehetők, és a gép vontatójárműként is használható – beleértve a fokozatmentes vezetést is. A LED-munkafényszóró-csomag nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt a sötétben. A hidraulikus teljesítmény alapkivitelben 150 l/min, a High-flow opcióval 180 l/min, és ezáltal „a kategóriában a legjobb” eredmény érhető el. Lehetséges egy 4. hidraulikakör hozzáadása és a rakodógém csillapítása. A további opciókról a gyártó tájékoztat.

HAMAROSAN ÉRKEZIK AZ ELEKTROMOS SEPRŐGÉP IS?

A teljesen elektromosan működtetett 1160 eHoftrac® mellett a Weidemann a bema vállalattal együttműködve egy konstrukciós tanulmányt mutat be a szintén elektromos hajtású 20 Dual E rotációs seprőgéppel kapcsolatban. Alapesetben a csatlakoztatott rotációs seprőgépet a rakodó hidraulikus rendszere üzemelteti (3. hidraulikakör). Az új rotációs seprőgép esetében az ötlet lényege az, hogy kimarad a villamos energia hidraulikus energiává történő átalakítása. Ez a rotációs seprőgépbe telepített két elektromos motor segítségével érhető el, amelyek közvetlenül csatlakoznak az 1160 eHoftrac® akkumulátorához. Ez akár 60%-kal több működési időt tesz lehetővé – ami értékes szempont az e gépek alkalmazásának területén.

A bema 20 Dual E rotációs seprőgép összes funkciója az eHoftrac® rakodóról működtethető. Ez azt jelenti, hogy a gyűjtőtálcát ki lehet üríteni, és a kefehengereket a kezelőterminálon keresztül lehet be- vagy kikapcsolni. A géphez tartozó egyéb eszközök, mint például az oldalsó seprőgépek vagy a vízpermetező berendezések is könnyen szabályozhatók. A tervek szerint a rotációs seprőgépet 2019 augusztusától kezdve értékesítik, kizárólag a Weidemann-kereskedőkön keresztül.

e20 koncepciótanulmány: a hidraulikát közvetlenül a seprőgépen cserélik fel elektromos hajtással