Meghaladta a 16%-ot a Suzuki januári részesedése a hazai új autók és motorok értékesítésében, kedvelt kategória volt a hibrid Vitara és az SX4 S-CROSS.
Az esztergomi vállalat kommunikációs vezetőjének, Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint januárban 1473 új autót adtak el Magyarországon: ebből 653 darab volt a hibrid meghajtásban értékesített Vitara; 556 darab a Suzuki SX4 S-CROSS.
Suzuki SX4 S-CROSS sárban is elmegy (Fotó: autonavigator)
A vállalat két új import hibrid modell értékesítését is megkezdte Európában
Az elektromos hálózatról is tölthető SUV Across, illetve a hibrid rendszerrel felszerelt Swace piaci bevezetése januárban Magyarországon is megkezdődött.
A Magyar Suzuki 25 darab eladott új motorral nyitotta az évet, mely 16,45%-os részesedést jelent ebben a kategóriában. A modellek közül a V-Strom 650/XT túramotor és a GSX-S 750 naked bike voltak a legnépszerűbbek.
Mire jó az új SX4 S-CROSS?
A családi jármű reklámja szerint „mindig és mindenhol tökéletes társ a kalandokhoz: a végtelen lehetőségek tárháza négy keréken. Aszfalton ugyanolyan élvezet vele autózni, mint terepen, újgenerációs motorja magabiztos teljesítményt kínál…”
Az SX4 S-CROSS képességei az AllGrip Select technológiával, vagyis a kifinomult összkerékhajtási rendszerével maximálisan kihasználható. A rendszer terepen vagy zord időjárási körülmények között is biztosítja a megfelelő és biztonságos menettulajdonságokat.
Az AllGrip Select technológia négy választható üzemmóddal segíti a különböző körülmények között az ideális menetteljesítmény elérését:
- Automata mód: alacsony fogyasztást biztosít az átlagos útviszonyok közt. A rendszer csak akkor kapcsol összkerékhajtásra, ha csúszást érzékel.
- Sport mód: élvezetesebb teljesítményt nyújt a kanyarokban, mivel nagyobb nyomaték jut a hátsó kerekekre. A gázpedál/nyomaték-karakterisztika optimalizálásával a motor élénkebben reagál gyorsításnál.
- Snow (téli) mód: optimális beállítás a havas, poros és lefagyott utakra. Nagyobb tapadást biztosít, amikor a fenti jellemzőkkel bíró útfelületen megy az autó, és a csúszós utakon is megbízhatóan, stabilan halad.
- Lock (elakadás): kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy homok fogságából. A rendszer több nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre, és a feladathoz optimalizálja és összehangolja az ESP® és a meghajtáshoz kapcsolódó egyéb technológiák működését (60 km/órás sebességnél automatikusan átkapcsol Snow üzemmódba).
Hybrid 48V rendszer
A fogyasztáscsökkentés és a helytakarékosság ötvözetét nyújtó Hybrid 48V hibrid rendszernél a benzinmotor működését egy kompakt villanymotor és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátor segíti. Az Integrált Indítógenerátor (ISG) lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorban tárolódik. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja a benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszer a megállított benzinmotort egyenletesen újraindítja. Gyorsítás esetén az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) segíti a motor működését, ezzel üzemanyagot megspórolva.
A hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé.
Suzuki SX4 S-CROSS a mezőgazdasági vállalkozóknak is alternatíva lehet a hibridként (Fotó: autonavigator)
Hibridek a mezőgazdaságban
A fenti jellemzői alapján a Suzuki SX4 S-CROSS egy jó alternatíva lehet a mezőgazdasági kis- és középvállalkozásoknak a mindennapi használatra. Menettulajdonságai és az átlagostól eltérő hasmagassága, az AllGrip rendszere alapján nem csak városi viszonylatban, hanem terepen is megállja a helyét. Jó, nem a szántáson keresztben kell vele közlekedni, arra ott van a jánoshalmi Renner Bt. Dutra alapjaira épített traktorja.
A Közös Agrárpolitika előírásainak teljesítéséhez is kapcsolódhat a hibrid rendszerű járművek alkalmazása, hiszen a fenntartható mezőgazdaságban egyre nagyobb hangsúlyt kap az elektronikus meghajtás, illetve rásegítés.
Forrás: MTI
Összeállította: Barna Ferenc