A Cummins Inc. újabb lépést tett a nulla szén-dioxid-kibocsátású technológia fejlesztése terén, a hidrogénnel működő belső égésű motor tesztelésének elindításával.
A koncepciókontroll teszt a Cummins jelenlegi vezető szerepére épít a gáz-halmazállapotú üzemanyag-felhasználásban és a hajtáslánc-vezetésben, olyan új energiaellátási megoldások létrehozására, amelyek segítenek az ügyfeleknek a jövő energia- és környezeti igényeinek kielégítésében.
„A hidrogénmotor képes csökkenteni az emissziót, és energiát és teljesítményt nyújt az ügyfeleknek” – mondta Srikanth Padmanabhan, a motorszegmens elnöke. „Minden új, a legújabb technológiával felszerelt motorplatformot használunk az teljesítménysűrűség javítása, a súrlódás csökkentése és a hőhatékonyság javítása érdekében. Ezáltal elkerülhetjük a dízel- vagy földgázmotorok hidrogén-üzemanyaggá történő átalakításával járó tipikus teljesítménykorlátozásokat és hatékonysági kompromisszumokat. Jelentős technológiai fejlődést értünk el, és tovább fogunk haladni. Optimisták vagyunk a megoldás piacra dobásával kapcsolatban. ”
A Cummins optimista a megoldás piacra dobásával kapcsolatban – fotó: https://www.social.cummins.com/
Hidrogénmotor program
A koncepció tesztelést követően a vállalat azt tervezi, hogy a motort különféle terepjáró-járművekben és munkagépekbe értékesíti, támogatva ezzel a vállalat erőfeszítéseit a haszongépjárművek dekarbonizációjának felgyorsítására.
„A hidrogénmotor-program potenciálisan kibővítheti a rendelkezésre álló technológiai lehetőségeket a fenntarthatóbb közlekedési szektor elérése érdekében, kiegészítve képességeinket a hidrogén-üzemanyagcellák, az akkumulátoros elektromos és a megújuló földgáz erőátviteli rendszerek terén” – mondta Jonathon White, a motor-üzleti tervezés alelnöke.
A hidrogénmotorok az gépgyártóknak és a végfelhasználóknak az alkalmazkodóképesség előnyét kínálják, mivel továbbra is használhatják az ismert mechanikus hajtóműveket a járművek és berendezések integrációjával, miközben továbbra is biztosítják az erőt az felhasználói igények kielégítésére.
A hidrogénmotorok a Cummins elektrolizátorok által előállított zöld hidrogénüzemanyagot használhatják – fotó: https://www.social.cummins.com/
A hidrogénmotorok a Cummins elektrolizátorok által előállított zöld hidrogénüzemanyagot használhatják, amelyek a kipufogócsövön keresztül közel nulla CO2-kibocsátást és nulla NOx-szintet bocsátanak ki. A megújuló hidrogéntermelésbe tervezett globális beruházás egyre növekvő lehetőséget fog biztosítani a hidrogénüzemű flották telepítésére, vagy Cummins üzemanyagcellás, vagy motoros erőforrások felhasználásával.
A hidrogén technológia integrálása
A hidrogén nagy energiasűrűsége lehetővé teszi a fedélzeti gáztárolók egyszerű integrálását anélkül, hogy veszélyeztetné a jármű hasznos terhelését vagy üzemi tartományát. A Cummins és a hidrogén-tároló specialista NPROXX közös vállalkozása lehetővé teszi az üzemanyagcellás vagy hidrogénmotor integrálását a jármű nagynyomású gázpalacktartályaival és tápvezetékeivel. Az NPROXX a konténeres tárolóedények vezető szállítója is, amely lehetővé teszi a hidrogén gyors feltöltését a végfelhasználók számára.
Cummins döntő szerepe a hidrogén-ökoszféra bővítésében túlmutat az üzemanyagcellákon és a tárolási megoldásokon a dekarbonizált megújuló hidrogén előállításán, világszerte több mint 600 elektrolizáló berendezés tapasztalatával. Elektrolizálóink moduláris skálázhatósága számos alkalmazásra ideális.