A legutóbbi AGRITECHNICA alkalmával rántotta le a leplet az új, öt tagú, 5700 M traktorsorozatáról a Massey Ferguson.
Az új traktorcsalád, a 95-135 LE teljesítménytartományban, öt modellt foglal magába. Az „M” jelölés „Közepes specifikációt” jelent, így illeszkedik be az új széria a felsőbb osztályokban már bevezetett, felszereltségi szintet jelölő struktúrába.
Az „M” betűjelzéses típusmegkülönböztetés „Közepes specifikációt” jelent – fotó: masseyferguson.com
Mindegyik modellben 4,4 literes, négyhengeres, AGCO Power dízelmotorok biztosítják a nyomatékot, amelyek a legszigorúbb Stage V károsanyag kibocsátási normáknak is megfelelnek, az All-in-One (minden-egyben) füstgázkezelő rendszernek köszönhetően.
A motorok hosszú löketűek, és nagy nyomatékot biztosítanak széles fordulatszám-tartományban. A maximális nyomaték alacsony motorfordulatszámon, mindössze 1500 f/min. Ez nemcsak csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, hanem csendesebb és hosszabb élettartamot biztosít, ami alacsonyabb üzemeltetési költségeket és kényelmesebb kezelői körülményeket nyújt.
Az új sorozat tagjainak motorjai teljesítik a Stage V emissziós előírásokat – fotó: masseyferguson.com
Az erőátvitelért alapkivitelben, az 5710 M, 5711 M, 5712 M és 5713 M modellekben, két tartományban, 12/12 fokozatot biztosító, mechanikus kapcsolású, szinkronizált váltó gondoskodik. Hat fokozat, a 4-12 km/h tipikus terepmunka sebesség tartományon belül van. Az 5709 M modell alapkivitelben Dyna 4 váltóval szerelik, míg az 5710 M és 5711 M társaihoz opcióban kérhető a 16/16 fokozatú, terhelés alatt kapcsolható Dyna 4 váltómű, amelynél négy főcsoport található, főcsoportonként 4 fokozattal. Az összes fokozat kuplungpedál használata nélkül kapcsolható terhelés alatt. Kezelése a bal kézre eső Power Control irányváltó karral, valamint a jobb konzolon található T-alakú menetvezérlő karral történik. A kuplungfunkcióval ellátott fékpedállal és az AutoDrive rendszerrel opcióban bővíthető a Dyna 4 váltó felszereltsége. A fékpedál-kuplungfunkció automatikusan működteti a tengelykapcsolót, amikor az üzemi féket használjuk. A kuplungfunkcióval ellátott fékpedál a 12/12-es mechanikus sebességváltóval szerelt modellekhez is elérhető.
Az 5700 M sorozat fülkéjéből akadálymentes, 360 fokos a kilátás – fotó: masseyferguson.com
Az opcionális AutoDrive rendszerrel pedig a főcsoportokon belül automatikusan, magától kapcsolja mind a 4 fokozatot, a váltókarhoz sem kell nyúlnunk. Ebben az esetben két üzemmódot választhatunk. Power módban 2100 f/min motorfordulatszámnál vált a váltó, míg a takarékosabb Eco üzemmódban 1500 f/min fordulatszámnál teszi ezt meg.
Az 5700 M széria fülkéjéből akadálymentes a kilátás, köszönhetően az oszlopok nélküli fülkeoldalaknak és a keskeny 1300 mm szélességű, négy fülke oszlopnak. A homlokrakodóval végzett munkáknál való rálátást tovább akadály mentesíthetjük a Visio tetőablakkal. A differenciálzár és a négykerékmeghajtás elektrohidraulikusan kapcsolható.
A Dyna 4 váltóval szerelt modelleknél rendelhető rugózott kabinfelfüggesztés. A fülke mellső oldalán két szilentblokk, míg a fülke hátsó széleinél spirálrugók nyelik el a rázkódásokat. A motorháztető is facelift-et kapott, új mellső fényszórók és hűtőrács került bevezetésre.