fbpx

A Volvo hidrogénüzemű teherautókat dob ​​piacra

Írta: Farkas Imre - 2024 június 05.

A vállalat 2026-ban kezdi meg a hidrogént használó belsőégésű motorral szerelt teherautóinak közúti tesztjeit, a kereskedelmi forgalomba hozatalt pedig ennek az évtizednek a végére tervezik.

A fosszilis tüzelőanyagok helyett zöld hidrogénnel közlekedő teherautók biztosítják a közlekedés szén-dioxid-mentesítésének egyik módját. A hidrogénes teherautók különösen alkalmasak lesznek erre a feladatra, hosszabb távolságokon és olyan régiókban, ahol korlátozott a töltési infrastruktúra vagy az akkumulátorok feltöltésének ideje.

Volvo hidrogénhajtású vontató
A laboratóriumokban és a járművekben végzett tesztelés már folyamatban van
– fotó: https://www.volvotrucks.com/

A Volvo 2026-ban kezdi meg a hidrogént használó belsőégésű motorral szerelt teherautók vásárlói tesztelését, és az új teherautók ezen évtized vége felé kerülnek kereskedelmi forgalomba. A laboratóriumokban és a járművekben végzett tesztelés már folyamatban van. A hidrogénüzemű belsőégésű motoros teherautók kiegészítik a Volvo más alternatíváinak kínálatát, mint például az akkumulátoros elektromos teherautók, az üzemanyagcellás elektromos teherautók és a megújuló üzemanyagokkal, például biogázzal és HVO-val (Hidrotreated Vegetable Oil) működő teherautók.

„Azok a teherautók, amelyekben a hagyományos belső égésű motor megmarad, de hidrogénnel üzemel, ugyanolyan teljesítménnyel és megbízhatósággal bírnak, mint a dízel teherautóink, de további előnyük a potenciálisan nulla szén-dioxid-kibocsátás. Értékes kiegészítői lesznek akkumulátoros elektromos teherautóinknak, amelyek több éve jelen vannak a piacon” – mondja Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks termékmenedzsment- és minőségügyi vezetője.

A zöld hidrogénnel hajtott belsőégésű motorral szerelt Volvo teherautók potenciálisan nulla CO2 -kibocsátást tudnak biztosítani – a kúttól a kerékig – ha megújuló HVO-t használnak gyújtóüzemanyagként, és az elfogadott új EU CO2-kibocsátási szabványok szerint a „zéró kibocsátású járművek” (ZEV) kategóriába tartoznak.

Volvo Trucks
A hidrogénüzemű belsőégésű motoros teherautók kiegészítik a Volvo más alternatíváinak kínálatát
– fotó: https://www.volvotrucks.com/

„Egyértelmű, hogy többféle technológiára van szükség a nehézszállítás szén-dioxid-mentesítéséhez. Globális teherautó-gyártóként számos dekarbonizációs megoldás kínálásával támogatnunk kell ügyfeleinket, az ügyfelek pedig a szállítási megbízás, a rendelkezésre álló infrastruktúra és a zöldenergia-árak alapján választhatják ki az alternatívát” – mondja Jan Hjelmgren.

A hidrogénüzemű belsőégésű motorokkal szerelt Volvo teherautók nagynyomású közvetlen befecskendezéses (HPDI) technológiát alkalmaznak, amelynek során kis mennyiségű üzemanyagot fecskendeznek be nagy nyomással, hogy lehetővé tegyék a kompressziós gyújtást a hidrogén hozzáadása előtt. Ennek a technológiának az előnyei közé tartozik a nagyobb energiahatékonyság alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett, valamint a nagyobb motorteljesítmény.

A Volvo Group megállapodást írt alá a Westport Fuel Systems-szel egy HPDI technológiát használó vegyes vállalat létrehozásáról. A közös vállalat várhatóan 2024 második negyedévében kezdi meg működését, a hivatalos lezárást követően.

Forrás: https://www.volvotrucks.com/