A Volkswagen Haszonjárművek az idei IAA Transportation Nemzetközi Autókiállításon mutatta be a tetőtől talpig újragondolt Transportert.
A kiállítás látogatói a Volkswagen Haszonjárművek standján tekinthették meg a nagy sikerű termékcsalád 7. generációját. Minden egyes jellemző szintet lépett: az új Transporter tágasabb belső térrel, megnövelt hasznos teherbírással, nagyobb maximális vontatmánytömeggel és gazdaságosabb működéssel érkezik.
A nagyobb biztonságról a legmodernebb támogató rendszerek gondoskodnak, az átgondolt kialakítású vezetőtér és a vezérlőelemek pedig megkönnyítik a mindennapi munkát. Ugyanez érvényes a termékcsalád szintén bemutatott kilencüléses kisbuszára, a Caravelle‑re is. A Transporter és Caravelle modellek történetében először ezek a multifunkciós járművek, a turbódízel motoropciók alternatívájaként hálózatról tölthető hibrid és elektromos meghajtással is elérhetőek lesznek. Az új furgonok letisztult formavilága üdítően friss, mégis egyértelműen követi a legendás elődök stílusát.
Minden ügyfél számára megfelelő jármű: az új generációs Transporter megjelenésével a Volkswagen Haszonjárművek végre a gyakorlatba is átülteti a „minden ügyfél számára a megfelelő Bulli” kínálatának stratégiáját. Amikor 1949‑ben bemutatták az első Transportert a sajtónak, senki sem gondolta volna, hogy a T1, az akkori német gazdasági csoda motorja, ilyen sikeres modellcsaláddá válik. Azóta 75 év telt el, és mára a Bulli a járművilág örökségének része lett. A Bulli család 2024‑es újdonságai: az új Transporter, a Multivan és az ID. Buzz. A Transporter termékcsaládba a tisztán haszonjárművek mellett a Caravelle sorozat is beletartozik. A Multivan a család szabadidős és vállalati egyterűje, melynek a California lakóautó újratervezett változatát szintén most mutatták be. Az ID. Buzz és haszonjármű verziója, az ID. Buzz Cargo az elektromobilitás első csillagai. A Bulli család 7. generációja: a Transporter, a Multivan és az ID. Buzz jelenleg a járműosztály piacának legszélesebb termékpalettája.
Furgon, kisbusz, platós kisteherjármű és Caravelle: A Volkswagen Haszonjárművek az új Transportert (áruszállításra kialakított) furgon, (rakodótérrel, második üléssorral és különböző válaszfalakkal ellátott) Mixto, (személyszállításra kialakított) kisbusz, valamint platóval ellátott, hosszú tengelytávú, duplafülkés kivitelben kínálja. A kisbusz és a furgon változat opcionálisan magas tetővel és megnövelt tengelytávval is rendelhető. A kilencüléses, kereskedelmi célú személyszállításra tervezett Caravelle a legkiválóbb transzfer- és kisbusz. A Volkswagen Haszonjárművek a Caravelle‑t önálló modellként belépő szintű változatban, középkategóriás „Life” felszereltséggel, valamint a csúcsfelszereltségű „Style” verzióban kínálja. A Caravelle megnövelt tengelytávval is rendelhető. Mind a Transporter furgon, mind a Caravelle kapható PanAmericana offorad-stílusú változatban is.
Ergonomikus, csúcstechnológiás munkatér: A Volkswagen Haszonjárművek a Transporter és a Caravelle újragondolt vezetőterében a kijelzők és kezelőszervek digitális világát robusztus kezelőgombokkal ötvözi, biztosítva, hogy a jármű vezérlőközpontját a szakemberek minden helyzetben könnyen és biztonságosan használhassák. Ebben számos beépített USB- és 12 V‑os csatlakozóaljzat, valamint a hálózatról tölthető hibrid és elektromos modellek esetében egy, illetve akár három, opcionálisan beépíthető 230 V‑os csatlakozóaljzat is benne foglaltatik.
1,33 tonna hasznos rakodótömeg: A normál tengelytávú és tetőkialakítású Transporter furgon rakodótérfogata több mint 10 százalékkal, 5,8 m3‑re nőtt. Megnövelt tengelytávval és magasabb tetővel a furgon rakodótérfogata 9,0 m3‑re nő. Az akár 1,33 tonnás (vagyis 1,3 mázsával nagyobb) maximális hasznos terhelhetőség a nagyobb rakodási térfogatnak köszönhetően még hasznosabb autóvá teszi az új Transportert. A Volkswagen 30 mázsával a maximális vontatmánytömeget is megnövelte, amely most már 2,8 tonna (fékezve, 12%‑os emelkedővel).
Dízel, hibrid és elektromos meghajtás: a piaci bevezetéskor hét hatékony hajtásváltozat közül választhatnak az ügyfelek. A család most első ízben tartalmaz háromféle turbófeltöltős dízelmotort (TDI‑t), hálózatról tölthető hibrid (eHybrid) hajtást, valamint három elektromos meghajtási opciót (e‑Transporter és e‑Caravelle). A TDI motorok teljesítménye 81 kW (110 lóerő), 110 kW (150 lóerő), illetve 125 kW (170 lóerő). A 125 kW‑os TDI minden esetben 8 fokozatú automata sebességváltóval párosul, amely opcionálisan a 110 kW‑os TDI‑hez is elérhető, a 6 fokozatú kézi sebességváltó alternatívájaként. A 110 kW és nagyobb teljesítményű TDI‑vel felszerelt modellek 4MOTION összkerék‑meghajtással is rendelhetők. Az automata sebességváltós, hálózatról tölthető hibrid hajtás (eHybrid) 171 kW (232 lóerő) rendszerteljesítménnyel büszkélkedik. Az e‑Transporter és e‑Caravelle 100 kW (136 lóerő), 160 kW (218 lóerő) és 210 kW (286 lóerő) teljesítményű motoropciókkal kerül piacra. E modellek akkumulátorának kapacitása (nettó) 64 kWh.
Forrás: https://www.vwh.hu/