A Stellantis korszerűsítette Peugeot Landtrek pickupját, amely Afrikában, a Közel-Keleten és Dél-Amerikai piacon érhető el. A 2020-ban piacra dobott PEUGEOT LANDTREK a PEUGEOT pick-up történetének örököse – az 1938-as PEUGEOT 202-től az 1960-as évek 404-esén át az 1970-es évek 504-eséig. A Peugeot Landtrek új generációja egyszerre kíván megfelelni a hétköznapi használat és a munkavégzés igényeinek, különösen olyan szektorokban, mint a mezőgazdaság, az erdészet vagy a vidéki szolgáltatások.
Erőteljes és megbízható műszaki alapok
A Peugeot Landtrek alapját egy létravázas, klasszikus platós konstrukció adja, amely nagy igénybevételre lett tervezve. A jármű hajtáslánca a kipróbált 1,9 literes, 150 lóerős Multijet dízelmotorra épül, melyhez hatfokozatú kézi váltó és opcionális 4×4-es hajtás kapcsolódik. A 350 Nm forgatónyomaték már alacsony fordulatszámon is rendelkezésre áll, ami terepen vagy vontatás közben fontos előny.

A Landtrek teherbírása eléri az 1 tonnát, vontatható tömege pedig akár 3,5 tonna is lehet, így bőven alkalmas utánfutók, vagy pl. Knott vonófejjel felszerelt állatszállító pótkocsik vontatására. Az alváz rugózása hagyományos laprugós kialakítású, amely ugyan kompromisszumot kíván a komfort terén, cserébe nagy tartósságot és ellenálló képességet nyújt nehéz terepen is.
Funkcionalitás a mezőgazdaság igényeihez igazítva
A 5,33 méter hosszú, 1,92 méter széles jármű elérhető dupla kabinos kialakításban is, amely hat ülőhelyet kínál – egyedülállónak számít a kategóriában. A 1,63 méter hosszú és 1,6 m²-es plató kényelmes rakodást tesz lehetővé, ráadásul LED világítással és 12V-os csatlakozóval is felszerelték, ami számos elektromos működésű eszköz működtetéséhez is ideális.

A fedélzeti rendszer tartalmazza a 10 colos érintőképernyőt, okostelefon-integrációval, tolatókamerával és 360°-os kilátást biztosító megjelenítéssel. Ezek a funkciók nem csak városi közlekedésnél, de telephelyi vagy mezőgazdasági manőverezésnél is jelentős segítséget nyújtanak.

Globális fejlesztés, regionális célcsoport
A Landtrek fejlesztése során a Peugeot mérnökei kiemelten figyeltek a Latin-Amerika és Afrika földrajzi és infrastrukturális sajátosságaira. Ezek a régiók sok szempontból hasonlítanak a kelet-európai vagy balkáni viszonyokra: gyenge útminőség, változékony időjárási körülmények, valamint széles körű vegyes felhasználás jellemző. A gyártás Mexikóban zajlik, míg az európai forgalmazás egyelőre nem tervezett.
Forrás: media.stellantis.com