Az új DBL 16 típus a lengyel Metaltech speciálisan megerősített pótkocsimodellje, melynek műszaki teherbírása 16 tonna, raktérkapacitása pedig 20,3 m3. A legnagyobb igénybevételű szállítási munkákra fejlesztették a DBL 16 pótkocsit, amely lehetővé teszi a szállítási hatékonyság maximalizálását.
A 18 tonna megengedett legnagyobb össztömegű, három irányba billenthető felépítményű mezőgazdasági pótkocsi maximum 40 km/h végsebességű erőgéppel vontatható. Alapkivitelben is igen gazdag felszereltséggel rendelkezik. Többek között a standard műszaki specifikáció része a fékerő automatikus szabályozóval szerelt, pneumatikus, kétkörös Knorr Bremse fékrendszer. A felépítmény 4 mm acéllemezből készült rakfelülettel, illetve 2 mm vastag lemezből készült oldalfalakból áll, utóbbi német BOWA cégtől származik, és alapkivitelben 3002, 6001 RAL színekben kínálják, de opcióban más szín is választható.
A zárt profilból készült, szemcseszórt, alvázkeret RAL 3002 alapozóval és lakkal festett. A járműszerelvényben történő alkalmazáshoz alapkivitelben megvan az előkészítés, hidraulikus, pneumatikus és elektromos vezetékek hátsó kivezetésével. A két jármű összekapcsolásához négyféle különböző hátsó vonófej közül választhatunk. A vetőgép és műtrágyaszóró feltöltéshez opcióban gabona ablakra kapcsolható POM Augustów áttöltőcsiga kérhető. A pótkocsi alap, illetve opciós abroncsméretű kerekekkel rendelhető, keréktengelyei parabola laprugós felfüggesztésűek. A hátra 50, oldalra pedig 45 fokban billenthető felépítmény oldalfalait opcióban hidraulikus mozgatással is kérhetjük. A gyártó a pótkocsi biztonságos hatékony üzemeltetéséhez minimum 150 LE teljesítményű erőgépet javasol.
Forrás: https://metaltech.com.pl/