A MAN Truck & Bus 2025 júliusában új karosszériaváltozatokkal bővítette a TGE furgoncsaládját, amelyek a gyári megrendelhetőség és a minősített gyártói háttér révén még testreszabottabb és hatékonyabb megoldásokat kínálnak a könnyű haszonjárművek felhasználói számára. A fejlesztések középpontjában a „one invoice” konstrukció, a TRIGENIUS háromirányú billenőplató, valamint a BE-Combi pótkocsis megoldása áll.
TGE alapú nyergesvontató BE kategóriás jogosítvánnyal
A BE-Combi megoldása a MAN TGE 3,5 tonnás alvázát egyedi alvázzal, nyeregkapcsolóval, levegőellátó rendszerrel és intelligens fékrendszerrel egészíti ki, amelyhez egy 3,5 tonnás egytengelyes, könnyű szerkezetű zárt pótkocsi társul. A járműszerelvény össztömege 7 tonna, a hasznos teher elérheti a 2 650 kilogrammot, raktere pedig 28 köbméter. Ez tíz EUR raklap szállítására alkalmas, alternatívát kínálva a 7,5 tonnás tehergépkocsikkal szemben. A konstrukció különlegessége, hogy BE kategóriás jogosítvánnyal is vezethető, nincs szükség C kategóriára, amely jelentősen kiszélesíti a potenciális kezelői kört.

(fotó: press.mantruckandbus.com)
A pótkocsi ABS és ESP rendszereit a TGE járművezérlő elektronikája kezeli, amely növeli a biztonságot. A gyári adatok szerint a pótkocsi belső méretei 5,3 × 2,25 × 2,32 méter, a rámpateherbírás pedig 1 000 kilogramm. Az együttes járműhossz meghaladja a 8 métert, a megoldás ugyanakkor könnyűszerkezetes felépítményének köszönhetően rugalmas és alacsony önsúlyú marad.
TRIGENIUS: modern billenőfelépítmény lézervágott acélból
A Meiller által gyártott TRIGENIUS D202 és D204 háromirányú billenőfelépítmények szintén a gyári kínálat részeivé váltak. A lézervágással illesztett, nagy szilárdságú acélból készült platók alacsony önsúlyukkal és nagy terhelhetőségükkel emelkednek ki. A 3,5 tonnás TGE alvázra épített D202 változat 951 kg hasznos terhet bír el, míg az 5,5 tonnás TGE-hez illesztett D204 verzió akár 2 600 kg-ot is.

Újdonságként megjelentek az 1 tonna teherbírású oldalfalba integrált rögzítőszemek, valamint a két tonnás padlószemek, amelyek kívülről és belülről is jól hozzáférhetők. A Meiller emellett módosította az oldalfalzárakat, a felépítmény magasító elemeit és a sárvédőket is. Az oldalfal magassága 400 mm, a padlólemez vastagsága pedig az alkalmazott típustól függően 1,5 vagy 2,5 mm.
Minősített felépítménygyártók programja: Certified Van Partner
A TGE alvázsorozat gyári bővítésével párhuzamosan a MAN Truck & Bus elindította a „Certified Van Partner” programot, amely átlátható minőségi keretrendszert biztosít a felépítménygyártókkal való együttműködéshez. A tanúsítást a Van Bodybuilder Management szervezet végzi, egy többfázisú tesztelési eljárás alapján. Ennek során értékelik a kész jármű minőségét, az MAN szabványainak való megfelelést, valamint a gyártó cégprofiljának naprakészségét az ABBI platformon.
A három évre szóló tanúsítvány megszerzéséhez a cégeknek minden előírásnak meg kell felelniük, amit véletlenszerű ellenőrzések és folyamatos auditok egészítenek ki. A minősített partnerek nemcsak technikai támogatást, hanem közös értékesítési és marketing lehetőségeket, képzéseket, valamint nagyobb láthatóságot kapnak az MAN hálózatán belül.
A program révén a MAN csökkenteni kívánja a garanciális esetek számát, ugyanakkor megbízható, standardizált megoldásokat kínál az ügyfeleknek, ami hosszú távon javítja a márka pozícióját a furgonpiacon is.
Forrás: press.mantruckandbus.com