fbpx

Új közepes méretű kerekes rakodók a CLAAS kínálatában

Írta: Farkas Imre - 2022 augusztus 21.

Megújítja a közepes méretű TORION sorozatot a CLAAS, az új 1285, 1611 és 1611 P modellekkel. A megnövelt teljesítményű motor és hidrosztatika mellett a kerekes rakodókat új, erősebb emelőkarokkal rendelkező Z-kinematika jellemzi.

A mezőgazdasági szereplők számára 2018 óta kínál a CLAAS kerekes rakodókat számos európai piacon a LIEBHERR márkával együttműködésben. Nem kevesebb, mint 3 sorozat 11 modellje fedi le a 4.6 tonna és 20 tonna üzemi tömeg közé eső kategóriát, ahol a motorok teljesítménye 46 lóerő és 245 lóerő közé tehető. Napjainking több, mint 1000 ilyen gépet szállítottak le az elégedett ügyfeleknek.

Torion rakodó
Új Z-kinematika megerősített és hosszabbított emelőkarokkal – fotó: https://dam.claas.com/

Új gémszerkezet Z-kinematikával és nagyobb térfogatú kanállal

2021-ben a TORION program zászlóshajóinak számító 1913 és 2014 modellek nagyobb emelőképességet és teherbírást, valamint megnövelt emelési magasságot kaptak. Ezek a teljesítménynövelő változtatások mostantól megjelennek a középméretű TORION gépeken is. Az elsőosztályú reakciókészsége mellett az új Z-kinematika megerősített és hosszabbított emelőkarokkal rendelkezik, nagyobb méretű hidraulikával és erősebb hidraulikaszivattyúkkal szerelve. Ez megnövelt emelőerőt és emelőmagasságot jelent, miközben a kanál 100%-os automatikus vezérlése egyetlen gombnyomással elérhető. A könnyű anyagokhoz való kanállal 4.5 köbméter nagy sűrűségű anyag, valamint akár 7 köbméter alacsony sűrűségű anyag is mozgatható, emellett 4.5 köbméter anyag mozgatható a magasfalú kanállal is.

Bálarakodás Torion
Nagyobb emelőerő – fotó: https://dam.claas.com/

A nagyobb szakítóerők és emelőerők elnyeléséről az első rész megerősített acélszerkezete gondoskodik. Az új gémszerkezet szintén extra erősítést kapott, például az emelőkarokon és a keresztirányú hengeren. Ezzel együtt a TORION 1611 és 1611 P modelleken a hidakat is megerősítették.

Az üzemi tömeg ennek megfelelően sorrendben emelkedik 15 810 kg és 15 200 kg értékre. A TORION 1285 üzemi tömege 13 570 kg.

A hagyományos verziók Z-kinematikája mellett mindhárom modell ZHL felszereltséggel, magas emelésű gémmel is kérhető. A típus függvényében a kanál forgáspontja 52 és 58 cm között növekszik 3.85 és 4.52 méter értékekre.

Kompromisszumentes rakodási kényelem

Az új TORION sorozatnál a kanálvisszatérési funkció mellett a gémszerkezet alsó- és felső végállásai is elmenthetők két munkaeszközhöz, melyek az emelési magasságot és a süllyesztési mélységet automatikusan vezérelhetik. A billentési segédrendszer további kényelmet nyújt. A biogáz-erőművekkel és alvállalkozókkal történő elszámolás megkönnyítéséhez minden modell felszerelhető mérleggel, további memória- és visszamérési funkciókkal.

A rázófunkció segítségével a kanalat kontrollált módon lehet üríteni, ami jelentős hozzáadott értéket jelent. A magasfalú HL kanál automatikus visszatérése és a végállások tökéletesen koordinált csillapítása tehermentesíti a gépkezelőt és gyors manővereket tesz lehetővé.

Erősebb meghajtás a gyorsabb rakodásért

Mindhárom középméretű kategóriába eső TORION modell nagyobb motorerővel rendelkezik és a meghajtásban található szivattyúk és hidrosztatika mérete is nőtt a VARIPOWER meghajtásban.

Torion metszet
Nagyobb motorerő és a meghajtásban található szivattyúk és hidrosztatika mérete is nőtt – fotó: https://dam.claas.com/

A 157 lóerő teljesítményű TORION 1285 veszi át a 137 és 165 lóerő teljesítményű TORION 1177 és 1410 modellek helyét. A TORION 1611 teljesítménye 207 lóerőre nő (+23 lóerő a korábbi TORION 1511 modellhez képest) és a TORION 1611 P szintén 45 lóerő mértékben kap plusz erőt, így elérve a 252 lóerős teljesítményt. A menetsebesség csökkentésének köszönhetően magasabb nyomaték érhető el alacsony sebességnél.

DYNAMIC COOLING motorhűtés
A DYNAMIC COOLING motorhűtés – fotó: https://dam.claas.com/

A DYNAMIC COOLING motorhűtés jelentősen megnövelt töltési kapacitást eredményez változatlanul alacsony fogyasztás mellett. Emellett a meneteléshez használt hajtómű továbbra is rendkívül finoman szabályozható, valamint három sebességtartományban használható. Mindkét axiáldugattyús hidromotor párhuzamosan kapcsolt a maximális vonóerő érdekében az I. és II. sebességtartományban. A sebességmemóriával ellátott tempomatnak köszönhetően kényelmes a munkavégzés az olyan folyamatos fogyasztókkal is, mint például a különböző bálaterítők és seprűk. A közúton való közlekedéshez használt III. sebességtartományban csak az egyik hidromotor működik és az erőforrás fordulatszáma is csökkentett a SMART ROADING funkciónak köszönhetően, ami jelentősen javítja a fogyasztást. (TORION 1611 P: 40 km/h mindössze 1600-as percenkénti fordulatszámnál.)

Forrás: Axiál Kft. Sajtóközlemény