A GT Bunning and Sons az idei LAMMA 2024 kiállításon új, négy modellből álló pótkocsicsaládot mutatott be, a cég pedig 13 évvel az utolsó gyártása óta visszatér az pótkocsigyártáshoz.
Az új, négy modellből álló sorozat a Bunning gyárában, a norfolki Gressenhallban készül. A vállalat már a 60-as években bebizonyította, hogy kiváló minőségű pótkocsikat gyárt. A pótkocsi kínálat újbóli bevezetése a megnövekedett vevői igényeknek köszönhető, és kiaknázza az elmúlt két évben befejezett 6840 m2-es korszerű gyárbővítést.
„A meglévő Bunning pótkocsi-ügyfeleink már évek óta arra kértek bennünket, hogy kezdjük újra a gyártást, és a közelmúltbeli gyárbővítésünk lehetővé tette számunkra, hogy a legmodernebb technológiával racionalizáljuk az gyártási folyamatot. A pótkocsi néhány kulcsfontosságú területét továbbfejlesztettük, és nagyon elégedettek vagyunk a végtermékkel.” – mondta Chris Druce, a Bunning értékesítési igazgatója.
Az új sorozat a régi dizájnra épül, de bizonyos területeken továbbfejlesztették és korszerűsítették. Kezdetben négy modell lesz elérhető 14, 16, 18 és 20 tonnás formátumban. Mindegyikben dupla ADR tengely található nagyobb csapágyakkal és többszárnyas felfüggesztéssel, amely felváltja az egyparabolikus felfüggesztési rendszert.
A 4 mm vastag acél felépítmény oldalfalain csak egy hegesztett csatlakozás található a hossz mentén, ami növeli a szilárdságot, és a sima belső felületek megakadályozzák a növények, például a burgonya károsodását ürítéskor. Az új dizájn mélyebb felső felépítménykerettel és szélesebb hátsó sarokoszlopokkal rendelkezik, amelyek a korábbi modellek 80×80 mm-es anyagkeresztmetszete helyett immár 80×120 mm-esek. A 300×150 mm-es alvázat a korábbi pótkocsikon is alkalmazták, a 200×200 mm-es rugózott vonórúd pedig bevált a szórókínálaton.
A raktérajtó teljesen új konstrukció, préselt acélból készült, és a kirakodást elősegítése érdekében, a gabonaablak irányába kúpos kialakítású. Amikor a hidraulikus csomagtérajtó bezárul, mindkét oldalon egy reteszelőcsap hidraulikusan aktiválódik, ahogy az ajtó nyitó-záró munkahengere befejezi utolsó útját. Ez a reteszelőrendszer behúzza a raktérajtót szorosabb tömítést biztosítva, mint a régi széria reteszelőkialakítása. A gabona ablakot újratervezték, műanyag csúszógyűrűket alkalmaztak a könnyebb nyitás és zárás, illetve kezelhetőség érdekében.
A trapéz alakú felépítmény hátul 100 mm-rel szélesebb, hogy segítse a rakományok ürítését, így a felépítményt kirakodáskor nem kell olyan magasra billenteni. A terhelésérzékelős légfékek az alapfelszereltséghez tartoznak. Az opcionális extrák között vannak még a mérlegcellák, a szilázs szállításhoz oldalfal magassítók és a felhasználói preferenciáknak megfelelő különféle gumiabroncs-opciók.
Chris így folytatja: „Tudtuk, hogy a pótkocsik piacán nagy a verseny, és eddig nem vágtunk bele a belépésre. Kiváló minőségű pótkocsit dobtunk piacra, amely a már meglévő hírnevünkre épít, és azokat a felhasználókat célozza meg, akiknek olyan pótkocsira van szükségük, amely kiállja az idő próbáját.”