A közelmúltban ünnepelte fél évszázados jubileumát az UAZ-469 terepjáró, vagy ahogy hazánkban ismerik: a parancsnoki UAZ.
Ebből az alkalomból limitált felszereltségű UAZ-469 kivitelt mutatott be az Uljanovszki Autógyár. A jubileumi modell karosszériája és műszerfala Raptor festéssel lett bevonva, amely nem igazán festék, hanem az alvázvédőhöz hasonló, rücskös és a karcoknak ellenálló anyag, amely jól bírja a mechanikai sérüléseket.
Az autó Spicer hidakkal, 2,7 literes 16 szelepes 4 hengeres 112 lóerős benzinmotorral, manuális kapcsolású 5-fokozatú kínai BAIC sebességváltóval, kapcsolható összkerékhajtással és differenciálzárral van felszerelve. Az UAZ-469 50 лет felszereltségéhez tartozik még az „A” oszlopra felvezetett légbeszívó torok (snorkel), illetve az expedíciós acél lökhárító, elektromos csörlővel. Ezenkívül az autó BF-Goodrich АТ TA KO 2 235/85R16 terep-gumiabroncsokkal van felszerelve. A fülkében dupla piros varrással ellátott ökobőr ülések fogadják az utasokat, a mennyezetet fekete kárpitozás borítja, az ajtók pedig műanyag betétekkel vannak szerelve. A vezető és az első utasülés elektromos fűtésű.
A jubileumi sorozat megkapta az UAZ-469 történelmi jellemzőit, mint a lehajtható oldalfal és szintén lehajtható pótülések a csomagtérben, valamint a régi parancsnokiról jól ismert vászontető, amely a levehető fémtető helyett felszerelhető. Az autó oldalára és hátfalára egy jubileumi sorozatot megkülönböztető krómozott névtábla és egy sorozatszám kerül.
Farkas Imre