fbpx

A világ legfrissebb hírei

Írta: Szerkesztőség - 2018 május 08.

Intelligens magágykészítés

Míg a közelmúltban a Case IH Európában egy közös vállalatot hozott létre a Geoprospectors céggel a TSM Topsoil-Mapper talajszkennelő rendszer értékesítése érdekében, addig Észak-Amerikában máshogy közelítik meg a szakaszolt talajművelés témakörét. A Tiger-Mate 255 magágykészítő kultivátorhoz opcionálisan beszerezhető az AFS Soil Command magágyellenőrző berendezés, amelynek szenzorai valós időben mérik a kitérést és a rázkódást, ezzel jelzik a traktorvezetőnek, hogy a magágy egyenletes-e. Egyenetlenség esetén az adott részen még egyszer végig kell menni. Ezzel a technológiával a Case IH a nagysebességű szemenkénti vetőgép teljesítményét kívánja növelni.

Jó idők járnak a Kirovets gépekre

Mint minden orosz gyártó, a Kirovets továbbra is profi tál az importvámokból és a behozatali embargókból. 2017ben a szentpétervári traktorgyár több mint 2000 traktort és cserealkatrészt állított elő, átszámítva 180 millió euró összegben Oroszország számára és exportra – 25 éve nem gyártottak ilyen mennyiségeket. Ugyanakkor a Kirovets visszatért a korábbi exportpiacokra, és új piacokon is megjelent: a 428 lóerős K-744R4 traktort Kanadában, Kolumbiában, Ausztráliában, Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Üzbegisztánban értékesítik, és hosszú évek óta először Fehéroroszországba is exportáltak közel 100 darabot. Az első számú exportpiac Kazahsztán, 150 géppel.

Megnövelt hasznos terhelhetőség

Az Egyesült Államok Pennsylvania államából származik ez az új önjáró munkagép. A GVM Prowler T380 használható önjáró szántóföldi permetezőként, vagy önjáró műtrágyaszóróként – ez eddig nem szokatlan megoldás. A vezetőfülke mögött egy 6 800 literes permetlétartály számára van hely, vagy felszerelhető egy 12 t kapacitású ráépített műtrágyaszóróval. Az előrehaladásról egy 380 lóerős Cummins QSL9 hathengeres motor és egy 11 sebességes Funk Powershift váltó gondoskodik. A szántóföldi munkák során az LSW- (Low Sidewall) technológiával készült alacsony oldalfal magasságú gumiabroncsok biztosítják az alacsony talajnyomást.

IDŐBELI ÁTTEKINTÉS

1937

Korán felismerték azt a tényt, hogy a lánctalpas traktorok nagyobb átvihető vontatási teljesítmény mellett kisebb talajba süllyedéssel dolgoznak. Németországban a Brandenburgi Traktorgyár gyártott Deutz, Famo, Hanomag, LHB (Linke-Hoff mann-Busch), Ritscher, Titus és egyéb lánctalpas traktorokat mezőgazdasági, építőipari és erdészeti munkákhoz. Még korábban a Lanz képviseltette magát a lánctalpas piacon. 1934-ben a HR8 modellt helyezték Mannheimben két lánctalpas járószerkezetre, ezt követte 1937-ben az utódja, az 55 lóerős HRK. Itt az első tengelyt laprugós egységként alakították ki tíz laprugóval, amelyet a rázkódások csillapítására terveztek. Emellett a két lánctalp egymáshoz képest terpeszthető volt, ami javította a traktor terepkövetését és vontatását.

2007

Az 1960-as és 1970-es években a lánctalpas traktorok kimentek a divatból – kiszorították őket az egyre erősebbé váló, összkerékhajtású nagytraktorok. 1986-ban „újraosztották a kártyákat”, amikor a Caterpillar színre lépett a Challenger 65 modellel – igaz, hogy csak az első terelőgörgőkön keresztül rugózott járószerkezettel. A John Deere csak 2007-ben pendítette meg újra az aktív járószerkezet rugózás témáját a szériagyártásban, a 9030T sorozattal. Már a 8000T és a 8010T sorozatokkal sikerült tapasztalatokat gyűjteni a nem rugózott járószerkezetek körében; az AirCushion rugózás célja a kényelmi szint növelése volt. Ez egy lengő keresztirányú himbával dolgozott, ami egy légrugó segítségével rugózott, és egy lengéscsillapító csillapította. Ezt az elvet használja a John Deere ma is a 8RT és 9RT modellekben. Emellett 2017 óta a Fendt és a Challenger is elsődleges felfüggesztéssel használja a 900 Vario MT és MT700 modelleket.

Autonóm a gyümölcstermesztésben

A New Holland Agriculture az NHDrive ™ technológiát jelenleg több T4.110F szőlőültetvényekben használt traktorban is teszteli. Az automatizált traktor célja a mezőgazdasági termelő támogatása és tehermentesítése. A kísérleti program a New Holland „Autonóm járművek” programjának végső szakasza, amelynek keretében megvizsgálják a technológia potenciálisan legígéretesebb alkalmazásait. Az autonóm NHDrive ™ rendszert először 2016-ban mutatták be a Farm Progress Show keretében. Eddig ezt a technológiát a T7 Heavy Duty és a T8 traktorsorozatokban használták, hogy bemutassák az alkalmazások lehetőségeit. A T4.110F traktorokkal folytatott új kísérleti program a New Holland szerint azt mutatja, hogy az autonóm technológia a márka teljes traktorválasztékában alkalmazható.

A John Deere megvásárolja a King Agro vállalatot

A John Deere megállapodást írt alá a King Agro átvételéről. A 180 fős magánvállalat a szénszálas technológiai termékek specialistája. A Valenciában, Spanyolországban lévő központ mellett a King Agro Argentínában működtet egy másik termelőüzemet. A John Deere és a King Agro már 2015-ben megállapodást kötött az önjáró növényvédelmi permetezőgépek szénszálas szórókereteinek fejlesztésére és értékesítésére. A jövőben mindkét vállalat még szorosabban fog együttműködni a termékfejlesztésben, valamint a gyártási és technológiaátadási munkák során. A „King Agro” márkanév és a meglévő értékesítési hálózat az átvétel után megmarad.

Új kísérleti projekt

2018 elején a Case IH egy új tagolású – autonómia és automatizáció – program keretében egy kísérleti projektet indított el önvezető traktorokkal. A projekt során a Case IH mérnökei és a Bolthouse Farms cég munkatársai dolgoznak együtt különböző helyszíneken az Egyesült Államokban és Kanadában. Gyakorlati feltételek mellett vizsgálják, hogyan használják az új önjáró technológiákat, hogyan tudnak megfelelni egy mezőgazdasági üzem gyakorlati követelményeinek, milyen fejlesztések és hatékonyságnövelés érhető el velük a mindennapi életben. A kísérleti projekt kezdetben az elsődleges talajművelésre és mélyszántásra fókuszál – arra a két feladatra, amelyek a Bolthouse Farms esetében egész évben újra és újra előfordulnak. Ehhez a gazdaságokban önvezető Steiger és Quadtrac traktorok állnak rendelkezésre egy True-Tandem tárcsás boronával, vagy egy EcoloTiger tárcsás kultivátorral. Ebben az első szakaszban a cél az autonóm gépek irányításának kutatása különböző talajművelési módok, valamint különböző talajtípusok és időjárási viszonyok mellett. Ezzel egyidejűleg az ehhez szükséges érzékelő és felügyeleti tevékenységek optimalizálásán is dolgoznak.

Önvezető traktorok Dániában

A dán John Deere kereskedő cég, a Semler Agro és az ugyancsak Dániából származó Precision Makers önjáró traktorokkal foglalkozó specialista már 2017 decemberében bemutatott egy teljesen automatikus nagy traktort. A 8320R traktorra elöl egy nagy teljesítményű lézerszkennert helyeztek fel, amely akár 100 m-ig is beolvasható, és az adatokat a modellbe integrált X-Pert Kit egység segítségével dolgozza fel. További lézerszkennerek is elhelyezhetők a traktor oldalán vagy hátulján. A két projektpartner véleménye szerint a csomag alkalmas a szabályozott autonómia létrehozására, vagyis egy felügyelő személynek jelen kell lennie a területen – például egy másik traktoron vagy kombájnon.

Önvezető traktorok fejlődési szintjei (CASE IH definíciója)sorvezető rendszerek koordináció és optimalizáláskezelő személy által támogatott automatizálásfelügyelet alatt álló autonómiateljes autonómia

A Grimme befektetése Írországban

A Grimme Ireland értékesítő és szolgáltató társaságot 2012-ben alapították Ballyboughal-ben, mintegy 30 km-re északra Dublintól. A kisméretű piac és az erős verseny ellenére a Grimme saját adatai szerint képes volt piaci vezető pozícióját tovább építeni, így a bérelt hely túl kicsinek bizonyult. A Grimme ezért Balbrigan-ben, Dublintól 25 kilométerre északra új értékesítési és szolgáltató céget épített egy 1 hektáros üzemi területen. A régi telephely ettől mindössze 15 km távolságra található, így a Grimme szerint a tizenegy munkatárs, valamint az ügyfelek számára tökéletes környezetet találtak.