Optimalizált hajtásrendszer, új motor, 5×5 kerékhajtás és sok innovatív megoldás jellemzi az új Hydro-Trike generációt.
A Vervaet a közelmúltban elindította a VSG hajtásrendszert, amely két hidraulikus motort alkalmaz a hátsó tengely meghajtására. Ezeket egy nedves tárcsás tengelykapcsoló köti össze. Amint elektronikus vezérlésgyorsítási parancsot kap, az olajáramot úgy szabályozza, hogy a második motor csak annyi energiát biztosítson, amennyire szükség van. Útközben a rendszer kioldja az egyik motort. Mindez automatikusan, haladás közben történik, így például megszakítás nélkül lehet haladni a fordulón egy üres tartállyal anélkül, hogy meg kellene állnia, és váltani kellene terepről a szállítási tartományra. Ezenkívül a Trike 40 km/h maximális sebessége akkor is elérhető, ha a motor csak 1200 fordulat/perc sebességgel jár, amivel jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el.
A hagyományos hidrosztatikus járószerkezethajtások hátránya, hogy az olaj a legkisebb áramlási ellenállású utat követi. Amint az egyik kerék megcsúszik, több olaj áramlik át azon a hajtómotoron, ami csökkenti a többi kerék teljesítményét. Ezt a Vervaet már jól irányítja a Traction Control rendszerével, amely lehetővé tette a vezető számára az első és a hátsó tengely közötti energiaeloszlás ellenőrzését. Ennek a rendszernek viszont kézi vezérlésre van szüksége, mivel a helytelenül beállított mérleg nem hatékony. A jövőre érkező modelleken már egy teljesen elektronikus ellenőrző rendszer váltja fel ezt a kézi beállítást. Az érzékelők mérik az egyes kerekek sebességét, és több olajat juttatnak ahhoz a kerékhez, amelynek nagyobb tapadásra van szüksége.
5×5 hajtás még jobb terepjáró képességet kölcsönöz az új generációnak – fotó: https://www.vervaet.nl/
Ez a fejlett rendszer automatikusan ellenőrzi a középtengely talajnyomását is úgy, hogy ha a hátsó kerekek megcsúsznak, akkor nagyobb súlyt terhel rájuk a középső tengely kis megemelésével. Korábban ezt is manuálisan kellett vezérelni a kezelőnek. Az új áramláselosztó automatikusan szabályozza az olaj áramlását az első és a hátsó tengely között, amikor a kerék csúszását észlelik. A hidraulikus rendszer összes tömlőjét nagyobb méretűre cserélték a csendesebb és hatékonyabb működés érdekében. A középső kerekek hajtását egy önálló rendszer biztosítja, percenként 175 liter szállítási teljesítményű hidraulikus szivattyúval. Egy új, hárompontos felfüggesztési rendszer váltja fel a korábbi laprugós lengéscsillapítású felfüggesztést. A dőlésérzékelő észleli, hogy ha a gép lejtőn áll, és lehetővé teszi a rendszer számára, hogy automatikusan rögzítse a felfüggesztést.
Lejtőn dolgozva a középső tengely felfüggesztésének lengéscsillapítása rögzítésre kerül így stabilabban haladhat a gép – fotó: https://www.vervaet.nl/
A fenti továbbfejlesztések mellett az új Hydro Trike-ba a legújabb 530 lóerős DAF Paccar dízelmotorok kerülnek beépítésre, amely a következő szezontól standard kivitel felszereltségéhez tartozik. Az új generációt jól példázza, hogy a gyártó az egész gépet áttekintve végzett továbbfejlesztéseket, az elmúlt évek felhasználói tapasztalatai alapján. Például az injektor hidraulikus szelepblokkját a tartály alatti mélyedésbe helyezték át, ezzel csökkentve a csővezetékek hosszát, mennyiségét. A fülke mögött új platform van, a hidraulikaolaj-hűtőradiátor alacsonyabban van felszerelve, a hidraulikaolaj-tartály könnyebben elérhető, és a kipufogógáz-kivezetés központosabb elrendezésre került. A levegőbemenetet szintén áthelyezték a motor tisztább levegővel való ellátásához. Végül a szivattyúk könnyebben leszerelhetők, mindössze két csavart kell feloldani. A leghátsó kerekek és a kormányzott mellső kerék gumiabroncsnyomása működés közben egymástól függetlenül szabályozható. A fülke érintőképernyős információs monitorját is frissítették.