fbpx

A megoldás kulcsa: SCR!

Írta: Szerkesztőség - 2010 november 10.

A New Holland Agriculture az első mezőgazdasági cégként megfelel a Tier 4b (Tier 4 Final) emissziós előírásoknak.A New Holland 130 és 560 kW közötti teljesítményű gépei eleget tesznek majd a 2014 Tier 4b- (Tier4 Final-) szabályoknak. Ez annak köszönhető, hogy nincs szükség kipufogógáz-recirkulációra; a megoldás kulcsa a Fiat Powertrain szelektív katalitikus redukció (SCR) technológia. A New Holland az első mezőgazdasági gépgyártó, amely képes megfelelni a Tier4B emissziós követelményeinek.

Az FPT SCR technológia összehasonlíthatatlan előnyökkel jár: az emissziós normák betartása nem a felhasználó „rovására” történik:

▪ nagyobb erő, nagyobb nyomaték, megbízhatóbb motorműködés;

▪ alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás;

▪ bizonyított tartósság; a világon jelenleg 150.000 FPT SCR motor dolgozik;

▪ a rendszer része az a hűtőberendezés, amely a mezőgazdasági munkákhoz elengedhetetlen.

2011 elejére a New Holland Agriculture már gyártani fogja az ágazat legszélesebb, Tier4A- (Tier 4 Interim-) előírást teljesítő gépsorát: 20 traktor és hat kombájnmodellt. A New Holland egy a Fiat Powertrain Technologies-zel közös torinói sajtótájékoztatón, 2010. szeptember 15-én jelentette be, hogy a 130 és 560 kW közötti teljesítménykategóriában csak a szelektív katalitikus redukciós technológiát alkalmazza; így kíván megfelelni a 2014 Tier4B Final-szabályoknak. A New Holland az első gépgyártó, amely kiforrott, bevált technológia alkalmazásával egész biztosan teljesíteni tudja az emissziós előírásokat.

A motoriparban nagy az egyetértés abban a tekintetben, hogy az SCR a jövő technológiája, és ez a legalkalmasabb a Tier4 emissziós szabályok betartására; ugyanis itt szétválik a motorteljesítmény előállítása az emisszió csökkentésétől:

– A motort kizárólag elsődleges céljára használjuk, vagyis hogy adott mennyiségű üzemanyag elégetésével a lehető legnagyobb teljesítményt érje el. Mindez az optimális égési viszonyoknak köszönhetően valósulhat meg; nem szükséges ugyanis kompromisszumot hozni, nem kell a rendszerbe visszavezetni a kipufogógázokat.

Nagyobb erő és nagyobb nyomaték, kifejezetten mezőgazdasági célokra!

– Mivel nincs recirkuláció, így arra sincsen szükség, hogy az égéstérbe visszavezetett gázokat előbb lehűtsük. Ebből következik, hogy a jármű szerkezetébe bezsúfolt bonyolult bordás hűtőrendszer is mellőzhető. A szerkezet egyszerű, a motorház irányába a kilátás tökéletes; a gép kompakt felépítésű, manőverezőképessége kiemelkedő; de ez a technológia előnyt jelent akkor is, ha elülső TLT-t vagy homlokrakodót szeretnénk felszerelni.

– A kisebb motorkompresszió révén a gép tartósabb; kevesebbet kell szervizelni, így a gazdálkodó üzemeltetési költségei alacsonyabbak.

– Mivel a motor csak az optimális szintű hajtóerő előállítását végzi, az SCR-technológia a Tier3 gépekhez képest jelentősen kevesebb üzemanyagot használ fel.

Az SCR utókezelő rendszer nemcsak hogy nem csökkenti a motorteljesítményt, hanem egyenesen növeli azt. A New Holland nagyon nagyot proftál az FPT motorok és az SCR-technológia terén szerzett komoly tapasztalataiból. Az FPT ugyanis más SCR-rendszerekkel összehasonlítva a piacon a legmagasabb NOx átalakítási hatásfokot kínálja (95% fölötti!). Ez jól megfér mind a koromkibocsátás csökkentésével, mind pedig az üzemanyag-fogyasztás mérséklésével.Ezzel a bejelentéssel a New Holland Agriculture ismét megerősíti vezető helyét a tiszta energiát használó cégek között.– Jövő év elejére, amikor a Tier-4A emissziós rendelkezések hatályba lépnek, a New Holland egyedülálló piaci pozícióban lesz: 20 traktor- és hat kombájnmodellt kínál majd, amelyekben FPT Tier 4A SCR-motorok dolgoznak – nyilatkozta Franco Fusignani, a New Holland Agriculture S.p.A. elnök-vezérigazgatója, majd így folytatta: – Mi valójában a jövő technológiáját adjuk ma a partnereinknek. Az egyetlen technológiát, amely úgy teljesíti az emissziós előírásokat, hogy az nem megy sem a motorteljesítmény, sem a gazdálkodó termelékenységének a rovására.