fbpx

A John Deere 8320R traktor takarékossági rekordot döntött Nebraskában

Írta: Szerkesztőség - 2010 május 20.

A legújabb nebraskai teszteredmények alapján a John Deere 8320R traktor bizonyult kategóriája leginkább üzemanyag-takarékos modelljének.

A John Deere közzétette a legutóbbi nebraskai traktortesztelések John Deere 8320R-t érintő eredményeit. A 2009 októberében végzett vizsgálatok alapján a 320 lóerő névleges teljesítményű John Deere 8320R jobb üzemanyag-hatékonysággal, nagyobb TLT-és vontatási teljesítménnyel rendelkezik, mint a konkurens cégek hasonló méretű traktorai.

A gépet 2009-ben vezették be a piacra, ugyanis ez váltotta fel az addig széles körben alkalmazott 8030-as sorozatot. A John Deere 8R traktorszéria ugyanolyan üzemanyag-takarékos 9.0L PowerTech Plus motorral rendelkezik, de a fülkéje tágasabb és kényelmesebb. Az utóbbi néhány évben a 8430-as traktor volt a standard a nebraskai takarékossági teszteken, a 320 lóerős kategóriában.

A Nebraskai Traktorvizsgáló Állomás (NTTL) Észak-Amerika egyetlen hivatalos OECD tesztállomása, amely az itt vizsgált traktorok és gépek teljesítményéről így megbízható, hitelt érdemlő információkat tud szolgáltatni. A John Deere 8320R a 2009-es NTTL-teszteken az alábbi új rekordokat állította fel az univerzális traktorok üzemanyag-takarékosságát illetően:

— A 8320R eredménye 18.93 hp-hr/gal (lóerő-óra/gallon), miközben a névleges motorteljesítményen a TLT 274,37 lóerőt produkált.

— A 8320R 17,84 hp-hr/gal-t ért el, miközben a maximális teljesítmény 75%-án 186,66 lóerőt produkált a vonórúdon; ez a teszt igen hasonló egy jellemző szántóföldi munkához.

Chad Hogan, a 8-as traktorsorozat marketingmenedzsere úgy vélekedett, hogy a nebraskai tesztek alapján a 8320R a legnagyobb traktorok kategóriájában 75%-os vonóerő-igénybevételnél 26%-kal takarékosabb, mint vetélytársai.

“A közismert információk szerint a 8320R a leghatékonyabb abban a tesztkategóriában, amely leginkább modellezi a szántóföldi munkák során jelentkező igénybevételt, vagyis ahol nem az álló helyzetben történő TLT-munkákról van szó — nyilatkozta Hogan. — Ez azt jelenti, hogy a maximális teljesítmény 75%-ánál a megtakarított üzemanyag akár 3,5 gallon (13 liter) is lehet óránként. Ha egy traktor évente 700 munkaórát dolgozik, akkor ez évi 2450 gallon (azaz 9275 liter) gázolaj megtakarítását eredményezi.”

Hogan még hozzátette, hogy a John Deere 8320R modellek kipufogógáz-visszavezetéssel (EGR) és változó geometriájú turbófeltöltő (VGT) rendszerrel is rendelkeznek, amellyel a John Deere megfelel az EPA emissziós előírásainak. “A szántóföldi körülményeket vizsgáló teszteredmények alapján a 8320R az EGR/VGT rendszernek köszönhetően mindkét vonórúdon és a TLT-n is jobb eredményeket ért el, mint a versenytársak szelektív katalitikus redukciót (SCR) alkalmazó Tier 3/Stage IIIB motorral felszerelt erőgépei. Ráadásul az SCR-traktorokkal ellentétben a 8320R nem igényel DEF-feltöltést (diesel exhaust fluid).”