A közelmúltban a Valtra Finnország-szerte meghívta az iskolák, főiskolák, szakközépiskolák és műszaki egyetemek vendégeit, hogy megtapasztalják, mivel foglalkoznak a világszerte elismert gyártónál. A vendégeknek lehetőségük volt beszélgetni az egyes részlegek képviselőivel, megtekinthették a sebességváltó és összeszerelő sorokat, valamint kiváltságos hozzáférést élvezhettek a termékfejlesztési laborhoz.
Sokféle karrierlehetőség a Valtránál
A diákokat és a tanárokat lenyűgözte a nap során képviselt karrierlehetőségek és szakterületek sokfélesége. Az átrium élettel teli központtá változott, ahol a Valtra különböző részlegeinek és más, szorosan kapcsolódó AGCO-márkák, köztük a Reman, az AGCO Suomi, az AGCO Power és a Smart AG képviselői is jelen voltak. A mérnöki munka különböző területei jól képviseltették magukat, beleértve a gépészmérnökséget, a szimulációt és validálást, az elektromos funkciók csoportját, a kutatást és a fejlett mérnöki munkát, a mérnöki szolgáltatásokat és az ügyfélélményt, valamint a laboratóriumokat. Azonban számos más részleg is felkeltette a diákok figyelmét, többek között az ügyfélszolgálat, a műszaki képzés, a beszerzés, a biztonság, a pénzügy, az informatika, a gyártás, a minőségügy, az ellátási lánc menedzsment és a Valtra Unlimited. Mindannyian szívesen osztották meg tudásukat és tapasztalataikat, és standjaikon a látogatók beszélhettek a Valtra munkatársaival, lehetőségük nyílt arra, hogy ténylegesen kezeljék az általunk naponta használt technológiák és eszközök egy részét. Például sok diákot különösen érdekelt a termékfejlesztési stand, ahol beszélhettek a mérnökökkel, és láthatták, ahogy egy szakember lerajzol valamit, majd a képernyőn bemutatja annak fejlődését.
A diákok sok alapos kérdést tettek fel a különböző részlegekkel kapcsolatban. Veera Laasanen, aki gyakornokként dolgozik a Valtra termékmarketing csapatában, megjegyezte: „A diákokat nagyon érdekelte, hogy mit is csinálunk valójában a marketing oldalon, miben különbözik a munka a kommunikációs és a termékmarketing csapatban, és milyen különböző szerepek vannak a csapatainkban. A diákokat közvetlenül is érdekelték a gépeink és a mögöttük álló technológia, és természetesen a fiatalok érdeklődtek a közösségi média iránt is. Rengeteg jó kérdésük volt, és nagyon szép napot töltöttünk velük”.
A Valtra technológiája sok diák érdeklődését felkeltette
A két fő attrakció, amely nagy figyelmet kapott, a félfülkés szimulátor és a virtuális valóság képzési modul volt. A diákokat meglepte és lenyűgözte a Valtra által használt technológia kifinomultsági szintje, és értékelték, hogy a személyzet milyen világosan elmagyarázta a technológia szerepét a Valtra napi munkájában. Két főiskolai hallgató arról beszélt, hogy az élmény hogyan változtatta meg a fiatal nőként szóba jöhető karrierlehetőségekről alkotott elképzeléseiket. Mindketten egyetértettek abban, hogy az élmény megnyitotta a gondolataikat a jövőbeni technológiai alapú szakok tanulmányozásával kapcsolatban.
Lelkes személyzet és meleg, barátságos légkör
A diákok és a tanárok dicsérték a Valtra munkatársainak lelkesedését a téma iránt, büszkeségét arra, amit csinálnak, valamint a nyílt és barátságos kommunikációt. Sok nemzetközi diák értékelte, hogy a Valtrában mindenki milyen könnyen váltott angolra. A Jyväskyläi Alkalmazott Tudományok Egyetemének egyik nemzetközi hallgatója megjegyezte, hogy elképesztőnek találta, ahogy a személyzet meghallotta, hogy a diákcsoportjuk angolul beszél, és automatikusan angolra váltott, hogy meghívja őket, hogy nézzék meg közelebbről a standjukat. Egy másik diák megjegyezte, hogy hálásak voltak, amikor a logisztikai központ egyik anyagmozgatója szakított időt arra, hogy megmutassa nekik a munkájukat, és angolul elmagyarázza, mit csinálnak.
Egyértelmű, hogy a Valtra számos munkatársa élvezte a lehetőséget, hogy bemutathassa, mit csinál. Ville Viitasalo, a műszaki, hajtáslánc, hidraulika és pneumatika részlegvezetője így nyilatkozott: „Az itt szerzett jó kapcsolatokon túl ez a lehetőség azt is jelenti, hogy büszkébbek lettünk a vállalatra. Amikor egy harmadik személynek leírjuk a tevékenységünket, akkor kezdjük igazán látni a saját erősségeinket. Ez rendkívül motiváló”.