fbpx

Kamaz teherautó, ami sofőr nélkül végzi a szállítást

Írta: Farkas Imre - 2021 december 12.

Ha így haladunk, hamar eljön az idő, amikor a szállítás is autonóm járművekkel folyik majd.

Az orosz Kamaz járműipari nagyvállalat a Trimble-vel közösen egy olyan billenőplatós Kamaz tehergépkocsi koncepciót mutatott be a legutóbbi Yugagro orosz mezőgazdasági vásáron amely egyszerű hétköznapi tehergépkocsin prezentálva hozta érinthető közelségbe a jövő szállítójárműjét, amely már vezető nélkül végzi a teherszállítást. A Kamaz márkájú autonóm járműveken a Trimble felszerelése felelős az útvonal pontosságáért.

 

Kamaz teherautó
A teljesen autonóm Kamaz teherautó az orosz mezőgazdasági vásáron – fotó: Trimble

 

A Kamaz már régóta foglalkozik az ADAS nevű vezetőtámogató rendszerrel – amely a teherautóba integrált érzékelők, kamerák és GNSS-eszközök összehangolt munkáján alapul. A teljes autonómiához vezető út hat szakaszból áll (0-5), a legutolsó pedig a teljesen autonóm vezetést és döntéshozatalt foglalja magában. A Kamaz fő célja pontosan az V. szintű rendszerek fejlesztése. Egy évvel ezelőtt a Kamaz és a Trimble közvetlen együttműködésbe kezdett egy pilóta nélküli jármű fejlesztésében. A Kamaz teherjárművön a Trimble GNSS berendezéseket a Kamaz Tudományos és Műszaki Központ tesztterületén, Naberezsnyije Cselnijben tesztelték. A tesztek során a Kamaz teherautókba beépített inerciarendszerrel ellátott Trimble BX992 vevőt szereltek fel, amely akár 100 Hz-es frekvenciával is képes adatokat szolgáltatni a jármű helyzetéről, ami az egyik legjobb mutató a szakmában. Azt is meg kell jegyezni, hogy ez a GNSS modul támogatja a szabadalmaztatott Trimble Maxwell 7 technológiát és a Trimble ProPoint technológiát.