Egy közepes teljesítményű 6,7 literes és egy nagy teljesítményű, 15 literes hidrogénüzemű motort fejleszt a Cummins, országúti, illetve terepen történő használatra.
A Cummins Inc. bejelentette, hogy hidrogénüzemű belső égésű motorprogramja (H2-ICE) megkezdi egy közepes teljesítményű 6,7 literes és egy nagy teljesítményű, 15 literes motor fejlesztését.
„Jelentős célokat tűztünk ki PLANET 2050 fenntarthatósági stratégiánk részeként, beleértve a nulla kibocsátást” – mondta Srikanth Padmanabhan, a Cummins Inc. motorüzletágának elnöke.„ A „well-to-wheels” szén-dioxid-kibocsátás csökkentése energiainnovációt igényel.
Míg az akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos hajtásláncok felhasználási lehetőségei ígéretesek, a zöld hidrogén párosítása a belső égésű motorok bevált technológiájában fontos kiegészítője a jövőbeli zéró károsanyag-kibocsátású megoldásoknak.
A Cummins továbbra is vezető szerepet tölt be H2-ICE technológiában – fotó: https://www.cummins.com/
A következő generációs platformokra alapozva az új hidrogénmotorok célja a nulla szén-dioxid-kibocsátás, a nagyobb teljesítménysűrűség és a jobb termikus hatásfok elérése.
„A Cummins vezető szerepe, illetve mély ismerete a globális földgázüzemű járműpiacon és a gázüzemű technológiákban lehetővé teszi számunkra, hogy ezeket az új, hidrogénüzemű belső égésű motorokat közepes, továbbá nehézgép piacokra fejlesszük” – tette hozzá Padmanabhan. „Készek vagyunk felgyorsítani H2-ICE programunk ütemét, hogy biztosítsuk, hogy a Cummins továbbra is vezető szerepet tölt be ebben az új, izgalmas technológiában.”
A 6,7 literes hidrogénmotor fejlesztése a közepes teherbírású teherautókra, buszokra és építőipari alkalmazásokra, például kotrógépekre, gumikerekes rakodógépekre összpontosít. Az új 15 literes platform lehetőséget kínál arra, hogy a hidrogén-gázüzemű motort a nehéz tehergépjárművekben is elhelyezze.
A fejlesztési munkát az Egyesült Királyság kormányától a közelmúltban kapott finanszírozási díj fogja támogatni – fotó: https://www.cummins.com/
A Cummins globális műszaki központjai együtt fognak működni a H2-ICE projekt globális életképességének elérése érdekében. A Cummins darlingtoni egységében végzendő fejlesztési munkát az Egyesült Királyság kormányától a közelmúltban kapott finanszírozási díj fogja támogatni, amelyet az Advanced Propulsion Center (APC) biztosít, elismerve a Cummins H2-ICE jelentős szerepvállalását, a közlekedés szén-dioxid-mentesítésében 2025-től.
A bevált és meglévő motorplatformok használata a H2-ICE programhoz azt is jelenti, hogy a Cummins képes lesz használni meglévő motorgyártó létesítményeit és szervizhálózatát, csökkentve a költségeket, javítva a hatékonyságot. Továbbá a vállalat csökkentheti a járművek és berendezések újrafejlesztésének ütemtervét is, mivel számos meglévő hajtáslánc-alkatrész megtartható, ha hidrogénüzemű motorokkal párosítják.
A Cummins egy másik fontos erőforrással bővíti a hidrogénmotort a nagynyomású gáztartályokkal és a közös vállalatán, az NPROXX-on keresztül gyártott tápvezetékekkel, amelyeket a járműre vagy a berendezésre szerelnek fel. A Cummins kulcsszerepe a hidrogéngazdaság bővítésében a PEM üzemanyagcellák és a megújuló zöld hidrogén protoncserélő membrán (PEM) elektrolizátorok általi tervezésére, illetve gyártására is kiterjed, egyedülálló módon összekapcsolva a Cummins hidrogén ökoszférát a termeléstől a jármű teljesítményével, továbbá az üzemanyag tárolásával.