Német gyártók berendezéseivel, megoldásaival erősít a brit önjáró permetezőgépek gyártója.
Jobb kilátás, sokszínű felszereltség
Frissíti vezetőfülkéit és motorjait a Househam. A brit önjáróperemetezőgép-gyártó a legújabb AirRide és Harrier önjáró permetezőgépeire Claas X10 fülkét épít, amik több helyet, jobb belső teret és jobb láthatóságot biztosítanak. Az X10 szabvány jellemzője például az automata légkondi, a Bluetooth rádió, a három irányban dönthető kormányoszlop és az állítható napellenzők az ablakokon. A belépő szintű AirRide-modellek egyszerűbb belső felszerelést kapnak légrugós szövetrésszel, míg a Harrier-modellek egy magas háttámlás bőrváltozatot kapnak klímaberendezéssel és fűtéssel. Mindkét permetezőgépen vannak LED-es munkalámpák és hidraulikusan összecsukható létra a parkolófékbe integrált vezérlővel, illetve éjszakai munkavégzéshez világító nyomásmérő. A permetező funkciói közt alapértelmezés szerint be van állítva az automatikus szakaszvezérlés és fúvókaválasztás.
Illusztráció: Househam
Motorok, keretek, árak
Ugyancsak frissítik a motorokat: az AirRide-ok mostantól a Mercedes Stage V motorokkal is specifikálhatók; egyturbós négyhengeres (170 LE), egy 228 LE-s változat (ugyanaz a blokk ikerturbóval), és egy 240 LE-s hathengeres egyturbós. Ezek egy hidrosztatikus motort működtetnek, amely Poclain kerékmotorokat hajt az AirRide 3000 és 3500 modelleken, valamint a nagyobb teherbírású Sauer Danfoss egységeket minden nagyobb változatban.
A Harrier modellek most hathengeres 240 lóerős Mercedes motorral és nagy teherbírású Sauer Danfoss kerékmotorokkal érkeznek. A permetezőegységek az alvázba vannak integrálva, 4000-6000 literes tartályokkal és 36 m-ig terjedő szórókerettel. A saját tömeg 8500 kg, a hasmagasság pedig 1,1 m. A Househam-gépek közt a 24 méteres szórókerettel ellátott, frissített modellek mezőgazdasági ára az AirRide 3000 esetében 150 ezer font, a 4000 literes Harrieré pedig 179 ezer font.