A 2020-as szezonra a CLAAS bevezeti a Stage V motorokat az AXION 800, valamint az ARION 600 és 500 gépeknél. A további innovációk mellett az ISOBUS-os gépek vezérlése is beépült a felfrissült CEBIS kezelőterminálba.
Új károsanyag-kibocsátási szint 125 és 295 lóerő között
Az ARION sorozat teljesítményspektruma a Stage V motorokkal 125 lóerőtől, az ARION 510-nél, egészen 205 lóerőig, a CPM-mel megtámogatott ARION 660-ig terjed. Míg az ARION 500-as modellek négyhengeres DPS-szel és soros turbófeltöltővel vannak ellátva (egy kisebb turbófeltöltő, amely különösen gyors reakciókészséget biztosít és mellette található egy Westgate-turbófeltöltő), addig az ARION 600-as traktorok hathengeres DPS motorral és VGT turbófeltöltővel rendelkeznek. Az ARION 600-as modellek esetében az alapjárati fordulatunk álló helyzetben 650 fordulat/percre csökken, ezáltal növelve az üzemanyag-takarékosságot. Az összes motor megfelel a Stage V károsanyag-kibocsájtási követelményeinek, mindezt az EGR (hűtöttkipufogógáz-visszavezetés), a dízel részecskeszűrő (DPF) és az SCR-katalizátor (szelektív katalitikus redukció) kombinációján keresztül. Az ARION 600-as modellek továbbfejlesztése csökkentette a kipufogógáz utókezeléséhez szükséges komponensek helyét.
Az AXION 800-as hathengeres FPT motorjai 205 és 295 lóerő közötti teljesítménytartománnyal rendelkeznek. A károsanyag-kibocsátási Stage V fázisát a DOC, EGR és SCRoF (szelektív katalitikus redukció a szűrőben) közös komponensek használatával tudja teljesíteni. Ez a technológia egyesíti az alkatrészeket, ezért kevesebb komponenst igényel. Álló helyzetben az alapjárati fordulatszám automatikusan 650 fordulat/percre csökken az üzemanyag-megtakarítás érdekében.
További hidraulikus opciók érhetők el az AXION 800-as szériáknál
A folyékonyműtrágya-adagolás professzionális, ill. egyéb nagyteljesítményű hidraulikus munkafolyamatú eszközök működtetése érdekében az AXION 800 most már egy második 205 liter/perc Load-Sensing hidraulikus szivattyúval is kibővíthető, a gyári 150 liter/perces mellett. A hagyományos Power-Beyond csatlakozók mellett, amik a nyomást, szabadvisszafolyást és az LS-vezérlést kezelik, az új AXION modellekben már alapból megtalálható lesz egy második szabadvisszafolyás-csatlakozó, hogy kiszolgálja az egyéb munkagépeket is.
Az új HEXASHIFT terhelés alatti váltások funkciói
Minden HEXASHIFT-tel ellátott AXION 800 és ARION 500/600-as sorozatnál opcionálisan elérhető egy új fordulatszám-szabályozó. Ez beszabályozza a maximális fordulatszám-tartományunkat szántóföldi, telepen történő, valamint szállítmányozási munkáknál, így egyszerűbb, erősebb, környezetkímélőbb munkafolyamatot biztosítva. Ekkor a gép a HEXACTIV váltóautomatikától függetlenül és annak megléte nélkül is bevethető. Amennyiben kombináljuk a HEXACTIV váltóautomatikát a tempomattal, akkor a HEXASHIFT váltónk ugyanazokkal a funkciókkal fog bírni, mintha egy fokozatmentes CMATIC váltónk lenne:
– tempomattal egyenletes munkasebesség tartása, változó terhelési körülmények között,
– kuplungolás nélküli megállás, csak az üzemi fék használatával (SMART STOP).
A CEBIS az ISOBUS univerzális terminál – még több nézettel
Az ISOBUS UT-CEBIS kezelőterminál ISOBUS-funkciók ellátására is alkalmas, ezen az utcai és a szántóföldi nézeten kívül egy harmadik fő nézet is található az ISOBUS-gépek üzemeltetéséhez. Továbbra is elérhető és használhatunk másik terminálokat is, mint az S10-es ismert monitort. Ez lehetővé teszi a működési műveletek adaptálását a géphez. A funkciógombhoz való parancs hozzárendelése, hogy kezelje az ISOBUS-os gépünket, ugyanolyan egyszerűen lehetséges, mint azelőtt.
Az új kezelőszerv letisztultabb és könnyebben, gyorsabban kezelhető. Az új CEBIS kezdőképernyő minden fontos információt megjelenít, amit a kezelőnek látnia kell, az utolsó beállításokon kívül szervizinfókat és a csatlakoztatott munkagép adatait is képes megjeleníteni. A különböző nézettípusok több beállítási lehetőséget biztosítanak. Az alapbeállításokra való művelet bármikor aktiválható. A felhasználói profilok „kezdő”, „alap” és „tapasztalt”, a CEBIS-ben minden kezelőnek a kellő beállításilehetőség-mennyiséget kínálják. Akár kettő kamerakép is megjeleníthető egyidőben közvetlenül a CEBIS-ben, legyen az tolató- vagy a munkagéphez tartozó kamera.
Középpontban a kezelő
A négypontos felfüggesztéssel ellátott fülkének és a rugózott PROACTIV első tengelynek köszönhető az AXION és az ARION traktorok komfortos vezetési kényelme. Az új Grammer Dual Motion üléssel, sötétített hátsó ablakkal és egy új tetőablakkal a vezető kényelme tovább növekszik. Ezenkívül bőr kormánykerék és egy új rádiós-kihangosító rendszer is elérhető, mely külső mikrofonnal rendelkezik, hogy az elérhető legjobb beszédminőséget biztosítsa.
A sűrítettlevegő-csatlakozás a gép jobb oldalán kaptak helyet, és az új LED-es munkalámpák szintén a vezető igényeihez lettek igazítva; ezáltal egyszerűbbé vált a karbantartás, és a jobb világítással az esti órákban is jobb a rálátás a munkaterületre.
Forrás és kép: CLAAS