fbpx

Unimog U 530, a Mercedes Benz hannoveri standjának büszkesége

Írta: Szerkesztőség - 2020 március 04.

89 km/h maximális sebességre képes, de EU-traktor besorolása van az AGRITECHNICA-n bemutatott, emelt megengedett össztömegű MB Unimog U 530-nak!

A Mercedes Benz standot a német agrárkiállításon minden alkalommal fokozott érdeklődés veszi körül, ami a legutóbbi alkalommal sem volt másként. A járműgyártó bemutatta az EU traktor besorolású Unimog U530 legújabb generációs változatát. Az agrár kivitelű Unimog-ok általában zöld árnyalatban készülnek, az U530 legújabb változata is ebben a színben pompázott a kiállításon.

A mezőgazdasági vontatóban mi más szolgáltatná a nyomatékot, mint egy szintén Mercedes Benz gyártású, 7,7 literes hengerűrtartalmú, 6 hengeres, 299 LE teljesítményű, OM 936A típusú, EURO VI –os emissziós besorolású dízelmotor. Ezzel az erőforrással a DLG PowerMix tesztjei szerint egy azonos teljesítményű hagyományos mezőgazdasági erőgéphez képest 22 %-kal kevesebb üzemanyagot használ fel, azonos munkakörülmények között. Az erőátvitelről egytárcsás száraz rendszerű tengelykapcsoló és UG100/8 típusú, 8/6 fokozatot biztosító, manuálisan kapcsolható váltó gondoskodik, amely 89 km/h maximális sebességet biztosít.


Maximális sebessége 89 km/h
– fotó: mercedes-benz-trucks.com

Alapkivitelben elsőtengely kormányzás áll rendelkezésre, de opcióban 4 kerékkormányzás is rendelhető. A fék pneumatikus, tárcsás rendszerű.

A legújabb generáción erősítéseket végeztek a jármű alvázszerkezetén, megerősítették a hátsó kereszttartókat és a vontató konzolt, illetve a hátsó hárompont függesztést tartó paneleket. Így a hátsó hárompont függesztés 3 tonna teherbírású, vontatásban pedig maximum 27 tonna terhet vontathat az U 530. A kompakt vontató korábban csak 13,7 tonna megengedett össztömegű volt, de az alvázerősítéseknek köszönhetően, megengedett összterhelése 16,5 tonna nőtt. Az opcionálisan felszerelhető, közvetlenül a motortól hajtott mellső TLT kivezetése 213 LE, míg a hátsó teljesítményleadó tengely 293 LE teljesítmény átadására képes.


Hannoverben mutatkozott be az új, növelt teherbírású generáció az U 530-asból
– fotó: mercedes-benz-trucks.com

Hátul a vontatott munkagépek és pótkocsik vontatásához állítható magasságú Scharmüller vontatókonzol, rászerelt automata kapcsolású vonószerkezet, és K50/K80 félgömbfejes vonófej áll rendelkezésre. Csatlakoztathatók kényszerkormányzású tengellyel szerelt pótkocsik és vontatott munkagépek is. A hidraulikus rendszer terhelés-érzékelős változatban is kérhető. Ebben az esetben 110 l / perc olajáramlási sebesség és 240 bar nyomás áll rendelkezésre. A motor, illetve az erőátviteli menedzsment folyamatosan adaptálja a motor teljesítményfelvételét a változó felhasználói igények miatt.


Kétféle tengelytávval érhető el, 3350 mm és a képen látható 3900 mm-es hosszabb változatban, akár négykerékkormányzással
– fotó: mercedes-benz-trucks.com

Ha még nagyobb hidraulikus teljesítményre lenne szükség, arra is van lehetőség. Az U 530 felszerelhető egy különösen nagy teljesítményű VarioPower hajtóművel, két hidraulikus körrel, körönként 125 liter olajszállítási kapacitással és 280 bar nyomással, áramkörönként akár 77 LE teljesítmény előállításához.

Az Unimog U 530 kétféle, 3,35 és 3,9 méteres tengelytávolságban rendelhető, és olyan további opciókkal egészíthető ki, mint a VarioPilot® cserélhető kormányrendszer, a mellső tengely differenciálzár, EAS-automatikus sebességváltó, 50 Km/h végsebességű hidrosztatikus meghajtás.

Farkas Imre