Mivel a Mercedes Benz befejezi a V elrendezésű, ОМ 502 LA motor gyártását, így a fehérorosz gépgyártónak a kombájn és önjáró silózó kínálatának csúcsmodelljébe új erőforrás után kell néznie. A Palesse GS 16 kombájnba a Perkins-szel közösen kezdték meg a Stage V emissziós besorolású, 380 kW (520 LE) kimenőteljesítményű Perkins 2206J-E13TA dízelmotor adaptálását. Az új erőforrás innovatív kipufogógáz-technológiájával, alacsony beépítési és üzemeltetési költségeivel megfelel az elvárásoknak. Miután részletesen megvitatták a Perkins motor telepítésének követelményeit, a Gomselmash szakemberei alaposan tanulmányozták a motor digitális modelljét. Szükség volt a motor elhelyezésének és kialakításának vizualizálására, valamint a szükséges tartóssági számítások elvégzésére. A motor alapos tesztelésen ment keresztül. A legfrissebb információk szerint, mivel az önjáró silózó csúcsmodelljükbe, az FS 8040-be is a fentebb említett OM 502 LA motor szolgált eddig erőforrásul, ezért ebben a gépben hasonló célból a 6 hengeres MTU OM-473 tesztelését kezdték meg.
Farkas Imre