Leleplezték a vadonatúj, a korábbinál is nagyobb teljesítménnyel, még jobb terepképességekkel és a legújabb technológiákkal felszerelt Ford Ranger-t.
2010. október 14-én Sydney-ben, az Ausztrál Nemzetközi Autókiállításon került leleplezésre a vadonatúj Ford Ranger, amely a Ford által bevezetett újgenerációs járművek sorát bővíti.
Merész, erős és magabiztos: a világ 180 különböző autópiacán mutatkozik be a teljesen új Ford Ranger kompakt pickup, amely új, globális műszaki alapokra épül. Nagyobb teljesítménye, jobb képességei és a korábbinál sokkal több funkciója révén a Ranger teljesen átformálja majd a pickup-élményt. A Ranger könnyű és feszes karosszériájának motorterében rejlik a legnagyobb erő, ahol az új erőforrások a teljesítmény és a nyomaték kompromisszum nélküli kombinációját kínálják a vásárlóknak.
A Rangerben két új dízelmotor mutatkozik be:
— az új, 2,2 literes Ford Duratorq TDCi, soros, négyhengeres motor csúcsnyomatéka 375 Nm, legnagyobb teljesítménye 110 kW (150 LE),
— a nagyon agilis és hatékony, új 3,2 literes, Ford Duratorq TDCi, soros öthengeres motor 470 Nm csúcsnyomatékkal és 147 kW (200 LE) teljesítménnyel.
(Bizonyos piacokon a Ford egy új, 2,5 literes benzines motort is kínál majd.)
Az autó új, hatfokozatú manuális és automatikus váltókat kap, a kompromisszumok nélküli teljesítmény érdekében.
A kivételesen jó vontatóképesség és akár 1.500 kilogrammos terhelhetőség egyértelműen jelzi, hogy az új modell megörökölte a Ford Ranger hagyományos erősségeit, ugyanakkor a korábbi Rangerekhez képest jóval több funkciót és intelligens technológiát kínál: például adaptív terhelésszabályozást, utánfutó-szabályozást, hangvezérlést, illetve a szegmens első tolatókamera rendszerét. Az újgenerációs modell a kompakt pickupok között a legtöbb csúcstechnológiás elemet tartalmazza, ráadásul a magas szintű kidolgozottság, a kiváló minőség mellett az új biztonsági innovációkat is kínáló Ranger kényelmes, csöndes futást is kínál.
A sokkal erősebb és biztonságosabb, kivételes vontatóképességgel rendelkező vadonatúj Ford Ranger egyértelműen a szegmensvezető helyére tör. A modell nemcsak a Ranger pickup-ok tartalmas örökségére épít, hanem olyan tágas, kényelmes és gazdagon felszerelt utasteret, valamint kifinomult vezetési élményt kínál a vásárlóknak, amelyet csak személyautóktól várnánk el. A szegmens műszaki értelemben egyik legfejlettebb járműveként a Ranger a Ford és a Mazda által használt, kompakt pickup-padlólemezre épül, s a legújabb modell a vállalat EGY Ford-programjának égisze alatt kifejlesztett modellek között. Az új padlólemez egyszerre két eddig használt pickup-padlólemezt vált fel, s merész megjelenéssel hódítja meg a vásárlókat világszerte.
A Ford tervei szerint a következő hónapok során újabb technológiák mutatkoznak be a Rangerben. Az új Ranger teljes kompakt pickup-családja öt kontinensen, a világ 180 különböző autópiacán kerül majd forgalomba. Összesen négy különböző karosszéria, 4×2 és 4><4-es hajtásláncok, kétféle hasmagasság és négyféle felszereltség áll majd a különböző piacok vásárlóinak a rendelkezésére.
“- Ismerjük a pickupokat, ezért világszerte legjobb szakembereink tapasztalatát használtuk fel az új Ranger kifejlesztéséhez — fogalmazott Derrick Kuzak, a Ford globális termékeinek fejlesztéséért felelős alelnöke. — Az új, globális műszaki alapok és tapasztalataink összegzése azt jelentette, hogy jelentős előrelépést könyvelhettünk el a tulajdonosok által nagyra értékelt technológiák és a funkciók, továbbá a kedvező fogyasztás terén, amely önmagában is elegendő ok a vásárlásra.” A vadonatúj Ranger jól kamatoztatja a Ford ismereteit a világ pickup-vásárlóit, illetve folyamatosan fejlődő igényeiket illetően.
[m3 id="megjelent-gm" ev="2010" ho="12" honev="decemberi"]>