fbpx

Új Ford Ranger – Tényleg olyan kemény, mint amilyennek látszik

Írta: Szerkesztőség - 2012 április 12.

– A Ford Ranger nevét immár a világ több mint száz országában ismerik – mondta Henrik Nenzen, a Ford Európa haszonjárműveinek marketing- és értékesítési igazgatója. – Az új modell most még több stílust, még több komfortot és extrát kínál, így egyaránt ideális választás a családi kiránduláshoz és a napi munkához. Modern, sportos külseje és belső kialakítása révén az új Ranger igazán alkalmas az aktív életstílus kifejezésére, ugyanakkor sokoldalúsága és teherautós szerkezeti felépítése révén robusztus és megbízható munkatárs.Vadonatúj külsőA Ranger első részének új dizájnja letisztultabb, modernebb megjelenést ad az autónak, ugyanakkor komolyságot is sugall.A for matervet kiterjedt szélcsatorna-tesztek során tökéletesítették; a vizsgálatok még a külső tükrökre is kiterjedtek. A Ranger szimpla kabinos, nyújtott kabinos (RAP) és dupla kabinos kivitelben rendelhető. A nyújtott (RAP) változat négy ajtaja közül kettő előre, kettő pedig hátrafelé nyílik, ami jelentősen megkönnyíti a bejutást a kabinba.

Stílus, tér, kézműves kidolgozás és komfortTekintélyes teherbírása és off-road képességei ellenére az új Ranger utastere személyautós komfortot és alacsony zajszintet kínál, ami az ergonomikusan kialakított üléseknek, a klímaberendezésnek, az MP3-kompatibilis hifi-nek köszönhető – valamint annak, hogy gondos tervezéssel sikerült kiszűrni a kabinból az út zajait.

– Az egyik legfontosabb célunk, hogy minden autónkban minimumra csökkentsük az NVH (zaj, vibráció és nyersesség) értékeket. – mondta erről Nenzen. – Ez alól a Ranger sem volt kivétel, így az új modell komfortosabb, mint valaha.A Ranger egy sor leleményes rakodóhelyet kínál. A műszerfal utasoldali részét kiegészítő tálca 10 kilogrammal terhelhető, és ideális munkafelületnek bizonyul, ha le kell írni valamit vagy ki kell teríteni egy térképet. A Ranger nagyméretű középkonzolját két szintre osztottuk. Felső része ideális az apróbb tárgyak – például a mobiltelefon – tárolására, míg az alsó részen nagyobb méretű tárgyakat helyezhetünk el. Az elektromos ablakemelők és a motoros tükörállítás mind a négy felszereltségi szinten széria. A vezető oldalán az ablakmozgatás automatikus, és kapcsolóját megvilágították, hogy éjjel is jól látható legyen. A szimplakabinos fülke kétüléses, a RAP fülkében négy ülés van, a dupla kabinos kivitel pedig ötüléses. A RAP kabin hátsó ülései felhajthatók, s az alattuk található rekeszekben biztonságosan elhelyezhetők azoka csomagok, amelyeket nem akarunk a platón szállítani.„Ez az autó a tökéletes crossover a vállalkozók és az egyre növekvő számú városi autósok számára, akik olyan járművet keresnek, amely nemcsak tükrözi, hanem ki is szolgálja életmódjukat.”

Erős és sokoldalúAz új Ford Ranger továbbra is figyelemre méltóan széles palettával rendelkezik a motorok, váltóművek és hajtásláncok terén, így minden vevő megtalálja az igényének megfelelő konfigurációt.A motorkínálatban a Ford Duratorq TDCi turbódízel két változata találha tó. A jól bevált common-rail erőforrások 2,5 és 3,0 literes lökettérfogattal rendelhetők.A dízelmotorokhoz 4×2-es és 4×4-es hajtáslánc csatlakozhat, s mindkettőhöz rendelhető ötfokozatú manuális vagy ötfokozatú automatikus váltómű.A 143 lóerő (105 kW) teljesítményű 2,5 literes blokk forgatónyomatéka 330 Nm, CO2 emissziója pedig 227 g/km, illetve 244 g/km a 4×2-es illetve, 4×4-es hajtáslánc esetén.Az EC-normák szerint mért vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztás a kétkerékhajtású változatnál 8,3 l/100 km, míg a négykerékhajtású kivitelnél 8,9 liter 100 kilométeren. A 156 lóerős (115 kW) 3,0 literes változat 380 Nm forgatónyomatékot termel, rendkívül lapos nyomatékgörbe mellett.– Vásárlóink számára jó hír, hogy mindkét TDCi motorunk már 1.800-as fordulattól a legnagyobb nyomatékot adja le – mutatott rá Nenzen.– Ennek révén a Ranger ideális eszköz a terepezésre, a szállításra és a vontatásra; annál is inkább, mert a 3.000 kilogrammos fékezett utánfutóra méretezett vontatási kapacitás osztályelsőnek számít.A Ranger 4×4-est nagy hasmagassággal és remek gázlóképességgel ruházták fel. Első és hátsó terepszögeit úgy tervezték, hogy terepen is jól használható legyen.KeményA Ranger nemcsak keménynek tűnik. Ez az autó köztudottan kemény is. A Ranger keménysége a szándékosan teherautós stílusú vázzal kezdődik. Ez a különlegesen átlapolt, kereszterősítésű létraváz kivételesen erős, és a H keresztmetszetű és nyitott szelvények alkalmazása miatt rendkívül merev. Az alváz alapozza meg a Ranger nagy szállítókapacitását, tartósságát, kezelhetőségét és vezetési élményét.MegpakolvaA Ranger szállító kapacitásának másik titka a plató extra magasságú oldalfala. Ez a kialakítás teszi lehetővé a lehető legtöbb rakomány elhelyezését és a plató rugalmas térkihasználását.A Ranger platójának jellemzői:Jól elhelyezett rakományrögzítő elemek.A könnyen használható rögzítőkampókat a Ford kiterjedt teherautó-építő tapasztalatai alapján tervezték. A kerékjárati ívek belső fele hornyolt, ezért itt könnyen elhelyezhetők rakományrendező elemek vagy polcok. A kabin fajtájától függően a Ranger a következő platóméretekkel rendelhető:A Ranger osztályelső vontatási kapacitást kínál: a vontatható tömeg mind a 2.5, mind pedig a 3.0 TDCi Duratorq motor esetén eléri a 3.000 kilogrammot.*Megjegyzés: A fogyasztási adatokat az EU 80/1268/EEC Európai Üzemanyag-fogyasztási Direktíva alapján adták meg. Ezek eltérnek a világ más részein használatos fogyasztásmérési ciklusok szerint mért adatoktól.[m3 id="megjelent-gm" ev="2009" ho="09" honev="szeptemberi"]>