A kerekes homlokrakodók családjába tartoznak a teleszkópos rakodók is, amelyek hosszú, két vagy három tagból álló teleszkópos gémmel rendelkeznek. Vannak négykerék-kormányzású alacsony „teleszkópos rakodók” és csuklóskormányzású, traktorkinézetű „kerekes rakodók”.
A német Schäffer Maschinenfabrik GmbH 1996-ban készítette első kerekes teleszkópos rakodóját. A mezőgazdaság számára ma már– több más rakodógép mellett – hat típusú teleszkópos rakodót gyárt.
Schäffer 8620 T teleszkópos kerekes rakodó
Mit tud a Schäffer 8610 T teleszkópos kerekes rakodó?
Az új Schäffer 8620 T teleszkópos kerekes rakodó 5,2 m magasságra 4 200 kg tömegű rakományt képes felemelni. Az összkerékhajtású, csuklós kormányzású teleszkópos rakodógépet három különböző motorteljesítménnyel, opciós sebességgel és mérettel kérhetik a vásárlók.
A gép hajtását új Deutz TCD 3.6 L4 típusjelzésű dízelmotor végzi, amely 3,6 literes, 4 hengeres, folyadékhűtésű, turbófeltöltős, Stage V besorolású (DPF és SCR-AdBlue rendszerrel), maximális teljesítménye 100 kW (136 LE), 2 200 1/min fordulatszámon. A modellválasztékon belül kérhető 75 kW, 90 kW és 100 kW motorteljesítménnyel is a gép. A dízelmotor 105 dm3/min térfogat-áramlású megosztóterhelést érzékelő hidraulikaszivattyú hajtását végzi.
A gép elektronikus vezérlésű autodrive hidrosztatikus SPT (Schäffer) erőátvitellel rendelkezik, amely HTF automatikus tolóerő-szabályozást, ECO üzemeltetést és külön rendelésre sebességtartó üzemmódot is biztosít. A rakodógép haladási sebessége 0–20 km/h vagy opcionálisan 0–40 km/h lehet. A gép fékezését és rögzítését többtárcsás hidraulikus tárcsafék végzi. A kerekes rakodó derékcsuklós hidraulikus szervokormányzású, a legkisebb fordulási sugár 2 310 mm. A gumiabroncsok 18-22,5 MP 590 méretjelölésűek.
További fontosabb műszaki adatai, a modellválasztéktól függően:
- működő géptömeg 7 050–7 950 kg,
- hosszúság 6 030 mm,
- szélesség 2 050–2 230 mm,
- magasság a szokásos 2 770 mm, alacsony fülkével 2 670 mm.
A Schäffer 8620 T teleszkópos kerekes rakodó középen elhelyezett új SCV-Plus klimatizált vezetőfülkéje csendes, kényelmes. A nagy üvegfelület optimális kilátást biztosít, rakodáskor a gép elején középen elhelyezett teleszkópos emelőgém csak kismértékben zavarja az előretekintést. A vezetőfülkében a kezelőszervek ergonómiai kialakításúak.
A Schäffer modellekről és a törzscsukló garanciáról legutóbb itt írtunk.