A Sampo-Rosenlew kutatás-fejlesztési tevékenységének elsődleges célja: hatékony és funkcionális gép megalkotása, amely teljesíti az igényes vásárlók elvárásait. A Comia a 2000-es és 3000-es sorozat legjobb tulajdonságait egyesíti; ilyen például az egyszerű tisztítás, valamint a kiemelkedő betakarítási teljesítmény.
Az új Sampo Comia a terményt sérülésmentesen csépli, gyengéden dolgozza fel, és hatékonyan különíti el. Számos fejlesztés történt, amely ezek mellett növeli az aratási teljesítményt. Például a C8-as modell dupla cséplőszerkezete (TS) mérési adatok alapján 20%-kal növeli a szántóföldi teljesítményt. Az 5 szalmarázó láda lehetőséget biztosít nagyobb sebesség melletti munkavégzésre, a cséplési minőség romlása nélkül. A gép kategóriájának leghatékonyabb cséplési teljesítményét biztosítja.
– legtöbb számú szalmarázó láda, kategóriájában csak a Comia rendelkezik 5 szalmarázó ládával,
– legszélesebb cséplőszerkezet,
– legnagyobb rázóasztal-felület,
– megnövelt magtartály,
– szalmarázó ládák feletti CSP szeparátor, 20%-kal növelt teljesítménnyel.
Biztos befektetés – mindig kéznél a segítség
Az alkalmi meghibásodások az aratás során elkerülhetetlenek, ezért a Készenlét Zrt. szervizcsapata speciális Comia-képzéseken megszerzett gyakorlati tapasztalat birtokában folyamatosan rendelkezésre áll az egész aratási szezonban, az ország teljes területén.
Kitűnő alkatrész-ellátottság
Alkatrész-kiszolgáló rendszerünk mindig készen áll a problémák elhárítására. Tapasztalt mérnökeink segítenek a Comiából a maximumot kihozni.
Továbbfejlesztett vezetői komfort
A Comia kombájnoknál már alapfelszereltség a nagyobb kényelmet és a könnyebb kezelhetőséget garantáló Premium Plus kabin. A könnyített karbantartás is a Comia-komfort része. A Comia cséplőszerkezete szántóföldi körülmények között is könnyen karbantartható és tisztítható, a védőburkolatok egyszerű eltávolításával.
A fajtaváltásokhoz elengedhetetlen a könnyű és gyors tisztíthatóság; kategóriájában egyedülálló szerkezeti megoldások biztosítják a csigák, a magtartály, a szalmarázó ládák és a szalmaszecskázó tisztítását.
A továbbfejlesztett vezetői komfort szempontjából kulcsfontosságú a csendes munkahely. Az új fülke szerkezete hatékonyan nyeli el a rezgéseket. Az új SISU motorok alacsony fordulatszámon járnak, ami halkabb és simább működést eredményez.
Új fülke
Új, modern dizájn, a funkcionalitás feláldozása nélkül. A Sampo partnerei kívánságait szem előtt tartva terveztette mérnökeivel a fülkét. Ergonómiai fejlesztésként például multifunkciós jostickok kerültek beépítésre az új kartámaszba, és a műszerfal szemmagasságba került, a jobb oldali fülketartó oszlopra.
Az új fülke tervezésekor a kombájnirányítás, -vezérlés és a cséplőszerkezet-szabályzás eszközeit szemmagasságba helyezték, így kényelmes kezelési helyzetet teremtve a gép kezelőjének. Tesztjei során a Comia minden tesztvezetőjének elvárásait felülmúlta. Ugyan a Comia-modellek közepes méretűek, de a kezelői érzet jóval nagyobb kombájnok komfortját biztosítja.
Új váz és stílus
Az új vázat high-tech CMT MIG-technológiával hegesztették, tervezésénél az optimális vezethetőség és magas termelékenység volt a kiindulópont. A váz egyszerű, stabil és ellenálló. Mint a nagyobb modelleknél, itt is U-oszlop kapcsolja össze az első és hátsó tengelyeket, így biztosítva hosszú élettartamot. A Comia szériánál csaknem 150 kg-mal növelték az önsúlyt az előző modellekéhez képest, miközben a gyártás során kevesebb gyártási lépésben dolgoztak a Sampo finnországi üzemeiben. Az új váz a cséplőszerkezet masszívabb felépítését is lehetővé tette.
A megújult Sampo Comia-forma a kombájnokat az új évtizedbe repíti. Az új design tetszetős, áramvonalasabb, kevésbe szögletes; mindez funkcionalitással párosítva. A Comia az intelligens tervezés és stílus tökéletes keveréke, habár a legfőbb újítások a belsejében találhatóak.
Új motor
Professzionális, 6-hengeres SISU motorok, kis fordulattal. A Comia erőteljes 3. generációs SISU Turbo diesel Common Rail motorja sokkal környezetkímélőbb, mint eddig valaha. Mindezt halkan és takarékosan. Alacsony fordulatszámon is leadott magas nyomaték biztosítja az aratás közbeni sima futást. Az újratervezett motorház egyszerűsíti a hozzáférést a karbantartás során.
Az új motor technológiai előnyei:
– öntisztító forgó szűrök, csaknem karbantartásmentes működtetés;
– megfelel a legszigorúbb károsanyag-kibocsájtási követelményeknek is;
– 10%-kal kisebb üzemanyag-fogyasztás;
– nagyobb nyomaték alacsonyabb motorfordulatszámon;
– könnyű karbantartás: talajszintről leengedhető olaj.
Szalmarázó ládák feletti CSP szeparátor
Nedves betakarítási körülményeknél elengedhetetlen a nagy teljesítményű szalmarázó láda. A Sampo Rosenlew CSP szeparátora közvetlenül a szalmarázó ládák fölött helyezkedik el, célzottan a ládák szétválasztó teljesítményének növelésére tervezve. A CSP dobja robosztus ujjakkal felszerelt, amely különböző terményekhez állítható. Minden Comia modellben sebességmonitorral, csúszó kuplunggal felszerelve kerül szállításra.
Az aratási teljesítmény a vágóasztalnál kezdődik
A Comia vágóasztala megbízható teljesítményt nyújt minden körülmény közt, az összes terménytípusra.
A vágóasztal teljesítményét növeli az új formai kialakítás, valamint a kasza és az adagolócsiga közötti optimális távolság. A Comia-modellek 3,1 m és 5,1 m közötti asztalszélességben kerülnek forgalomba, így kielégítve minden aratási igényt.
Comia-modellek:
Comia C4
– 4-hengeres SISU motor, 150 LE,
– 3,9 méteres vágóasztal,
– Premium Plus fülke,
– cséplőszerkezet 7 verőléccel,
– 3,700 literes magtartály,
– 4 db 4 lépcsős szalmarázó láda,
– nagy teljesítményű szalmaszecskázó, 3300 percenkénti fordulat,
– első kerekek: 520/70R34
– hátsó kerekek: 360/70R20
Comia C6
– 6-hengeres SISU motor, 185 LE,
– 4,2 méteres vágóasztal,
– Premium Plus fülke,
– cséplőszerkezet 8 verőléccel
– 4,200 literes magtartály,
– 5 db 4 lépcsős szalmarázó láda,
– CSP szeparátor,
– nagy teljesítményű szalmaszecskázó, 3300 percenkénti fordulat,
– első kerekek: 600/65R34,
– hátsó kerekek 420/65R20.
Comia C8
– 6-hengeres SISU motor, 210 LE,
– 4,5 méteres vágóasztal,
– Premium Plus fülke, légkondicionáló,
– LH500 Plus cséplőmonitor,
– cséplőszerkezet 8 verőléccel, TS
– előcséplő hengerrendszer,
– 5,200 literes magtartály,
– 4 lépcsős szalmarázó láda, 5 db
– CSP szeparátor,
– nagy teljesítményű szalmaszecskázó, 3300 percenkénti fordulat,
– első kerekek: 750/65R26,
– hátsó kerekek: 420/65R20.
Németh Zoltán, Készenlét Zrt.