A Case IH a 2013-as párizsi SIMA kiállításon mutatta be az új, nagyteljesítményű Magnum traktorsorozat első modelljeit, amelyek Európában a 2013-as év végétől rendelhetők. Az új Magnum-sorozatot jelentős teljesítménynövekedés, a legmodernebb motortechnológia a Hatékony Teljesítménnyel és opciós fokozatmentes sebességváltó jellemzi. Az új sorozat hat modellváltozattal került bevezetésre, 250, 280, 290, 310, 340 és 380 LE névleges teljesítményértékekkel.
A csúcsmodell 419 lóerős
Az új sorozat zászlóshajója a Magnum CVX 370 Hatékony Teljesítmény, amelynek maximális teljesítménye 419 LE. – A Magnum CVX a piacon jelenleg a legerősebb standard traktor – mondja Norbert Zehne, a németországi Case IH traktor termékmenedzsere. – Több mint 1 800 Nm maximális nyomaték leadására képes. Ennek eredményeképpen ideális a felszereltsége a szántóföldi növénytermesztés nagy teljesítményigényének kielégítéséhez.
Fokozatmentes CVX sebességváltó
Az új Magnum traktor meghajtásáról a jól bevált 8,7 literes FPT motorok gondoskodnak, amelyek az Euro 3b (4a fokozat) emissziós szabályozásokat mindössze az SCR-rendszer használatával teljesítik.
Az egyik nagy jelentőségű új jellemző az opcióként rendelhető CVX sebességváltó, amely kifejezetten a Magnumon való alkalmazásra lett kifejlesztve a Case IH racine-i gyárában, ahol a gyártása is folyik. A fokozatmentesen változtatható áttételű sebességváltó 40 vagy 50 km/h végsebességet biztosít. Az új sebességváltón négy mechanikus sebességtartomány található, amelyek a szántóföldön és közúton egyaránt kiváló hatékonyságot biztosítanak.
A Case IH ennél a sebességváltónál is a jól bevált kazettás rendszert alkalmazza, amely a PUMA CVX modelleken már korábban megjelent. Ezzel a rendszerrel a teljes fogaskerekes hajtómű oldalt kihúzható a sebességváltóból a szervizelés megkönnyítéséhez.
A CVX másik fontos jellemzője az aktív stop vezérlés, amely anélkül rögzíti a traktort álló helyzetben lejtőkön is, hogy használni kellene a fékeket, ami még nagyobb biztonságot nyújt.
http://youtu.be/AtIRu0sjmaI
Megkettőzött kézigáz kar
A Magnum CVX ECO Drive funkcióval is fel van szerelve, amely egy megkettőzött kézigázkar-rendszer. Az ECO Drive a motor/sebességváltó vezérlőrendszert működteti a fokozatmentesen változtatható áttételű sebességváltóval felszerelt traktorváltozatokon. Az ECO Drive kettős kézigázkar-rendszer műszaki koncepciójának csúcsa a rendkívül ergonomikus elhelyezés a Multicontroller kartámasz közepén. A bal oldali kar a kézigáz kart vezérli, míg a jobb oldali karnak két funkciója is van egyszerre. Ha a traktort TLT nélkül használják, akkor a kar helyzete a maximális motorfordulatszámot szabályozza. Ha használják a TLT-t, akkor a kar helyzete azt a minimális motorfordulatszám-értéket szabályozza, amelynél a sebességváltó vezérlés reagál, és csökkenti a haladási sebességet.
A nagyobb Case IH traktorok alapfelszereltségének részét képezi az APM- (Automata Termelékenység Vezérlés) rendszer is. Az APM automatikusan módosítja a működési tartományt úgy, hogy az adott munkához legmegfelelőbb motorfordulatszámot állítja be.
A sebességváltót a kormánykeréktől balra elhelyezett irányváltó karral és a jobb oldalon, a Case IH Multicontroller-en található karral lehet működtetni, amely már a Magnum traktorok standard felszerelése.
Óriási hidraulikus teljesítmény
Az új Magnum-sorozat legfontosabb jellemzője az erő, amely a függesztőszerkezet emelési kapacitásában és a hidraulikus teljesítményben is megjelenik. Ez azt is jelenti, hogy akár 228 és 288 literes percenkénti olajáram is elérhető.
A rendelhető akár hat elektronikus kihelyezett hidraulikakör-vezérlő szelep olajárama és működési ideje mindkét irányban szabályozható. A legújabb Magnum-generáció első 3-pont függesztőszerkezetének emelési kapacitása 5 tonna, míg a hátsó 3-pont több mint 11 tonnát képes mozgatni bármilyen nehézség nélkül.
Nagyobb komfort
A Case IH mérnökei az alvázon is elvégeztek bizonyos fejlesztéseket. Ennek eredményeként a Magnum új, 4,5. és 5. kategóriás rugózott első híddal rendelhető. Az új hátsó híddal akár 2,15 méter átmérőjű gumiabroncsok is felszerelhetők.
Az átalakított vezetőfülke ma már a legcsendesebb ebben a teljesítménykategóriában.
A teljesen bőrkárpitozású változatban rendelhető kabin zajszintje mindössze 69 dB(A). Az érintőképernyős monitorok legújabb generációja, az ISOBUS-kompatibilis munkagépek működtetésére is alkalmas AFS 700 Pro használata nagyon kényelmes. Az ACCUGUIDE™ automata navigációs rendszer, amely a jelenleg rendelkezésre álló valamennyi jelforrással használható, szintén rendelhető, a legújabb GPS és Glonass antennák ideális partnereként.